אלינור סידי |

איך מקבלים הנחה בתשלום ארנונה?

מצילומי יהודית גרעין-כל . מתוך אתר פיקיוויקי

הפעילות שלכם מתקיימת במבנה שאתם שוכרים? במבנה שבבעלותכם? יש לכם אפשרות להגיש בקשה להנחה בתשלומי ארנונה, בגובה 60-70% מהתשלום השנתי. מועד ההגשה לבקשות הנחה או פטור מארנונה הוא ה-1 באפריל, אז אם עדיין לא עשיתם זאת, זה הזמן.

אילו עמותות יכולות להגיש?

עמותות שפועלות בתחומים שבהם רשות מקומית מוסמכת לפעול, כמו רווחה, בריאות וחינוך, אבל ממש לא רק. ארגונים להט"בים כמו הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות קיבלו הנחות בתשלום ארנונה, וגם ארגונים פמיניסטיים כמו מרכזי הסיוע לנפגעי ונפגעות תקיפה מינית. אם הם יכולים – אולי גם העמותה שלכם יכולה לקבל?

רשימת הקריטריונים לעמותות שיכולות להגיש בקשה להנחה או פטור מארנונה מופיעה בנספח א' בנוהל משרד הפנים להגשת בקשה לקבלת פטור מארנונה למוסד מתנדב. (נוהל משרד הפנים לקבל פטור מארנונה)

שימו לב: חובה להציג אישור ניהול תקין בתוקף מטעם רשם העמותות.

איך עושים את זה?
1. משיגים את הטפסים! נכנסים לאתר האינטרנט של הרשות המקומית ומורידים את הטפסים לבקשת הנחה מארנונה למוסד מתנדב. אפשר גם לצלצל טלפונית למחלקת הגביה או ללכת אליהם פיזית.
2. ממלאים את הטופס פעמיים! מגישים אחד למחלקת הגביה ואת השני לממונה על המחוז במשרד הפנים. לא יודעים למי להגיש במשרד הפנים? תבקשו פרטים של איש קשר במחלקת הגביה של הרשות המקומית.
3. לא לשכוח את הניירת הנלווית! שימו לב, כל רשות מקומית דורשת ניירת שנלווית לבקשה. בדרך כלל מדובר בתצהיר, במסמכי הרישום של העמותה ובמידע חשבונאי על פעילותה, אך יכולות להיות דרישות למסמכים נוספים. אל תשכחו להגיש את כל הניירת פעמיים – גם למחלקת הגביה וגם לממונה על המחוז במשרד הפנים.

שמעתי שהיה איזשהו הישג ל"מנהיגות אזרחית" בתחום הזה… תזכירו לי מה היה שם…?
עד היום הפטור מתשלום ארנונה ניתן רק לעמותות שהנהנים העיקריים מפעילותן היו תושבי אותה הרשות המקומית ושפעילותן התקיימה בתוך תחומי אותה הרשות המקומית. קחו למשל ארגונים להט"בים כמו חוש"ן-חינוך ושינוי, שנותנים הרצאות בבתי הספר התיכוניים. חוש"ן לא היה זכאים עד היום להנחה בארנונה משום שעל אף שמשרדיהם נמצאים בתל-אביב יפו, פעילותם הינה ארצית והנהנים מן הפעילות הם תושבי המדינה שאינם בהכרח תושבי תל-אביב יפו.

בעקבות פעילות חקיקה של "מנהיגות אזרחית" ניתן כיום הפטור מארנונה גם לארגונים כמו חוש"ן, שפעילותם הינה ארצית. היום ארגונים ארציים יכולים להגיש בתנאי שהם עונים על אחד משלושה תנאים: ארגוני חינוך, עד גיל 25, ארגוני בריאות וארגוני רווחה.
העמותה שלכם אינה עמותה ארצית? רוב הפעילות שלכם נוגעת לתושבי אותה רשות מקומית? – התיקון שיזמה "מנהיגות אזרחית" לא נוגע אליכם. תגישו בקשה לפטור על פי הנהוג עד היום.

הרחבת קריאה ניתן למצוא במדריך המעשי למנכ"ל/ית העמותה, שיצרו החבר'ה הטובים ב"מנהיגות אזרחית"

יש שאלות?
כתבו לנו בתגובות לפוסט.

קישורים חיצוניים:

נוהל משרד הפנים לקבל פטור מארנונה
טפסים להנחה מארנונה למוסד מתנדב באתר עיריית ירושלים
טפסים להנחה מארנונה למוסד מתנדב באתר עיריית תל אביב
מדריך מעשי, מנהיגות אזרחית
מידע על הנחה ופטור מארנונה, באוגדן – מאגר מידע לניהול קשרי עמותות וממשלה, מנהיגות אזרחית

משפיעות על העולם? מקדמים שינוי חברתי?

פנו אלינו ליעוץ

הצטרפו לרשימת המנויים שלנו

וקבלו מייל עם תכנים חדשים שעולים לבלוג

    תגובות

    כתבו תגובה