גלי בסודו |

איך לבקש תמיכה און ליין?

תרומה און ליין

החלטתם לעודד את הציבור לתמוך בארגון שלכם און ליין? לא משנה מהו הפתרון הטכנולוגי שתציעו להם, PayPal או חברת אשראי או דווקא דרך ישראל תורמת או Jgive, יש כמה סוגיות שכדאי להתייחס אליהן.

הפוסט הזה הוא חלק מסדרת פוסטים הסוקרת את האפשרויות העיקריות לסליקה און ליין לארגונים הרוצים לגייס תמיכה ציבורית שוטפת ולאורך זמן.

הגדרת מסלולי התמיכה

שלב מקדים לצדדים הטכניים הוא להגדיר מהם מסלולי התמיכה. תצטרכו להחליט האם תרצו להציע מסלול יחיד – דרך אחת שניתן לתמוך או מספר אפשרויות? האם אתם מבקשים תמיכה בפרויקט ספציפי או תמיכה כללית בארגון, ובמקרה זה האם תרצו להציע תרומה / תמיכה חד פעמית או מידי חודש? כמו כן עליכם לתת את הדעת לשאלה, האם יהיו סכומים קבועים ומהם?

בעלי ניסיון מעידים על כך שבקשה של תרומה חודשית צנועה יחסית של 50-10 ש"ח בחודש עשויה להיות משמעותית יותר לטווח ארוך, כיוון שאינה מכבידה על הכיס של התומכים, ומכאן שאין להם אינטרס לפעול כדי לבטל אותה, לעומת תרומה משמעותית יותר. כמובן שהצד השני של המטבע הוא שבסכומים קטנים תצטרכו לגייס יותר תומכים.

אפיון עמוד הסליקה

לאחר שתחליטו מהי הדרך הטכנית יש לאפיין את עמוד הסליקה. כאן המקום לאפיין את מסלולי התמיכה השונים, ולשלבם באופן מותאם באתר האינטרנט הארגוני.

השלב הבא דורש לעיתים התקשרות עם אנשי מקצוע, שייתנו הן את הפתרונות הטכנולוגיים והן את המענים העיצוביים של ממשק המשתמש.

עוד היבט שדורש סיוע מאיש מקצוע, נוגע לתוכן ודיאלוג שאתם מייצרים עם התומכת או התומך הפוטנציאליים. כנרת יפרח מסטודיו נמלה מדגישה את חשיבות של "מיקרו קופי" בדיאלוג שלכם עם התומכים. "מיקרו קופי", הוא המילים, ההסברים, הטקסט על כפתורי הפעולה, וכל טקסט אחר שאמור להניע לפעולה, כמו גם ההנחיות המלוות את הפעולה והתגובות שאחרי.

רוצים לייצר תחושת שייכות ושותפות לדרך? שווה לתת את הדעת איך פונים לתומכים, מה אומרים להם, ובאיזה סגנון. בחירת המילים נובעת ממהות הקשר שתרצו לייצר.

האם אתם מציעים חברות או הוראת קבע? שותפות או תרומה? האם אתם מסבירים לתומכים למה מיועד הכסף, או יוצאים מתוך הנחה, שאם הם נכנסו לדף התרומה הם בטח כבר בעניין, ואין צורך להרבות במילים? האם אתם משתמשים בשפה ובסגנון המבטאים את הערכים של הארגון או הולכים על פנייה קורקטית ופורמלית או בקיצור משעממת?

לכאורה מדובר על פעולה פשוטה, לשלב "כפתור תרומה" שיוביל לפלטפורמה זו או אחרת, אך לאופי הפנייה יש תפקיד משמעותי ביכולת השכנוע שלכם, ולגרום למי שכבר החליט לתמוך בארגון לתחושה שעשה את ההחלטה הנכונה.

פוסטים נוספים שקשורים לנושא של תמיכה און-ליין:
גיוס און ליין מאיפה מתחילים?
אז למה פייפאל – PayPal
סליקת אשראי זה לא נורא מסובך?
פלטפורמות ישראליות לגיוס תרומות און-ליין

קישורים חיצוניים:

סטודיו נמלה מיקרוקופי

משפיעות על העולם? מקדמים שינוי חברתי?

פנו אלינו ליעוץ

עוד פוסטים בנושא קהילה

מירנה קציר | 29 בנובמבר 2023

איך לנהל שיחה עם מי שחושב אחרת

הצטרפו לרשימת המנויים שלנו

וקבלו מייל עם תכנים חדשים שעולים לבלוג

    תגובות

    כתבו תגובה