גלי בסודו |

למה כדאי לארגון שלכם להקים בלוג ארגוני?

בלוג ארגוני

"מה שווה הידע שלי אם אני שומרת אותו לעצמי?" שאלה רטורית שנשאלה במפגש מנהלות קהילה. המשפט הזה בעיני, מצמצם את המהות של בלוג ארגוני. הידע העצום שיש לכם על הנושא, ונקודת המבט המקיפה יכולים להביא פרשנות אחרת לשיח הציבורי – ובלוג הוא אחלה פלטפורמה בשביל זה.

בלוג ארגוני הוא קצת כמו ערוץ תקשורת עצמאי שאינו תלוי בדבר. אין כתבים שצריך לרדוף אחריהם עם אייטם בלעדי, לא חייבים תמיד להיות אקטואליים – אתם קובעים את סדר היום, וגם לא להיכנע לתכתיבי האלגוריתם ברשתות החברתיות. אנשים עושים מנוי לבלוג ומקבלים את התכנים במייל.

"למיילים יש שיעור קליקים גבוה פי 50 עד 100 בהשוואה לפייסבוק וטוויטר." (מקור: קטרינה מוניץ*)

רבים מהארגונים חולמים לעשות פודקאסט. זה אולי נשמע מגניב להיות בעלי "תכנית רדיו", אבל מבחינת עלות-תועלת, בלוג משתלם יותר. אני כמובן בעד פודקאסט – בעולם של כלכלת קשב חצי שעה של האזנה למסרים שלכם זה אדיר! ובכלל, אני בעד ערוצי תוכן – כן ירבו. אבל כשאני מסתכלת על אתרים של ארגונים לשינוי חברתי, יש מעט מידי בלוגים ארגוניים, וזה בעיני פספוס.

"77% ממשתמשי האינטרנט קוראים בלוגים"  (מקור: קטרינה מוניץ*)
"עמודי בלוג באתרים מאונדקסים בגוגל ב-434% יותר מעמודים רגילים באתר" (מקור: קטרינה מוניץ*)

אם אתם עדיין שואלים את עצמכם, בשביל מה לכם בלוג ארגוני? הנה, 5 דרכים בהן הבלוג הארגוני עובד בשבילנו:

1. בלוג ארגוני שם אותנו על המפה

כאשר אנשים בוחרים להאמין שהעולם עגול וחיסונים זאת קונספירציה, נרצה להביא מידע מהימן, ולהגיע עם תפיסת העולם שלנו לכמה שיותר אנשים. למשל, בתקופה שהמגיפה הייתה בשיאה, גופים כמו עמותת מדעת ומכון דוידסון עשו עבודה מאומצת להגיע לציבור, ולהנגיש לו את ההעמדות שלהם על המחלה והחיסונים.

גם ב-Shift אנחנו מנסות לעשות את אותו הדבר. לכתוב פוסטים שעולים גבוה בתוצאות החיפוש בגוגל. בשביל זה אנחנו עובדות עם מילות מפתח ומקפידות להנכיח אותן לאורך הפוסט. למשל, מילת המפתח של הפוסט הזה היא: בלוג ארגוני – חפשו את המושג בגוגל ותראו איפה נמצא הפוסט.

תשאלו את עצמכם, מה מילות החיפוש שיקלידו בגוגל, שנרצה להשפיע באמצעותן? תוכלו להיעזר בגוגל טרנדס כדי לגלות מילות חיפוש פופולריות בעולם התוכן שלכם ולכתוב בהתאם. (עוד מידע על איך להיות גבוה בתוצאות החיפוש של גוגל שווה לקרוא בפוסט טור אישי / איך עושים קידום אורגני בגוגל במגזין של Miss Mandala).

2. בלוג ארגוני נותן במה לבלוגרים ומעודד אותם להתמקצע

כל חברי הצוות הם בלוגרים בפוטנציה. אנשים לומדים לכתוב לפלטפורמה, מסגננים את דרך ההבעה שלהם, והופכים את הידע שלהם לנחלת הכלל. ויותר מזה, הם בונים את הפרסונה שלהם כפובליציסטים ומפתחים את הידע שלהם בתחום.

כששאלתי את חבריי לצוות למה הם כותבים לבלוג קיבלתי תשובות מגוונות: "זאת משימה שיחסית קלה לי", "מקום לביטוי יצירתי", "ככה אני יכול לחלוק מניסיוני", "דרך לארגן לעצמי את המחשבות ולהפוך ידע מבוזבז לזמין".

הכתיבה בבלוג מחייבת אותנו לזקק את המסר, ולחדד את הערך עבור הקוראים. כדי שנצליח לחדש ולהיות רלוונטיות אנחנו צריכות כל הזמן ללמוד, להעמיק ולחלץ תובנות במהלך העבודה השוטפת.

חברי צוות עם ידע ייחודי, מתנדבים ופעילים יכולים לכתוב לבלוג הארגוני. הכתיבה תורמת לגאוות היחידה של הארגון, ומבססת את מעמד הכותבים כמומחים בתחומם.

3. בזכות הבלוג יותר אנשים מעורבים

קריאה בבלוג היא דרך לערב קהל גדול בהשקעה נמוכה יחסית. בנוסף, אנחנו רואות יותר נרשמים לפרקטיזומים שלנו, ועליה בפניות לייעוץ ספציפי, סביב הנושאים עליהם אנחנו כותבות וכותבים.

אנחנו עובדות במה שנקרא "שיטת הטריפל" (מושג שתבעה אלינור סידי😊) ומשתדלות תמיד לצד הדרכה בזום גם להעלות פוסט, ופריט מידע נוסף כמו: שאלון בחן את עצמך, מדריך או כלי שימושי.

אבל, השיטה הזאת לא תמיד הייתה מובנת מאליה. "אם יש לי הרצאה בקרוב, למה שאעלה פוסט לבלוג? אנשים יקראו ולא יבואו להרצאה?" יכול להיות. יהיו אנשים שיסתפקו בפוסט, אבל יהיו גם כאלה שהוא יעורר בהם עניין ורצון להעמיק. חמש דקות קריאה, הן לא שוות ערך להרצאה של שעה. מהניסיון שלי, ככל שאני נדיבה בידע, ככה הביקוש לעוד רק גדל.

פוסט בבלוג יכול להרים לאירועים, סיורים או כל פעילות אחרת. ככה תעוררו סקרנות, תיישרו קו על מושגים, ותגרמו לאנשים לבוא מוכנים יותר למפגש.

4. הבלוג הוא פלטפורמה לשיתופי פעולה

אחת הדרכים הטובות ללמידה היא להכיר מה עושים אחרים. מבחינתנו הבלוג הוא במה פתוחה לידע שלכן ושלכם. אנחנו מציעות לאנשים שהשתתפו בהכשרה או קיבלו מאיתנו יעוץ שישתפו מהניסיון שלהם. למשל, מישהי שיתפה איך הצליחה להגיע לתקשורת בדרך לא שגרתית, אחרת, אשת משאבי אנוש כתבה פוסט על הדרכים להתמודדות של צוות מעורב בזמן משבר או אשת דיגיטל כתבה על איך הכינה סיכום שנה.

בנוסף, אנחנו מציעות את הפלטפורמה לאנשים או ארגונים שיש להם כלי מעניין, ספר חדש או מידע אחר שנראה לנו בעל ערך לקוראים שלנו.

שיתוף הפעולה יכול להיות גם בדמות בלוג משותף למספר ארגונים יחד. לאחד כוחות ולייצר אתר מושקע, שמקדם רעיונות בסוגיות שנוגעות לארגון שלכם ולארגונים נוספים.

5. בלוג ארגוני זו דרך לשמור על קשר עם הקהילה שלנו

חברת צוות אמרה לי פעם: "הבלוג הוא מכרה זהב". הפוסטים בבלוג ברובם הגדול "ירוקי עד" זה אומר שהם ממשיכים להיות רלוונטיים גם אחרי שנתיים ויותר. וכאשר מידי שנה נכתבים כמה עשרות, במצטבר זה אכן מכרה של הרבה מאוד תוכן.

אנחנו משתמשות בפוסטים כדי לשמור על קשר עם קהל העוקבים בפייסבוק, אחת לחודש אנחנו שולחות "דרישת שלום" בניוזלטר עם התכנים האחרונים שעלו או כאלה שנראים לנו אקטואליים.

וכדי לשמור על דופק גבוה אנחנו מקפידות להעלות תכנים באופן שוטף אחת לשבוע-שבועיים.

עוד על בלוג ארגוני, אוגרים ידע? תאווררו על ניהול מאגר ידע ארגוני באמצעות בלוג.

את Shift הקמנו לפני קצת יותר מחמש שנים. לקח לו זמן להפוך למה שהוא היום, אבל מניסיון למדנו שההתמדה משתלמת. כיום, הבלוג הוא חלק אינטגרלי מהפעילות שלנו. כשיש לנו פרקטיקה להטמיע, הכשרה שהולכת להתקיים או מסר להעביר בסוגיה אקטואלית, אנחנו קודם כל כותבות על זה פוסט בבלוג.

*הנתונים מהפוסט כל המספרים שצריך להכיר ב-2022: רשתות חברתיות, אתרים, בלוגים ועוד של קטרינה מוניץ.

משפיעות על העולם? מקדמים שינוי חברתי?

פנו אלינו ליעוץ

הצטרפו לרשימת המנויים שלנו

וקבלו מייל עם תכנים חדשים שעולים לבלוג

    תגובות

    כתבו תגובה