מיכל גידניאן |

רוצים לקלוט מתמחה? הפוסט הזה הוא בשבילכם

לקלוט מתמחה

לפני כשבע שנים הצטרפתי לתכנית "עמיתי אברט לצדק חברתי" של שתיל. הייתי סטודנטית (שנה ב') לתואר ראשון בספרות עברית וחינוך באוניברסיטת בן גוריון, וחיפשתי מקור הכנסה שיהיה גם משמעותי. הייתי בקשר בחופשת הסמסטר עם ארגון "קולך" והן סיפרו לי על האופציה להתמחות בארגון.

הגשתי מועמדות לתכנית עמיתי אברט לצדק חברתי, והתקבלתי, כך יצא שאת ההתמחות שלי עשיתי בארגון "קולך – פורום נשים דתיות". ריכזתי את תכנית תל"ם, תכנית להעצמת נערות בחינוך הדתי, תכנית שפעלה במספר רב של בתי ספר לבנות דתיות בכל הארץ.

עבור הארגון זו הייתה הזדמנות של ממש לקבל מישהי במשרה שתרכז את הפרויקט, ועבורי זו הייתה הזדמנות להיכנס לעולם השינוי החברתי. בהמשך, נשארתי עוד שנתיים וחצי ב"קולך" כעובדת מן המניין, והמשכתי להפעיל את הפרויקט שבינתיים התפתח ועבר כל מיני שינויים. עבדתי עם מלגאיות שהגיעו אחרי, ובעיקר נשארתי עם חוויה מאוד חיובית מההתמחות ומהעבודה בארגון.

למה אני מספרת לכם את זה?

כיום אני מרכזת את תכנית עמיתי אברט בשתיל ואני פוגשת בלא מעט ארגונים שיש להם פרויקטים מרשימים שרק מחכים שיצאו לפועל ופרויקטים קיימים שזקוקים לעוד ידיים עובדות, רק חסרה הדמות שתיכנס לתפקיד ותוציא לפועל את הפרויקט או שתיקח אותו צעד אחד קדימה.

מי הם הסטודנטים בתכנית?

הסטודנטים שמגיעים לתכנית לומדים במוסדות שונים להשכלה גבוהה בארץ, אוניברסיטת בן גוריון, מכללת ספיר, האוניברסיטה העברית, אוניברסיטת תל אביב ומכללת אורנים. חלקם מגיעים מהפקולטות למדעי הרוח והחברה, פוליטיקה וממשל, תכניות שונות ללימודים רב תחומיים, משפטנים, סטודנטים לאומנות, מדיניות ציבורית, מדעי החיים ועוד. המגוון הזה מאפשר לארגונים לשלב מומחיות שחסרה אצלם.

רק כדי לסבר את האוזן

בשנה הקודמת הסטודנטים בתכנית אברט לקחו חלק בעשייה חברתית בתחומים שונים הבוערים בחברה הישראלית. סטודנטיות לתקשורת השתלבו, האחת בארגון הפועל לצמצום הפערים בין הפריפריה למרכז, והשנייה בעריכת כתבות וידאו לארגון אחר. מספר סטודנטים וסטודנטיות השתלבו במאבק נגד גירוש הפליטים ועסקו בליווי פליטים, עבודת מיצוי זכויות וכתיבת ניירות עמדה, ואף בתחום הליווי הרפואי לפליטים. סטודנטים למשפטים השתלבו במחלקות המשפטיות של הארגונים,ועבדו בתחומים של מחקר ופיתוח מדיניות.

בתור מי שעברה את התהליך הזה בעצמי, אני רואה בתכנית עמיתי אברט לצדק חברתי הזדמנות עבור הארגונים לקבל מענק בדמות משאב אנושי, שאולי אפילו יבחר להישאר ולעבוד או להתנדב בארגון, כמו שהיה במקרה שלי.

ההרשמה נפתחה

בהרבה מהארגונים מה שחסר הוא כוח אדם, מישהו שימלא תפקיד שיסייע לארגון להגדיל את ההשפעה שלו במרחב הציבורי. תכנית אברט פועלת בחמישה תחומי תוכן עיקריים: צדק חברתי וכלכלי, זכויות אדם וקידום דמוקרטיה בישראל, החברה הערבית בישראל, חברה משותפת ומאבק בגזענות וחופש דת. ארגונים שעוסקים בתחומי התוכן האלה ורואים עצמם שותפים לדרך מוזמנים להגיש מועמדות לתכנית. ההרשמה לארגונים נפתחה והיא תימשך עד ה 21.5.18. אז יאללה, למה אתם מחכים?

מידע נוסף על מתמחים בארגונים חברתיים אפשר לקרוא ברשומה הזו: בדרך לתואר עוצרים בארגון חברתי.

משפיעות על העולם? מקדמים שינוי חברתי?

פנו אלינו ליעוץ

עוד פוסטים בנושא ניהול ומנהיגות

פוסטים אחרונים

לנה צ'רביצ'ניה | 12 באוקטובר 2023

כיצד לתמוך בצוות ובארגון בזמן משבר?

מיכל גרינברג כורך | 25 במרץ 2024

מי הם גופי העיתונות העצמאית בישראל?

אסיה לדיז'ינסקיה | 10 במרץ 2024

מה עושה דוברת שהיא גם מנהלת סושיאל?

תומר אביטל | 26 בפברואר 2024

תקווה עכשיו!

שולחן המערכת | 11 בפברואר 2024

איך תמצו את תקציבי הממשלה?

הצטרפו לרשימת המנויים שלנו

וקבלו מייל עם תכנים חדשים שעולים לבלוג

    תגובות

    שלום שמי ליאור ואני יו"ר התאחדות מרכזי הצעירים בישראל, שהוא ארגון גג המאגד את כלל מרכזי הצעירים ברחבי המדינה, מקרית שמונה ועד אילת, השומרון הערים הגדולות, והמועצות האזוריות, הפריפריה החברתית והגאוגרפית בישראל, במדובר ברשת הגדולה ביותר בישראל אשר נותנת מענים לאוכלוסיית הצעירים 18-35
    המענים הם בתחומים מגוונים כגון: הכשרות מקצועיות, תעסוקה והכוונה לקריירה, קידום השכלה גבוהה, אקטיביזם ומעורבות חברתית, תרבות ופנאי, צעירים בסיכון, מנהיגות, צעירים עם מגבלה, צעירים עולים, צמיחה דמוגרפית, בינוי קהילה, יזמות עסקית וחברתית הורות ומשפחה, דיור ועוד מעבר לשלל המענים הניתנים, מרכזי הצעירים אמונים על יישום מדיניות העירונית-המקומית של הישוב בתחום הצעירים, בין אם בתהליכי תכנון ובנייה ובין אם בתחומי קהילה וחברה. אשמח באם נוכל לשלב מתמחים במרכזי הצעירים בישראל

      שלום ליאור,
      מוזמנים להגיש מועמדות לתכנית, בכל שאלה או בקשה אתה מוזמן לכתוב לי, מיכל גידניאן, רכזת התכנית.
      שמה כאן לינק לטפסים: https://www.shatil.org.il/evert

    שלום אני רכזת קידום ופנאי במערך דיור לבעלי צרכים מיוחדים בטבריה. אשמח מאוד לקלוט סטודנטים לעבודה עם הדיירים פרטנית וקבוצתית. לצערי אין לנו במערך הדרכת סטודנטים אז נוכל לקבל רק סטודנטים שמקבלים הדרכה במוסד בו הם לומדים. האם נוכל להשתלב בתוכנית?
    תודה רבה
    כרמל

      דברי עם מיכל רכזת התכנית, דוא"ל: everettmanager@shatil.nif.org.il

    כתבו תגובה