אילנית אלול |

כאן – חידוש מרענן או אותה גברת בשינוי אדרת?

kanS

בואו נדבר על הזדמנויות תקשורתיות. כדוברים וכאנשי יחסי ציבור תפקידנו לאתר פלטפורמות תקשורתיות, על מנת לשלב בהן את המסרים שלנו. והנה פתאום מגיע אורח חדש לשכונה – תאגיד כאן!

האם התאגיד כאן הוא אכן הזדמנות?
בואו נראה. מצד אחד – יש שיגידו שמדובר בסך הכל בשכפול למה שנקראו עד לא מזמן רשות השידור וקול ישראל. מצד שני – מדובר בהנהלה חדשה עם הרבה שאיפות להקים תחליף אמיתי – מרענן, חי ובועט.

מי צודק? למעשה, כולם. נכון שלחלק מהתכניות פשוט עשו "העתק" "הדבק", והם כאן! אבל היי, אלה תכניות שוות ביותר, במיוחד עבור ארגונים לשינוי חברתי ועמותות.

קחו למשל את "סדר יום", "בחצי היום" ו"צבע הכסף" – תכניות קלאסיות עבור המגזר השלישי והרביעי. כך גם "חמש מקורי", אחותה התאומה של "ערב חדש", תכנית שאנחנו מרגישים בה בבית, וטוב שיש עוד כמה כאלה. מנגד, יש לא מעט תכניות אקטואליה חשובות, המוגשות על ידי קלמן ליברמן, יעקב אייכלר, וורד יפתחי גרין, אפילו "דין ודברים" עם משה נגבי חזרה, שזו הפתעה נעימה.
כל התכניות הללו זקוקות לתכנים במגוון נושאים. ובשביל זה אנחנו כאן! כמקורות נפלאים למידע עשיר בעל חשיבות ציבורית גדולה.

המעצבת לירון לביא טורקניץ' פיתחה כתב עברי-ערבי | מתוך המכולה – כאן 11

תפתחו קשרים עם הכתבים החדשים, וגם עם הוותיקים
ההזדמנות טמונה לא רק בעצם כינונה של פלטפורמה חדשה, אלא גם במכלול האנושי המרכיב אותה – כתבים, מפיקים ועורכים, חדשים וותיקים, המשוועים למידע הכי חם שלכם. זו הזדמנות לייצר קשרים חדשים ולפרגן להם אייטמים, סקופים ולהפוך את עצמכן וגם את עצמכם למקורות מידע עבורם. קחו יוזמה, בררו מי הם העורכים ובעלי התפקידים האחרים, צרו קשר, הציגו את עצמכם ואת הנושאים שאתם מקדמים, מומלץ כבר לבוא עם הצעה קונקרטית לאייטם אקטואלי ומעניין.

אם אתם פועלים בתחום החברתי-כלכלי, ב-כאן! מינו ראשת דסק שוויון חברתי, דקלה אהרון שפרן, עיתונאית רצינית ומוערכת. מומלץ להחליף איתה מספר מילים ואולי לקבוע פגישה, שבה תציגו בפניה את הארגון ואת האפשרויות לחיבורים ולשיתופי פעולה.

נצלו את תקופת ההרצה כדי להשפיע
'כאן', פועל עדיין כערוץ בהרצה ועל כן הוא פתוח יותר להצעות, לרעיונות חדשניים וגם לביקורות, שאם קיימות כאלה הן יתקבלו בתשומת לב יתרה. חושבים שאין ייצוג מספק למיעוטים שונים? חושבים שיש מעט מדי נשים מגישות? ציינו זאת. נצלו את חלון הזמן הייחודי הזה כדי לייצר את הקשרים, להעביר את המסרים ולבנות מערכת יחסים מקצועית שתשתלם לשני הצדדים, עכשיו ובעתיד.

אם כבר הייתה לכם כבר אינטראקציה כלשהי עם התאגיד – ספרו לנו. האם הקמתו היא הזדמנות בעיניכם/ן? -כתבו לנו בתגובות, שאלו שאלות, תנו המלצות ודגשים, שתפו בהגיגים. נשמח לשמוע. קדימה, כאן!

משפיעות על העולם? מקדמים שינוי חברתי?

פנו אלינו ליעוץ

עוד פוסטים בנושא תקשורת

מיכל גרינברג כורך | 25 במרץ 2024

מי הם גופי העיתונות העצמאית בישראל?

אסיה לדיז'ינסקיה | 10 במרץ 2024

מה עושה דוברת שהיא גם מנהלת סושיאל?

הצטרפו לרשימת המנויים שלנו

וקבלו מייל עם תכנים חדשים שעולים לבלוג

    תגובות

    הי אילנית,
    תודה על העצות המועילות.
    הייתי מוסיפה שהתאגיד ואנשיו פעילים מאוד ברשתות חברתיות: פייסבוק, טוויטר, יוטיוב ואינסטגרם. הם מפיקים חומרים מותאמים לשיתוף והפצה אונליין, ואפשר לפנות אליהם וליצור קשרים בפעילות ברשתות.
    כדאי לבדוק גם את הפודקאסטים וסדרות הוידאו - יש הרבה מהם, וכולם צריכים תוכן.

    מעיין אהלן,
    תודה רבה על התוספת החשובה.
    מחזקת את דברייך, מומלץ וחשוב לעשות שימוש בערוצים הללו, גם כדי ללמוד מה מעניין אותם, איזה אייטמים יהיו או היו בתוכניות שלהם, וכמובן גם כדי להציע להם, ולהשתמש בהם כפלטפורמות לתקשורת, עידכון, לעורר דיון בסוגיות שונות.

    נשמח לעוד הצעות, תובנות ותוספות :)

    יש מצב לפרסם רשימת מיילים או טלפונים של אנשי תקשורת בכאן?

      אהלן מאירה,

      רשימות של עיתונאים ובעלי תפקידים במערכות מתעדכנות כל הזמן. כמו כן קיימים תחומי סיקור רבים ומערכות תקשורת מרובות, מומלץ לא להוציא הודעות בתפוצות רחבות, אלא להתאים את תוכן ההודעה/הסיפור שיש לכם לעיתונאים ומערכות רלוונטיות.

      אשמח לסייע לגבי רשימות רלוונטיות לארגונכם, מוזמנת לשלוח לי מייל בעניין.
      הכתובת שלי ilanit@shatil.nif.org.il

    לקראת תום הרבעון הראשון, מקיימת מועצת התאגיד דיונים, תחת הכותרת כאן מקשיבים, בהשתתפות מומחים ונציגי ציבור שיעסקו במגוון נושאים הקשורים למדיניות השידור הציבורי, ביניהם: מדיניות שידורי חדשות ואקטואליה, מדיניות שידורי המוזיקה ברשתות כאן רשת ג', כאן 88 וקול המוזיקה, מדיניות בנושאי גיוון ופלורליזם ושידורים בשפה הערבית.

    המועצה מעוניינת לשתף את הציבור הרחב ומזמינה להפנות אליה שאלות, הערות והארות הקשורות לנושאים מתוך כוונה לדון בהם. את הדברים יש לשלוח למייל makshivim@kan.org.il עד ליום 27.7.2017

    https://www.kan.org.il/Item/?itemId=20525

    כתבו תגובה