גלי בסודו |

מה אני עושה עם קנבה – Canva?

canva

למי שלא מכיר Canva (קנבה) היא כלי מעולה וחינמי לעיצוב, עם מאגר גדול של תמונות, אייקונים, גופנים, רקעים ואפקטים, ומגוון אפשרויות עריכה.
אולי במקום לשאול מה אני עושה עם קאנווה עדיף לשאול מה אני לא עושה. והתשובה בהמשך. ובסוף יש גם הפתעה(!)

בואו נתחיל במה שאני כן עושה עם Canva

כמעט כל האימאג'ים בבלוג הם משם. לפעמים אני לוקחת תמונה מצולמת ממאגר אחר כמו שתיל.סטוק, ועושה לה עיבוד, ולפעמים התמונה עצמה היא ממאגר התמונות העצום של קאונווה.

אפשר לבחור גדלים שונים לעיצוב, אם זה פלייר – מאורך, או פרסום לאינסטגרם – ריבועי, או תמונת רקע לפייסבוק – מלבנית או כל גודל אחר שתחליטו. וכשאתם מורידים את האימאג' שיצרתם למחשב תוכלו לבחור פורמטים שונים: PDF, PNG ואפילו סרטון או GIF.

את התמונות מוצאים לפי מילות מפתח. אני עובדת עם הגרסה בעברית וגם שם החיפוש עובד מצוין. ואם לא מוצאים את התמונה הרצויה אפשר להעלות לפלטפורמה כל תמונה, אייקון, סרטון שחסרים לכם (רק תוודאו שאתם בסדר בכל הנוגע לזכויות יוצרים ושמירה על זכויות הפרט – כאן אפשר לקרוא יותר על הנושא).

מצד אחד זה כלי מעולה ואפילו יכול לחסוך לכם הוצאות, אבל מצד שני קל לי לזהות חומרים שנעשו בקאנווה. איך? כי לא כולם מדייקים בפרטים הקטנים, ויש כמה דברים שאם תקדישו להם תשומת לב ישפרו פלאים את העיצובים שלכם.

כמה המלצות מהניסיון שלי עם Canva*

לקצר לקצר לקצר. עכשיו כשהעכבר בידיים שלכם ואתם לא צריכים את המעצב.ת הגרפי.ת שיכינו לכם את הפרסום, זה לא פוטר אתכם מלנסח בצורה קצרה וממוקדת את המסר.

כתב גדול. הכתב צריך להיות גדול כי התכנים האלה ולא משנה הפורמט, מגיעים בסוף לווטסאפ וכשהמלל בכתב נמלים זה ממש לא קריא. ובפרט עבור אלה שעברו את גיל 45 והעיניים שלהן, איך לומר, לא מה שהיה פעם.

פונטים. תבחרו סוג אחד של פונט ותשתמשו רק בו. מקסימום אפשר במשקלים שונים, יעני עבה, דק ובינוני.

יישור לימין. כשמשתמשים בתיבות טקסט שעומדות זו מתחת לזו, תדאגו שהן יהיו בדיוק אחת מתחת לשנייה – תשתמשו באפשרות יישור לימין – ותדאגו שגם הכתב יהיה מיושר לימין או לאמצע. לי זה ממש בולט כששורה אחת לא מתחילה מהמקום שהתחילה זו שמעליה. וגם אם עין פחות רגישה לא תשים לב, עדיין, זה נראה לא טוב.

מרווחים בין אותיות ובין שורות. יש אפשרות לייצר מרווחים בין האותיות וגם בין השורות. אני ממליצה לגעת באפשרות הזאת כמה שפחות, כדי להימנע מחוסר אחידות בין פיסקה לפיסקה.

שימו לב לקונטרסטים. אם בתמונת הרקע שבחרתם יש חלקים בהירים וכהים שלבו מלבן עם צבע אחיד מאחורי הטקסט. אפשר ליצור מידה של שקיפות כדי שמצד אחד הטקסט יבלוט ומצד שני המלבן לא יסתיר לחלוטים את התמונה מאחור.

היזהרו מהמלכודת של תמונות גנריות מידי. הייתה לי כבר תמונה שנראתה לי כמו בחירה מקורית ואחר כך ראיתי שהיו לפחות עוד שני אנשים שחשבו כמוני. החלפת צבע או הוספה של פרט לתמונה יכולים לעזור "לנכס" אותה אליכם.

חוזרת לשאלה מההתחלה, מה אני לא עושה עם קאנווה? – מצגות וחוברות. בכל הנוגע לטיפול בטקסט רץ, כזה שהוא לא רק כותרות אלא הרבה תוכן הפלטפורמה הזאת לא מתאימה בעיני. במקרה זה כלי אופיס או גוגל יעשו את העבודה. בכלי גוגל ליצירת מסמכים ומצגות יש גם פונטים יפים ולטובת כלי אופיס ממליצה להוריד פונטים למחשב, זה ישפר פלאים את התוצר הסופי.

*הכותבת אינה גרפיקאית.

ומה עם ההפתעה?

קאנווה (Canva) היא כאמור כלי חינמי אבל יש לה כמו לרוב הכלים החינמים גרסת פרימיום שווה במיוחד, שבה יש יותר מהכל. יותר פונטים, תמונות, אייקונים וכו'. לכן אם יש לכם אפשרות לעבור לגרסת הפרימיום זה עדיף. ויש לכם אפשרות כזאת, כי מסתבר שהיא חינם לעמותות. רק צריך להירשם באתר ולמלא את הטופס בסוף העמוד.
אני לא ניסיתי, אז שתפו בתובנות ואעדכן.

משפיעות על העולם? מקדמים שינוי חברתי?

פנו אלינו ליעוץ

הצטרפו לרשימת המנויים שלנו

וקבלו מייל עם תכנים חדשים שעולים לבלוג

    תגובות

    כתבו תגובה