נדיה אייזנר |

איך למצוא את התמונה המתאימה לטקסט?

בלוג חדש (14)

כל מי שעובד עם תוכן יודע שלא תמיד קל למצוא את התמונה המתאימה. התמונה שתעבוד עם המסר ולא סתם תהיה "תלויה שם" חייבת להתאים למסר המנוסח באופן מושלם.

הנה כמה עצות וטיפים בנושא בחירת התמונות:

מה המסר – תשאלו את עצמכם מה הסיפור שהתמונה צריכה לספר כדי לחזק את המסר. למשל, אם המסר הוא של מאבק של יחיד מול המערכת, של מיעוט מול רוב, גם התמונה צריכה להציג דמות בודדת. או, למשל, אם הסיפור הוא הישג של הארגון, משהו אופטימי, הצלחה שאתם רוצים לספר עליה – התמונה המתאימה תהיה מאוד מוארת, בהירה, שיהיו בה דמויות מחייכות.

מילת מפתח – מילת מפתח מדויקת עוזרת בחיפוש ובבחירת תמונה. לפעמים כדאי ורצוי לעשות חיפוש על כמה מילות מפתח כי תוך כדי חיפוש מתברר לכם מה באמת אמור להיות עיקר התוכן שהתמונה מבטאת באופן ויזואלי. לדוגמה, לפעמים התוכן קשור לבעיה חברתית בוערת כלשהי, אך דווקא תמונה של מחאה נגד אותו העוול יבטא יותר טוב את הקריאה לפעולה שאתם מתכוונים אליה.

תמונה רלוונטית למציאות – תמונה שבאמת עובדת צריכה להיות רלוונטית למציאות שלנו, לנופים שלנו על כל המשתמע מכך. בנסיבות מסוימות ניתן להשתמש בתמונות גנריות, לא מעט אתרים משתמשים בתמונות מחו"ל אבל חשוב לבדוק כל מקרה לגופו, מתי זה מתאים ומתי לא. בנוסף תשתדלו להימנע מלהיות צפויים מדי. תחשבו שוב מה המסר ומי קהל היעד ותבחרו בתמונה מתאימה, חשוב שהיא תהיה חזקה ומדויקת וכזאת שנותנת ערך מוסף לתוכן הכתוב.

תנפצו סטיגמות – יש מקרים שבהם התמונה אפילו סותרת את המסר. דוגמה נפוצה למדי – כשמדברים על פגיעה מינית (במקרה של ארגון שנאבק נגד אלימות כלפי נשים) ובדרך משחזרים את הסטיגמות לגבי פגיעות מיניות באמצעות בחירה לא נכונה של ויז'ואל: שוב דמות אישה מפוחדת ומתביישת מסתתרת בפינה. חשוב "לצאת מהקופסה" ולא להיגרר למקומות הסטיגמטיים האלה.

שפה חזותית – תמונות שיש ביניהן קשר אסתטי יוצרות סיפור יותר חכם ומורכב שיש בו יותר ייחודיות – מה שיגרום לקורא לזכור טוב יותר את המסר שלכם. לכן כדאי להימנע מבחירת תמונות מאוד "אקראיות" שיופיעו באותו העמוד. שימו לב להתאמה בין התמונות לבין השפה החזותית, והמילולית של האתר שלכם בכללי.

תעדיפו אנשים – תעדיפו תמיד דמויות אנושיות על פני אובייקטים אחרים. על פי מחקרים רוב בני האדם אוהבים להסתכל על אנשים אחרים. דמויות של אנשים ימשכו את תשומת לב הקורא, במיוחד אם התמונות רלוונטיות ואם הן מספרות סיפור.

לסיכום

תמונות בעידן שלנו, על שלל הפלטפורמות האינטרנטיות והאחרות, הן חלק בלתי נפרד מעבודה עם תוכן. התמונה היא כלי עוצמתי וחשוב להעברת מסר. נכון, לא פשוט למצוא תמונות טובות, במיוחד אם יש לכם עמודי סושיאל פעילים, ואתם צריכים תמונות טובות על בסיס יומיומי.

מציאת תמונות טובות וחינמיות, בהן תוכלו להשתמש בלי להסתבך עם זכויות יוצרים – זה כבר אתגר רציני (מאוד חשוב לא לזלזל בנושא של זכויות יוצרים! איתור תמונות מבוצע היום בטכנולוגיה פשוטה, יש כלים אוטומטיים רבים הסורקים תוכן ומגלים אם השתמשתם בתמונה שלא קניתם כדין).

יש לא מעט אתרים חינמים, אבל אין הרבה כאלה עם תמונות המתארות את המציאות בארץ, בשביל זה הקמנו את שתיל סטוק, מאגר תמונות חינמי, המכיל למעלה מ-2500 תמונות בנושאים המעסיקים ארגוני החברה האזרחית בישראל. המאגר המתעדכן על בסיס קבוע, כולל אילוסטרציות על נושאים שעל סדר היום: מחאה בלפור, מחאה נגד אלימות כלפי נשים, מגפת הקורונה ועוד.

מזמינות אתכם להירשם למאגר ולהוריד תמונות לשימושכם החופש, וגם להעלות תמונות משלכם לטובת שימוש הכלל, מדובר בסטוק שיתופי וככל שגם אתם תעלו תמונות כך המאגר יוכל לשרת אתכם/ן בצורה טובה יותר. כמובן, גם בתמונות לשימוש חופשי חובה לתת קרדיט לסטוק ולצלם. מדי חודש נעסוק בנושא אקטואלי ונעלה לעמוד הראשי תמונות חדשות שקשורות לאותו נושא. כרגע אנחנו מעלים תמונות לקראת יום האישה הבינלאומי – מוזמנים להתרשם.

משפיעות על העולם? מקדמים שינוי חברתי?

פנו אלינו ליעוץ

הצטרפו לרשימת המנויים שלנו

וקבלו מייל עם תכנים חדשים שעולים לבלוג

    תגובות

    כתבו תגובה