שולחן המערכת |

היכולת שלנו להגיב בזמן אמת עושה לפעמים את ההבדל

טיימינג

טיימינג נתפס על ידי רובינו כמשהו ששייך יותר למישור הטקטי ופחות למישור האסטרטגי – אבל לפעמים, כשהכול מסתדר בנקודה אחת, טיימינג יכול לעשות את כל ההבדל, להעניק לכם יתרונות בחשיפה של המסר או הקמפיין, להעלות את הסוגיה לסדר יום בצורה עוצמתית, ועוד.

היכולת להגיב בזמן אמת או לתכנן תגובה במדויק מבחינת הטיימינג – לפעמים היא חצי הצלחה או אפילו 90% מההצלחה. למה? כי לחשיפה יש מרכיב חשוב במאבקים או בקמפיינים שאנחנו מנהלים. והארגון שלנו הרי לא פועל בוואקום או בסביבה סטרילית, אנחנו חלק מרקמה חברתית שמזמנת הזדמנויות ודורשות מאיתנו להיות מוכנים, גם להיערך מראש למהלכים וגם להגיב במהירות כשמזהים את המומנטום.

מתי זה הטיימינג הנכון?

קביעת הטיימינג הנכון לקמפיין או מהלך שאתם מקדמים קשורה לשני מישורים: המישור החיצוני קשור לניתוח המידע על העבר והסקת המסקנות מהן ניתן לצפות את מה שעשוי להתרחש, נניח אירוע מסוים בלוח שנה שיכול להוביל למחאה ציבורית בנושא שקשור אליו כמו ביום המאבק הבינלאומי נגד אלימות נשים שחל ב-25 בנובמבר, אשר היווה קטליזטור להכריז על אירועי המחאה נגד רצח נשים, שהגיעו לשיאם ב-4 בדצמבר 2018.
מישור שני הוא המישור הפנימי, הטיימינג הנכון לארגון והיכולת שלו להביא ערך מוסף בזמן אמת. אם התכנים מוכנים והמסרים ברורים, בכל טריגר שצץ בזמן אמת אפשר למנף את עצמנו.

איך תזהו הזדמנות?

איך לומדים לזהות הזדמנות בנקודת זמן מסוימת? זה מגיע עם הניסיון, וגם מחקר טרנדים יכול לעזור, אבל מה שחשוב הוא להימנע מלהיות תגובתיים ולהתבונן על המציאות כמו שהיא, כשדה של הזדמנויות. תתייעצו עם הסובבים אתכם, תחזיקו את היד על הדופק החברתי: ברשתות, בתקשורת, בשיחות משרד – כל דבר יכול להיות הברקה שתעזור לכם לקפוץ על העגלה הנכונה.

שתי דוגמאות שהיה קשה לפספס:

השרשור ששבר את הרשת
השרשור האינסופי בעמוד של עיריית תל אביב-יפו בליל השנה הלועזית החדשה, החל כשזו תייגה את עיריית ירושלים, בעיצומן של חגיגות הסילבסטר / נובי גוד / השנה הלועזית, בשאלה "האינטימית": "ערה?" ועיריית ירושלים ענתה לה בתגובה: "מה קרה? קצת קר אז נזכרת בי?" ותייגה אותה בחזרה. משם זה הפך לשרשור מטורף, שהצטרפו אליו עיריות, חברות וארגונים.
חברת חשמל הגיבה: "תכבי את האור. אנשים מנסים לישון כאן"
למטייל: "אני כן… את זורמת לראות את הזריחה במצדה?"
אגודת החירשים בישראל: "נראה שרק אנחנו ישנו טוב, לא שמענו את הרעש פה!!!"
בזק"א שאלו: "הגענו אחרונים כרגיל. אם צריך לאסוף מישהו – דברו איתנו"
ועיריית שדרות הגיבה בדיליי: "מה, כבר 2019, לא שמתי לב הרגע יצאתי מהממ"ד"

פייסבוק מציג לנו את התגובות הפופולאריות ומי שהצליחה להיות מספיק מתוחכמת ולבלוט בבליל התגובות קיבלה אחלה חשיפה.

שיתוף פעולה מוצלח בין כאן ללילה טוב
לילה טוב שעוסקות במניעת הטרדות מניות במועדונים העלו סרטון יחד עם התאגיד הציבורי "כאן": חמש שאלות פשוטות שאתם יכולים לשאול אם ראיתם משהו לא תקין. דנה פרנק מהתאגיד מציגה את השאלות ו"לילה טוב" נותנות לנו כלים מעשיים ועצות שימושיות איך לפעול בזמן אמת.
התהליך הוא מנסתם לא ספונטני אבל התזמון, ביום האחרון של השנה הלועזית כשכולם יוצאים לחגוג היה מדוייק ורלוונטי במיוחד.

משפיעות על העולם? מקדמים שינוי חברתי?

פנו אלינו ליעוץ

הצטרפו לרשימת המנויים שלנו

וקבלו מייל עם תכנים חדשים שעולים לבלוג

    תגובות

    כתבו תגובה