יורי שוב |

איך לקבל את המענק של גוגל לעמותות ומוצרים נוספים?

35831775_ss

אתם בטח מקבלים כל מיני מיילים על מענק של גוגל לעמותות, מתים לקבל גם ולא יודעים איפה להתחיל. אז הנה כמה דברים שכדאי לדעת על המוצרים של גוגל לעמותות בישראל, מה היתרונות שלהם והכי חשוב, איך תוכלו לקבל גם.

חבילת ה – G Suite

ה-G Suite היא מעטפת עשירה של מוצרים ושירותים דיגיטליים של גוגל לעסקים. למעשה מרבית השירותים של גוגל ניתנים בחינם למשתמשים פרטיים, אולם לחברות ובעלי עסקים יש צרכים מורכבים יותר ממשתמשים פרטיים כמו למשל – כתובת אימייל מותאמת, שטח אחסון מורחב, שיתוף מסמכים בין צוותים ועובדים, אבטחת מידע, שיחות ועידה, וכן תמיכה טכנית של גוגל. המחיר המינימלי של חבילת G Suite לעסקים הוא $5 דולר למשתמש אחד, כלומר, עמותה של 20 פעילים, יכולה למעשה לקבל מענק של מוצרים ושירותים בשווי שנתי של 4,000 ש"ח. זה מכובד מאוד, וחבל לוותר על זה כי השירותים האלה באמת יכולים להפוך את התפעול האדמיניסטרטיבי ליעיל ופשוט יותר.

אז מה בדיוק מקבלים ב G suite?

דומיין מותאם אישית לכתובת האימייל – אם יש בבעלותכם אתר אינטרנט, תוכלו לקבל תיבת אימייל של גוגל (הלא היא ה-Gmail) עם כותבת האתר שלכם. לדוגמה Yossi@Amuta.co.il. לתיבת אימייל זאת תתחברו באמצעות גישה רגילה ל Gmail. תוכלו לייצר כתובת אימייל עם כתובת האתר שלכם ללא הגבלה לכל פעילי העמותה.

מוצרי Google Docs – מוצרים אלה מהווים תחליף מקוון לחבילת אופיס של מיקרוסופט, וכוללים מעבד תמלילים, גיליונות אלקטרוניים, עורך מצגות, מחולל טפסים, ועוד. כמו עם תיבת האימייל, גם מוצרים אלה נגישים בחינם עבור משתמשים פרטיים, אך משתמשי G Suite נהנים משירותים מורחבים שכוללים בין היתר: התאמה לצוותים, אבטחת מידע (הגנה מפני גישה לא מורשית), ניהול משתמשים ועוד.

אבטחת מידע והגנה על כל הנתונים – אם עד היום אתם לא נוהגים לשמור את המסמכים שלכם בענן, אלא במחשב פיזי בלבד, המסמכים שלכם נמצאים בסיכון גבוה ועשויים להימחק או להאבד. חבילת G Suite תשאיר את כל המסמכים החשובים שלכם מאובטחים מפני פריצות ומחיקות.

שירות Google Meet – זו היא בעצם הרחבה מרשימה מאוד של ה – Google Hangouts, מערכת שיחות וועידות הוידאו של גוגל (עד 25 משתתפים). שירות Meet שמקבלים דרך ה – G Suite כולל כמה תוספות חשובות, כגון: אפשרות לצרף אנשים לועידה / צ'ט בעזרת חיוג טלפוני (dial-in) וללא צורך במחשב או סמארטפון, לינק אחד דרכו ניתן להצטרף לועידה / צ'ט (במקום הזמנה דרך היומן בגרסה הרגילה).

תמיכה 24/7 באמצעות טלפון, אימייל או צ'ט – כל שאלה שיש לכם בנוגע לאחד מהשירותים של ה-G Suite תזכה לטיפול המוסר של נציגי גוגל. התמיכה הזו נגישה למשתמשים פעילים בחשבון שלהם.

אבנר דפני, מנכ"ל עמותת רקפת, מספר על התרומה של חבילת ה G Suite לפעילות העמותה:

"התרומה של גוגל לעמותה והשימוש ב Adwords וב- G Suite אצלינו ברקפת, שינה לחלוטין את צורת העבודה לטובה והיווה קפיצת מדרגה, גם מבחינת החשיפה לאתר העמותה וגם לניהול השוטף של הפעילות.
אנו יכולים כיום לנהל את כל המידע של המיילים – בתוך הארגון, לשתף מסמכי עבודה, לאסוף נתונים ולנהל רישום לאירועים. אין ספק שללא המענים הללו, היינו מתקשים לפעול באופן המקצועי שאנו פועלים בו כיום"

תוכנית Youtube לעמותות

שיווק באמצעות וידאו הוא אחת הדרכים הטובות ביותר לעורר מודעות לפעילות העמותה שלכם. כמו כן, אם רוצים להעביר מסר שנוגע ברגש, וידאו הוא כנראה הכלי היעיל ביותר.

אתר הסרטונים הפופלרי ביותר בעולם, יוטיוב – Youtube שנמצא בבעלות גוגל, מאפשר לעמותת להקים ערוץ מיוחד ולעלות אליו סרטונים שיקדמו את העמותה. בנוסף יוטיוב פיתחה מספר פיצ'רים ייחודיים לעמותת בלבד, ונותנת עוד כמה הפתעות:

כרטיסיית קישור לכל אתר – יוטיוב מאפשר לעמותה לשתול בתוך הסרטון כרטיס קישור לכל אתר חיצוני בו העמותה אוספת תרומות או מקדמת את הפעילות שלה. בניגוד לערוצי יוטיוב רגילים, בהם נדרש אישור מיוחד (הכולל בין היתר, הוכחת בעלות על האתר) על מנת ליצור כרטיס קישור לאתר חיצוני, עמותת יכולות לקשר לכל אתר, בתנאי שהוא רלוונטי לקידום פעילות העמותה. בנוסף לכרטיסיית הקישור, ניתן גם ליצור "שכבת על" – שכבה וירטואלית שמצגת מעל לסרטון המתנגן, ובלחיצה עליה הצופה עובר לאתר מיועד.

שימוש בסטודיו הפקה – יוטיוב מזמינה עמותת להפיק סרטונים בסניפי הסטודיו הרשמי שלה. כרגע לעמותת ישראליות זה פחות רלוונטי, אבל אם בכל זאת, אז תדעו שאתם יכולים להגיש בקשה להתקבל ליום צילומים בניו-יורק או לוס-אנג'לס.

תמיכה טכנית – אם אתם מעוניינים לספר לעולם על הפעילות שלכם באמצעות ערוץ יוטיוב ייעודי, אך זקוקים לתמיכה טכנית, יוטיוב תדאג לספק לכם אותה. לקבלת התמיכה, פשוט ממלאים את הטופס הזה (באנגלית).

תוכנית המענקים לפרסום ב – Google AdWords

זאת אולי התוכנית הכי מוכרת של גוגל לעמותות. התוכנית הזאת מפורסמת בעיקר בזכות השווי הכספי הגבוה מאוד שלה. גוגל למעשה נותנת לעמותות רשומות מענק פרסום בסך $10,000 בחודש, שבחישוב שנתי יכול להצטבר לשווי של למעלה מ-400,000 ש"ח!

כמו כן, מערכת הפרסום של גוגל, גוגל אדוורדס, היא אחת מערכת הפרסום הגדולה ביותר בעולם ביחד עם זו של פייסבוק. הפעלת הקמפיינים הפרסומיים דרך גוגל אדוורדס היא פעילות שאינה דורשת ידע מוקדם, ואפשר ללמוד שיטת העבודה דרך אתר גוגל. המודעות הפרסומיות הן מבוססות טקסט בלבד, דבר שמבטל את הצורך בהזמנת עיצוב גרפי יקר. זהו מענק פרקטי מאוד, ש-א' קל מאוד לקבל אותו, ו-ב' קל מאוד ליישם אותו.

מה אפשר לעשות עם פרסום בגוגל?

מערכת הפרסום של גוגל היא מבוססת עניין. כלומר, אפשר לפרסם בתוך תוצאות החיפוש של אתר גוגל לפי תחומי העניין של המשתמשים המחפשים בגוגל. כך למשל, עמותה שפועלת בתחום הסיוע המשפטי יכולה לפרסם מודעה שתופיע כאשר מחפשים בגוגל נושאים כמו "עזרה משפטית", "הוצאה לפועל", ועוד.

כמו כן, אפשר להשתמש במענק הפרסום על מנת לקדם קמפיין גיוס תרומות לעמותה, חיפוש מתנדבים, או שיתופי פעולה שונים.

אחד השימושים החשובים ביותר של הפרסום בגוגל, הוא דווקא "חיפושי מותג", שנקרא באנגלית Branded Search. אלה הם קמפיינים בהם מילות החיפוש הן שם העמותה או הפרוייקטים של העמותה. הרבה פעמים כאשר מחפשים את שם העמותה או הפרויקט שלכם, האתר שלכם גם ככה יופיע ראשון בתוצאות החיפוש, אך החיסרון הוא שיש לכם שליטה מועטה בלבד על התוכן שמוצג לגולש. כמו כן, ארגונים אחרים המשתמשים בפרסום, יכולים בקלות יחסית לעקוף אתכם עם תוצאות חיפוש פרסומית.
קמפיין פרסום ממומן של גוגל, יפתור את שתי הבעיות. מצד אחד הוא יבטיח לכם שליטה מלאה בחלק העליון של תוצאות חיפוש, שהוא גם החלק הנצפה ביותר, ומצד שני, יאפשר לכם לשלוט במסר שאתם מעבירים למשתמשים. כך לדוגמה, אם יש לכם אירוע שמתקיים בקרוב, תוכלו להודיע על כך במודעה. כמו כן, אם לעמותה שלכם יש סניפים במספר ערים, תוכלו להתאים מסר ייחודי עבור כל סניף.

עמותת רקפת, המובילה לשינוי חברתי עבור מתבגרים מופנמים וביישנים המתמודדים עם חרדה חברתית, מפעילה, בין השאר, קבוצות חברתיות בכל הארץ לבני נוער אלו. העמותה משתמשת בחשבון המענקים לפרסום של גוגל לצורך הגדלת הפעילות שלה ברחבי הארץ על ידי פנייה לקהלים ייעודיים. מסעות הפרסום של פעילות העמותה במנוע החיפוש של גוגל אחראים כיום לכ-30% מסך הפניות המגיעות לעמותה. כמו כן, רקפת משתמשת במענק הפרסום לצורך קידום שיתופי פעולה, וגיוס מתנדבים.

איך להתקבל לתוכנית גוגל לעמותות?

אז הגענו לשאלת מיליון הדולר, או יותר נכון 10,000 הדולר. איך גם אתם תקבלו? מדובר בתהליך פשוט מאוד, הכולל בדיקת זכאות והגשת בקשה. האתגר העיקרי הוא שהתהליך דורש מחויבות בנושא המעקב אחר סטטוס הבקשה. כלומר, אישור הבקשה יכול לקחת מספר שבועות, ובהן צריך להיות זמינים עבור אימיילים ופעולות מסוימות שתידרשו לבצע.

השלב הראשון – בדיקת זכאות:
בגדול, מה שצריך זה אישור רישום עמותה ואישור ניהול תקין.
מהאתר הרשמי של גוגל:

"על הארגונים להיות מוסדות ציבוריים הזכאים לפטור ממס בהתאם לסעיף 46(א) של פקודת מס ההכנסה, ו/או זכאים לפטור ממס בהתאם לסעיף 9(2)(ב) של פקודת מס ההכנסה, והם עשויים לכלול עמותות, קרנות לתועלת הציבור, חברות הפועלות לתועלת הציבור, הקדשות ציבוריות והקדשות דתיות."

יש שתי קבוצות שלא רשאיות להשתתף, והן גופים ממשלתיים, וכן ארגוני בריאות, בתי-חולים. כמו כן, על בתי ספר וארגונים חינוכיים להצטרף לתוכנית גוגל לחינוך, במקום התוכנית לעמותות.

במידה והנכם זכאים, השלב הבא יהיה להירשם באתר "כלבו של NPTech", האתר הישראלי השותף של גוגל, שאחראי על מיון ואישור זכאות העמותות להצטרף לתוכנית.

לאחר שזכאותכם תאושר באתר "כלבו של NPTech", יש להגיש בקשה באתר גוגל לעמותות. שם תתבקשו למלא טופס הרשמה, ולהמתין כ-10 ימי עסקים עד לאישור.

לאחר קבלת האישור הסופי אודות הצטרפות לתוכנית, תוכלו לבחור את המוצרים והשירותים שתרצו לקבל מ-גוגל (G Suite, יוטיוב, פרסום בגוגל אדוורדס).

לסיכום:

"תוכנית גוגל לעמותות" – זה לא רק מענק פרסום, אלא גם שירותי משרד מקוונים, כתובת אימייל מותאמת, ואפילו סטודיו להפקות וידאו בארה"ב.

מענק הפרסום בגוגל אדוורדס – כלי מצוין להעברת מסרים שיווקים וקידום פעילות העמותה דרך האינטרנט.עד היום הרבה עמותות רבות מחליטות לוותר על מענק זה, ובכך מאבדות יכולת לתקשר את המסרים שלהן ביעילות ובקלות.

הצטרפות לתוכנית – עבור עמותות בישראל נדרש אישור רישום עמותה ואישור ניהול תקין. תהליך האישור וההרשמה של העמותה יכול לקחת בין שבועיים ל-חודש ימים, ולאחר מכן יש להצטרף לכל שירות בנפרד.

לינקים שיכולים לעזור לכם:

האתר הראשי של גוגל לעמותות
אתר "כלבו של NPTech" לאישור זכאות
הרשמה למוצרי ושירותי G Suite
הרשמה ל-יוטיוב לעמותות
הרשמה למענק הפרסום של גוגל אדוורדס
מרכז העזרה של גוגל לעמותות
שאלות ותשובות נפוצות

יורי שוב, מומחה שיווק דיגיטלי ומייסד שותף בחברת השיווק "טופנדה". יורי עוזר לעמותות להגדיל את הפעילות שלהן בעזרת שיפור התקשורת והשיווק דרך האינטרנט.

משפיעות על העולם? מקדמים שינוי חברתי?

פנו אלינו ליעוץ

עוד פוסטים בנושא תוכן וסושיאל

אסיה לדיז'ינסקיה | 10 במרץ 2024

מה עושה דוברת שהיא גם מנהלת סושיאל?

יוליה בנימין | 5 בפברואר 2024

למה ואיך לפתוח ערוץ וואטסאפ?

פוסטים אחרונים

לנה צ'רביצ'ניה | 12 באוקטובר 2023

כיצד לתמוך בצוות ובארגון בזמן משבר?

אסיה לדיז'ינסקיה | 10 במרץ 2024

מה עושה דוברת שהיא גם מנהלת סושיאל?

תומר אביטל | 26 בפברואר 2024

תקווה עכשיו!

שולחן המערכת | 11 בפברואר 2024

איך תמצו את תקציבי הממשלה?

יוליה בנימין | 5 בפברואר 2024

למה ואיך לפתוח ערוץ וואטסאפ?

הצטרפו לרשימת המנויים שלנו

וקבלו מייל עם תכנים חדשים שעולים לבלוג

    תגובות

    כתבו תגובה