צליל רובינשטיין |

בין כיכר רבין לבלפור – מה למדנו עד עכשיו?

Photo by Olivier Fitoussi Flash90

את מה שקרה ב- 14.7.20 אף אחד/ת לא יכל/ה לצפות. ה"ביביסטיליה", כמו שכונתה ההפגנה מחוץ למעון ראש הממשלה בירושלים, היתה יריית הפתיחה לגל מחאה חדש, אחר וייחודי בנוף האקטיביסטי בישראל. פתאום ההפגנה לא היתה תוצר של ישיבות ארוכות, דיונים קדחתניים על מסרים, התכתבויות של שעות על לוגו של איזה ארגון יכנס לבאנר – לא, הפעם את המחאה מוביל השטח.

מחאה מהשטח היא אחרת, היא לא פועלת לפי החוקים שלנו. אין לה מסר ברור – כל אחת מגיעה עם מה שבוער לה. אין לה הנהגה – כל אחד/ת  מחליט/ה איפה להיות ומה לומר. אין לה תקציב – כל מי שעולה על הסעה לבלפור משלם/ת על זה מכיסו/ה, השלטים עשויים מקרטון שיש בבית והרעשנים מבקבוקי פלסטיק ריקים.

יש הרבה קסם באקטיביזם, במיוחד אם זו הפעם הראשונה – הכל חדש ומרגש וכל הצלחה נותנת דלק להמשיך לעשות. אבל האקטיביזם היה כאן לפנינו וכנראה ישאר גם אחרינו, ויש המון ידע שנצבר לאורך השנים. כמו למשל, איך מתמודדים עם כישלונות? איך מחזקות את המחאה ולא נותנות לה לדעוך? איך מתרגמים את הכוח הציבורי שלנו להישגים? ריכזנו לכםן כמה לינקים עם תובנות חשובות וטיפים שימושיים.

לפני ההפגנה – איך, למה, כמה?

כלים להשפעה במרחב המוניציפאלי – כאן תוכלו לקרוא על הכלים שיש לכם כדי להשפיע על המציאות הקיימת.

מחאה יצירתית למה זה טוב  – בפוסט הזה יש כלמיני רעיונות למחאה יצירתית מהארץ והעולם.

בזמן ההפגנה – מה חשוב לדעת?

המדריך: תיעוד כראיה משפטית וככלי לשינוי חברתי – המדריך הזה ייתן לכן את כל מה שאתן צריכות לדעת כדי לתעד מה קורה בזמן ההפגנות ככה שתוכלו להשתמש בחומרים גם כראייה משפטית.

נערכות להפגנה הבאה – ללמוד מנסיונם של אחרים

לדאוג לעולם או לדאוג לעצמנו? אפשר גם וגם! – אחרי שנים של הובלת מאבקים חברתיים מור גלבוע משתף בתובנה חשובה: חוסן רגשי יכול לעזור לנו להתמודד עם הרבה מהאתגרים שלנו כפעילות ופעילים חברתיים. בפוסט הוא מתייחס למה זה אומר ואיך בונים את החוסן.

300 עסקים התגייסו לקמפיין חברתי הענק בארץ. אתם חייבים ללמוד מה היה שם – איך הלהט"בים נערכו לקמפיין, עשו עבודה מקדימה עם התקשורת, עבדו נכון בזירה, גייסו לטובתם את המגזר העסקי, והקימו ערוץ תקשורת עצמאי שמשדר מידע בזמן אמת.

שתיקה= מוות: ACT-UP – איך הקהילה הלהטבית הצליחה לשנות את יחס הממשל למחלת האיידס, באמצעות כלים של פעולה ישירה.

איך הצליחו הנכים להתנחל בלבבות על אף שהפריעו לסדר הציבורי – העבירו מסר אחיד חד וברור, דיברו על זכויות אדם בסיסיות ולא מתוך מסכנות, הביאו מגוון קולות וסיפורים מרגשים.

והנה לינקים ומידע שימושי למפגין.ה:

הקו החם של הקרן למגיני זכויות אדם – לתיאום עו"ד לפני ההפגנה, העברת מידע על עצורים/ות וסיוע משפטי במידה ונעצרת: 050-4479993 (וידאד)
تواصلوا مع مركز عدالة فور تعرضكم للاعتقال لتوفير محام متطوع لمنحكم استشارة قانونية خلال اجراءات التحقيق والاعتقال  على رقم 054-7597036 (ماريا)

מה לעשות אם נעצרתי? האם מותר למשטרה לפנות אותי? כל מה שחשוב לפני שיוצאים להפגין, באתר של פרויקט דוקורייטס, של האגודה לזכויות האזרח.

רוצים להתלונן על השוטר? פנו לוועד הציבורי נגד עינויים בישראל, לייעוץ ובדיקת האפשרות לייצוג משפטי: 052-3872231 (נועה)  noa@stoptorture.org.il

באוטובוס בדרך להפגנה? תנו מבט על הזכותונים למפגינים/ות שהכינה האגודה לזכויות האזרח, שננו ויישמו.

משפיעות על העולם? מקדמים שינוי חברתי?

פנו אלינו ליעוץ

הצטרפו לרשימת המנויים שלנו

וקבלו מייל עם תכנים חדשים שעולים לבלוג

    תגובות

    כתבו תגובה