אורי מדיסקר |

כמה עולה לעשות קמפיין לשינוי חברתי?

kamas

אנחנו רוצות לעשות קמפיין על סוגיה חברתית בוערת, לשרוף את הרשת, להזיז את נבחרי הציבור ולהרעיד את השטח, בסרטונים ויראליים, בממים חתרניים, ובכרזות הקוראות לשינוי, ובין ניסוח המסרים, זיהוי קהל היעד והקריאה לפעולה אנחנו חוזרות שוב ושוב להתלבטות בשאלה כמה זה עולה?

מכיוון שזו שאלה שמטרידה גם אותי, ריכזתי כאן רשימה עם עלויות סבירות של המרכיבים השונים בקמפיינים חברתיים, מתוך הניסיון המצטבר של קולגות הפועלים בתחום ושלי.

מאוד יכול להיות שתיתקלו במחירים נמוכים או גבוהים יותר, אבל המטרה כאן זה לתת סדרי גודל כדי שנדע למה להיערך.

*אם לא כתבתי אחרת המחירים אינם כוללים מע"מ.

טבלת אמ;לק בסוף

עיצוב כרזות, ממים ופוסטים

עיצוב כרזות, בין אם הן לפייסבוק או להדפסה אפשר לעשות אצל מעצבת או גרפיקאי. אם לא מדובר במישהו שמחובר מאוד למטרה ולפעולה שלכם, קחו בחשבון שאת המחשבה על המסר המילולי והגרפי תצטרכו לעשות אתן ולהנחות את המעצב באופן מאוד מדויק לגבי מה תרצו.

יש גם מעצבים שמציעים קופירייטינג ומחשבה משותפת על המסר ואם מדובר באנשים שמתחברים לרעיון שלנו, זה יכול להיות מאוד מפרה.
חשוב מאוד לומר לגרפיקאי מראש אם זו כרזה לשימוש באינטרנט כפוסט בלבד או להדפסה או גם וגם, כדי שידע מבחינת הפורמט והרזולוציה.

כמה זה עולה?
400-700 ₪ לעיצוב בלבד
800-1500 ₪ לקופירייטינג פלוס עיצוב.

עיצוב סדרת כרזות או ממים תעלה פחות פר עיצוב. בדרך כלל העיצוב הראשון יעלה יותר וכל כרזה או מם נוספים בסדרה, בתנאי שמבוסס על אותו עיצוב, ורק נדרש שינוי תוכן, טקסט או תמונה, יעלו פחות. כאן אפשר לראות סדרת כרזות באותו קמפיין שעסק באספקטים שונים בדמוקרטיה וחופש ביטוי וכאן סדרה בקמפיין של נשים עושות שלום

הפקת סרטון

עלויות הפקת סרטון משתנות מאוד ותלויות בסגנון: אנימציה, סטופ מושן, סרטון מאויר, דיבור על רקע מצגת, רימיקס מקטעי וידאו קיימים, שחקנים וכדומה.

כמה זה עולה?

דוגמא לסרטון מאויר

לסרטונים שכוללים צילום שחקנים וכו' השמיים הם הגבול.

חשוב לומר שאם יש לנו קטעי וידאו קיימים, יש תכנות עריכה פשוטות וחינמיות בעזרתן די קל לעשות סרטונים פשוטים, כמו חיתוך וחיבור קטעי וידאו מצולמים, הוספת סאונד וכתוביות, בזמן קצר יחסית וקצת אימון.

אפשר להכין animated GIF (גיף בתנועה) שכולל תמונות רצות בלופ ויכול להעביר מסר ולעורר עניין. כאן תוכלו למצוא הסבר לכלי חינמי ליצירת גיפים. וכאן שתי דוגמאות לסרטוני אנימציה – אחד סרטון של פרויקט שוות ערך העוסק בהשוואת שכר בין נשים וגברים והשני במאבק הגז.

פרסום בתשלום בפייסבוק

כדי לקדם בתשלום פוסט בפייסבוק הוא צריך להיות בפורמט של 80% תמונה ו20% טקסט. אם יהיה יותר מ20% טקסט פייסבוק לא יאפשרו מימון בתשלום. לחצו כאן לכלי המאפשר לבדוק את היחס בתמונות עם טקסט. אם אתם מתכוונים לקדם פוסטים בתשלום, עדכנו על כך את המעצבת מראש, כדי להשאר בגבולות ה-20% טקסט.

אפשר להשקיע סכומים משתנים בקידום הפוסט בפייסבוק. השקעה של 50 ₪ למשל יכולה להוביל לכך שהפוסט יופיע אצל כמה אלפי אנשים. יחד עם זאת, חשוב להשקיע זמן ומחשבה בטרגטינג כדי שהכסף יושקע באנשים הנכונים שהם קהל היעד של הקמפיין שלנו.

ישנן חברות שמקדמות בעצמן את הקמפיין ועושות טרגטינג מקצועי.

כמה זה עולה?
1,000-2,500 ₪ – סיוע של אשת מקצוע לקידום פוסט או קמפיין, לא כולל התשלום לפייסבוק. העלויות תלויות בקהל היעד ובמורכבות הקמפיין.

הדפסה

כלל האצבע בהדפסה הוא שכמה שנדפיס יותר, ככה זה יעלה פחות פר יחידה. למשל הדפסת 1000 פוסטרים יעלו רק 10% יותר מלהדפיס 500 פוסטרים.
כדאי לחשוב מראש איך ואיפה נרצה להפיץ את הפוסטרים ובהתאם לכך להחליט על הכמות, ולא להתפתות למחיר הזול ואחר כך ניתקע עם מאות פלאיירים או פוסטרים שכבר לא רלוונטיים לנו. חראם על הנייר.

מחיר הדפסה של פוסטרים, גלויות, פלאיירים וכדומה תלוי בכמות, סוג הדף, גודל, צבעוני או שחור לבן, ואם מדובר בצד אחד או דו צדדי. כמויות של מאות או אלפים של פלאיירים או גלויות יעלו לנו כמה מאות שקלים.

כמה זה עולה?
דוגמה רק כדי לקבל סדרי גודל:

  • 200-300 ₪ – 1,200 גלויות, דו צדדי על נייר 300 גר'
  • 450-500 ₪ – 5,000 גלויות
  • 700-900 ₪ – 500 פוסטרים חצי גיליון צבעוני

כדאי לפנות ל-3-4 בתי דפוס ולבקש הצעות מחיר לכמה גדלים וכמויות כדי להשוות ולמצוא את המחיר המתאים לנו ביותר.

תלית כרזות על לוחות מודעות עירוניים והפצת פלאיירים או גלויות

המחירים בין ערים שונות משתנים מאוד ותלוי בגודל הפוסטרים, בכמות ובכללים של אותה עיר, כך שאין ברירה אלא לבדוק מחרים ספציפית למקום בו נרצה לפרסם. מומלץ לברר מראש כמה זמן הכרזות יהיו תלויות, בדרך כלל מדובר ב-3-4 ימים).

אם בפוסטרים שלנו יש יותר מדוגמא אחת, נגיד פוסטרים דומים אבל עם תוכן שונה, סיסמא שונה וכדומה, יש ערים שלוקחות איזושהי אגרה החל מהדוגמא השנייה אבל התעריף משתנה מעיר לעיר, ויש כאלה שאין בכלל, בררו מראש.

לעיתים חברות שעושות הפצה גם מדפיסות בעצמן כרזות, גלויות, פלאיירים ועוד. יש חברות שיחייבו שההדפסה תעשה אצלן ויש שיאפשרו הדפסה בחברה אחרת ורק ההפצה דרכן. יש חברות שגם מפיצות פלאיירים או גלויות בבתי עסק. המחיר משתנה לפי מספר הפלאיירים, מספר נקודות החלוקה ומשך הזמן שבו יחולק.

חשוב לבדוק מה נקודות החלוקה והאם הן רלוונטיות לתוכן של הקמפיין שלנו. ראו לדוגמא בדף הפייסבוק של כי"ח- כל ישראל חברים את השלטים שתלו על לוחות מודעות עירוניים.

כמה זה עולה?
לשם ההמחשה:

  • 490 ₪ (כולל מע"מ) – תליית 70 כרזות בגודל חצי גיליון, בירושלים
  • כ-650 ₪ – תליית 50 כרזות בגודל חצי גיליון, בחיפה
  • 500-300 ₪ – תליית 200 כרזות באותו גודל, בתל אביב
  • 600-900 ₪ – חלוקת 2,500 פלאיירים ב-200 נקודות חלוקה במרכז הארץ למשך שבועיים-שלושה.

מיני סייט ועמוד נחיתה

לעיתים יש קמפיינים שמשלבים בהם מיני סייט או עמוד נחיתה. מיני סייט הוא אתר קטן, פשוט עם מספר קטן של עמודים. דף נחיתה פשוט עוד יותר וכולל רק עמוד אחד. מה שמאפיין אותם זה שהם יחסית סטטיים מבחינת תוכן, ובלי אופציות דינמיות.

כמה זה עולה?
1,000-3,500 ₪ לעיצוב בסיסי למיני סייט או דף נחיתה
250 ₪ לשנה עבור אחסון
כ-50 ₪ בשנה עבור קניית דומיין

וודאו שהאתר שלכם רספונסיבי, שהוא מותאם לטלפון חכם וטאבלט. לדוגמא מיני סייט של עיר עמים ובו סיפורים ממזרח ירושלים או דף הנחיתה של שבוס- תחבורה חברתית בסופ"ש.

להרים קמפיין זה מאמץ לא קטן מבחינת זמן, מחשבה ואנרגיות, שאלו דברים שלא התייחסתי אליהם בפוסט וחשוב לקחת גם אותם בחשבון.
כמו כן זו רק רשימה חלקית של כלים שמשמשים אותנו בקמפיינים, אפשר להשתמש בחלקם, באחרים, ובעיקר לבחור באלה המתאימים למסרים אותם נרצה להעביר.

יש עוד המון רעיונות יצירתיים להפיץ מסר, להביע מחאה, לארגן אנשים יחד. מוזמנות ומוזמנים לכתוב בתגובות על כלים נוספים, על מחירי מציאה שמצאתם וטיפים מניסיונכן.

משפיעות על העולם? מקדמים שינוי חברתי?

פנו אלינו ליעוץ

עוד פוסטים בנושא כסף ומשאבים

חגית שמלי | 20 באוגוסט 2024

איך לשלב נתונים בבקשת מענק?

הצטרפו לרשימת המנויים שלנו

וקבלו מייל עם תכנים חדשים שעולים לבלוג

    תגובות

    מידע חשוב ויעיל. תודה

    תודה רבה! עוזר מאוד

    אורי, פוסט נהדר ומועיל. אנחנו מעוניינים להפיק איזה סרטון וכבר עזרת לי להבין את סדרי הגודל מבחינת המחירים. תודה!

    חשוב ומעניין! יש כאן ריכוז מידע רלוונטי וטיפים לסוגיות שאנחנו לא תמיד חושבים עליהן. תודה אורי!

    הי אורי, פוסט מצוין, תודה על הנתונים והמידע.
    היה מעניין להוסיף מידע על לוחות זמנים: כמה זמן לוקח להפיק תוצרים שונים?

      הי, לשאלתך לגבי לוחות זמנים- עיצוב כרזות והכנת סרטון תלוי כמובן בפניות של מי שמכין לכן את התוצר. אם מדובר בקמפיין דחוף יחסית, שווה לברר כבר בשלב הצעות המחיר האם מי שמכין את התוצרים פנוי מיידית. רוב הזמן בסופו של דבר הולך על "פינג פונג", שליחת גרסא אחת, תיקונים, שליחת גרסא נוספת, וכד'. ההדפסה יכולה לקחת יום-יומיים, גם תלוי בעומס של בית הדפוס. כמות קטנה של הדפסות אפשר גם לקבל בתוך כמה שעות.

    פוסט עם מידע מועיל שעוזר לעשות סדר וגם מהווה. כיף שהידע מרוכז כולו במקום אחד. וסדרי גודל של מחירים בשוק החופשי תמיד טוב לדעת. תודה ממש.

    כתבו תגובה