רון קסלר |

זמן אלגוריתם – איך לנצח את השינויים ברשתות החברתיות ב-2025

איך לנצח את האלגורתים

אם חשבתם ש-2024 הייתה מאתגרת, חכו ל-2025. בשנה החולפת, פייסבוק צמצמה את החשיפה האורגנית שלה, והקהילה הדיגיטלית כולה – ובפרט ארגונים ללא מטרות רווח – למדו להתמודד עם מציאות חדשה. המעורבות פחתה, התפוצה הצטמצמה, והצורך ביצירתיות גדל. עכשיו, עם עדכוני האלגוריתמים הבאים, הרף עולה שוב: תוכן חייב להיות איכותי, אותנטי ומותאם אישית, כזה שבאמת מסוגל להילחם בקרב על תשומת הלב.

פייסבוק: להחיות את הדינוזאור

למרות התחזיות הדרמטיות, פייסבוק עדיין כאן – אבל החשיפה האורגנית צונחת בקצב מהיר יותר ממגזינים בשנות ה-90. האלגוריתם החדש ייתן עדיפות לתוכן שמעורר דיון ועניין, עם דגש חזק על וידאו קצר ומקורי.

מעבר לכך, פייסבוק מכוונת גם לקהל שאינו עוקב אחרי העמוד שלכם, מה שמחייב להשקיע משאבים בקמפיינים ממומנים אפילו כדי להגיע לעוקבים הקיימים. ועדיין, יש נקודת אור: ניתן להגדיל חשיפה באופן טבעי על ידי בקשה אקטיבית לשיתופים והפעלה של התראות מצד העוקבים.

מה לעשות:

הפעלת התראות: בקשו מהעוקבים להפעיל התראות על הפוסטים שלכם. כך תבטיחו שהם לא יפספסו תוכן חדש.

תוכן שמעודד שיחה: שאלות, סקרים, ממים טובים או וידאו חי – כל מה שמניע את הקהל לתגובות ולדיון.

וידאו חי (Live): שידור חי מקבל עדיפות משמעותית באלגוריתם של פייסבוק.

בקשת שיתופים: באופן מפורש, עודדו את העוקבים לשתף את הפוסטים.

תרומה במרחק קליק: פיצ'ר התרומות של פייסבוק טרם פעיל בישראל, אבל כדאי לעקוב. עד שיגיע, הפנו לעמודי תרומה חיצוניים.

קמפיינים ממומנים: צרו קמפיינים מניעים לפעולה ומבוססי ערך – גם אם התקציב מוגבל.

אינסטגרם ויוטיוב: הקרב על Reels ו-Shorts

בשתי הפלטפורמות האלה, התחרות על תשומת הלב של הגולשים מתרחשת בקצב מהיר במיוחד. האלגוריתם אוהב תוכן קצר, כן (אותנטי) ויצירתי, כאשר המטרה היא לא רק לשמור על העוקבים הקיימים – אלא להרחיב את הקהל.

בעוד אינסטגרם ויוטיוב פועלות במודל דומה לפייסבוק, שמנסה לחשוף תוכן גם למי שלא עוקב אחריכם, העלויות של קידום ממומן נוטות לעלות. התוצאה: צריך להפיק תכנים רעננים באמת כדי להישאר בראש הפיד.

מה לעשות:

תוכן אותנטי: סרטונים אישיים וקצרים, המציגים סיפור מעניין או רגע "מאחורי הקלעים".

אינטראקציות: הגיבו לכל תגובה, ואפילו לטרולים (בנימה חיובית). כך תעלו את רמת המעורבות.

ניתוח חכם: השתמשו בכלי הניתוח העסקיים של אינסטגרם ויוטיוב כדי לעקוב אחרי ביצועים ולחדד אסטרטגיה.

קמפיינים ממוקדים: השקיעו בקידום ממומן חכם שמביא ערך אמיתי לקהל – במקום רק לחפש חשיפה.

טיקטוק: איפה האותנטיות פוגשת את הוויראליות – והמבוגרים

בעבר זיהו את טיקטוק עם דור ה-Z, אך ב-2025 קהל המשתמשים כבר מגוון הרבה יותר. האלגוריתם עדיין מעודד תכני "לא מלוטש" ואותנטי, אבל יוצרי התוכן מבינים שכדי לכבוש את המבוגרים, צריך להוסיף עומק וערך מוסף.

מה לעשות:

שמרו על פשטות ואמיתיות: וידאו ספונטני, עריכה מינימלית, וגישה שמרגישה טבעית – אבל עם מסר שיש בו תועלת.

האשטאגים: השתמשו בהאשטאגים בצורה מחושבת כדי להגיע לקהל רחב ומגוון.

SEO בטיקטוק: אל תשכחו לכלול מילים חשובות בטייטל ובתיאור.

תוכן מגוון: לצד ריקודים ואתגרים, שלבו טיפים, מתכונים או סיפורים אישיים שיכולים לגעת גם בקהלים מבוגרים יותר.

X (לשעבר טוויטר): תוכן מנצח מול השמרנות

ב-X, האלגוריתם מעניק משקל רב למעורבות (Engagement). אך בניגוד לפלטפורמות המתמקדות בסרטונים, כאן המלך הוא הטקסט הקולע. יחד עם זאת, נראה שתוכן פוליטי שמרני מקבל חשיפה נרחבת יותר, דבר שעלול לדחוק תכנים מגוונים יותר לשוליים.

מה לעשות:

ציוצים מנצחים: השקיעו בכתיבה חדה וקצרה שמעבירה מסר ברור – תמציתית אך מעוררת השראה או דיון.

שרשורים חכמים: כדי להעמיק ולהרחיב נושא, השתמשו בשרשורים; כך תשמרו על החדות של הטקסט הקצר ובכל זאת תתנו עומק לקוראים.

נראות ויזואלית: אף שזו פלטפורמה טקסטואלית, אלמנטים כמו אינפוגרפיקות ותמונות מלוטשות יכולים לעזור לכם לבלוט בפיד העמוס.

נוכחות עקבית ושיתופי פעולה: פרסמו בתדירות יציבה והתחברו לאנשים או ארגונים המשלימים את המסרים שלכם – מעורבות שיתופית מגדילה מאוד את טווח ההגעה.

קראו גם: טרנדים ומגמות ברשתות החברתיות לשנת 2025

טיפ הזהב לעבוד נכון עם האלגוריתם לארגונים ללא מטרות רווח

לארגונים ללא מטרות רווח, ההסתגלות לשינויים האלגוריתמיים מחייבת יצירתיות, גמישות ובעיקר הבנה מעמיקה של כל פלטפורמה.
התמצית:

אותנטיות מניעה לפעולה: בין אם זו תרומה, דיון או שיתוף, היו אמיתיים וקרובים לקהל שלכם.

נתונים הם חברים: נצלו כלי ניתוח ובדיקת ביצועים (Analytics) כדי ללמוד מה עובד ולשפר קמפיינים.

התפתחות מתמדת: התעדכנו בטרנדים ובמגמות חדשות, ואל תפחדו לנסות דברים שונים.

השורה התחתונה: השינויים ימשיכו לפקוד אותנו, אבל מי שמוכן ללמוד, להתאים ולהישאר נאמן לקהל שלו – יוביל גם ב-2025. ואם אתם חוששים ממה שמצפה ב-2026, רק תדעו שזה כנראה יהיה מאתגר יותר – אז בואו נתמקד בלנצח את השנה הזאת!


הכותב: רון קסלר, מנהל דיגיטל וחדשנות, דמוקרטTV

משפיעות על העולם? מקדמים שינוי חברתי?

פנו אלינו ליעוץ

עוד פוסטים בנושא אתרים ודיגיטל

גלי בסודו | 28 בנובמבר 2024

בשביל מה צריך דוח ביצועים לאתר?

פוסטים אחרונים

עו"ד מוטי כהן | 2 בינואר 2025

תיקון חוק הגנת הפרטיות עודכן בכנסת

סווטלנה זיסקינד | 23 בדצמבר 2024

שיעור בדמוקרטיה במולדובה

מייס מסאלחה | 15 בדצמבר 2024

קליטת עובד חדש / עובדת חדשה

ענת מופקדי | 8 בדצמבר 2024

בניית שותפויות בין ארגונים

גלי בסודו | 28 בנובמבר 2024

בשביל מה צריך דוח ביצועים לאתר?

הצטרפו לרשימת המנויים שלנו

וקבלו מייל עם תכנים חדשים שעולים לבלוג

    תגובות

    כתבו תגובה