דני גיגי |

שינוי מדיניות "בקליק"

knessetklic1

שינוי משמעותי ביותר שהתרחש בשנים האחרונות בתחום שינוי המדיניות, שלא מדברים עליו, הוא השכלול של המידע שניתן לקבל ברשת על עבודת הכנסת. לאור השינויים שחלו בתחום, היום אנחנו במצב שהרבה מעבודת שינוי המדיניות יכולה להתקיים ברשת, מהבית או המשרד, וכל החומרים וההתרחשויות בכנסת הפכו לנגישים לכולם בכל זמן ובכל שעה.

אתר הכנסת מידע בסיסי חיוני
העבודה של שינוי המדיניות בראש ובראשונה דורשת נגישות למידע בסיסי שבלעדיו לא ניתן לפעול.לדוגמה, פרטי התקשרות של חברי הכנסת, נושאים שעולים לדיון בוועדות ובמליאה וסדר יום של הפעילות בכנסת. באתר הכנסת ניתן למצוא את כל המידע הזה בצורה יעילה וקלה, ללא כל צורך בהמתנה בטלפון או בסיוע של מומחים.

בדפדוף בסיסי באתר תוכלו למצוא את כל שמות חברי הכנסת והסיעות אליהם הם משתייכים כולל פרטי התקשרות, תוכלו למצוא את כל הוועדות הקיימות כולל סדר היום של כל הוועדות ותוכלו למצוא גם את כתובות המייל של כל הוועדות, את כל השדולות הקיימות ואת סדר הדיונים במליאה. בנוסףתוכלו למצוא מידע יותר מורכב כמו כל החוקים שעברו והחוקים שנמצאים בתהליך חקיקה, ניירות עמדה על דיונים בוועדות ופרוטוקולים של הוועדות, ועדכונים שוטפים על מה שמתרחש בכנסת. וזה רק קצה הקרחון למידע הרב שניתן למצוא היום באתר שמנגיש את עבודת שינוי המדיניות לכל אחד ואחת מאתנו, ומאפשר זרימת מידע עדכני לציבור כולו בלחיצת כפתור.

המידע הזה הוא קריטי לכל מי שרוצה ליצור קשר עם חברי הכנסת, ליזום דיון בוועדה או סתם לעקוב אחרי מה שמתרחש בכנסת. לאור זאת כדאי שלפני שאתם מרימים טלפון לאיש מקצועי בתחום שינוי המדיניות כדי לברר פרטים בסיסיים, תיכנסו לאתר הכנסת ולבדוק האם ניתן להשיג את המידע הנדרש כי כך תהפכו ליותר עצמאיים בעבודה שלכם וגם תוכלו לקדם את הנושאים בהם אתם עוסקים בצורה מהירה ויעילה יותר.

אתר הכנסת מרכז שידורים
אף אחד מאתנו לא יכול כל הזמן להיות בכנסת והדיונים נקבעים מבלי שיש לנו יכולת השפעה על התאריך ולכן לעיתים אנחנו מפספסים דיונים שהם קריטיים עבור המשימה שלנו של שינוי מדיניות.

שינוי משמעותי שהתרחש לאחרונה ועוזר לנו להתמודד עם הבעיה הזאת, הוא מהפכת השידורים החיים של וועדות הכנסת. יותר ויותר ועדות של הכנסת הן וועדות משודרות בשידור חי, ובאתר הכנסת ניתן לצפות היום כמעט בכל הדיונים באיכות גבוהה יחסית שהולכת ומשתפרת מיום ליום. למרות שעדיין יש יתרון לנוכחות פיזית בדיונים, אין יותר הכרח להיות פיזית כדי לעקוב ולקדם נושאים שבדיון.

לכל וועדה באתר הכנסת יש גם מרכז שידורים ושם אפשר לעקוב אחרי שידורים חיים וגם לצפות בשידורים חוזרים של דיונים שכבר התקיימו. מדובר בכלי בעל עוצמה אדירה עבור אלו שמקדמים מדיניות, כי הוא מהווה תיעוד חשוב של פעילות חברי הכנסת בוועדות, נותן גישה למידע רב שעולה בדיונים וגם משמש ככלי אינטרנטי תקשורתי לשינוי מדיניות.

אז אם פספסתם דיון חשוב או שאתם מחפשים מידע או ציטוטים מדיונים שהתקיימו היום כבר אין בעיה וניתן למצוא את כל החומרים באתר הכנסת, וניתן לעשות בהם שימוש חכם כדי להשפיע על מדיניות. במהלך השידורים החיים ניתן להעביר מידע לחברי הכנסת שנוכחים בדיון כדי שיגידו את הדברים החשובים, ניתן להעביר הודעות לתקשורת על בסיס מה ששומעים וניתן לקחת ציטוטים מהדיון ולעשות בהם שימוש. גם בחומרים המוקלטים ניתן לעשות שימושים בדיעבד, וחשוב שתזכרו שהכלי הזה שם לרשות כולם ולא רק לרשותם של אנשי המקצוע.

אתר הכנסת מרכז מחקר
באתר הכנסת אפשר למצוא את כל המחקרים של מכון המחקר והמידע של הכנסת. אלפי מחקרים מהשנים האחרונות מופיעים תחת הכותרת מרכז המחקר והמידע של הכנסת, ויש אליהם גישה ישירה מהאתר. ניתן למצוא שם מחקרים כמעט על כל תחום שבו עוסקים והגישה היא קלה ונוחה.

מחקרים הם אחד מהכלים החשובים ביותר עבור מקדמי המדיניות כי הכוח של מקדם המדיניות תלוי ביכולת שלו לשלוט במידע ולעשות בו שימוש  מושכל לשינוי מדיניות. באתר הכנסת יש מערכת חיפוש מאוד נוחה שבה אפשר להקיש כל מילת מפתח ולמצוא מחקר כמעט בכל נושא. חשוב לומר שהכוח של המחקרים של הכנסת היא גם בהיקף של המחקרים הקיימים אבל גם במידת המהימנות שלה זוכים מחקרים אלה בתקשורת ובקרב מקבלי ההחלטות.

אל תשכחו מידע הוא כלי עבודה חזק מאוד ולא צריך יותר ללכת ולחפש את המידע הזה בכל מיני מאגרי מידע כשיש מאגר מידע עצום ממש בלחיצת כפתור.

לסיכום ניתן לראות שאתר הכנסת הוא אולי כלי העבודה החשוב ביותר של עבודת שינוי המדיניות. כל מי שרוצה לקחת חלק בעבודה הזאת צריך בראש ובראשונה לשלוט במידע שקיים באתר הזה. חשוב לציין שהמידע באתר מאוד נגיש מה שמקל על העבודה של כולנו.

קישורים חיצוניים:

אתר הכנסת
ערוץ הכנסת

משפיעות על העולם? מקדמים שינוי חברתי?

פנו אלינו ליעוץ

עוד פוסטים בנושא קידום מדיניות

פוסטים אחרונים

לנה צ'רביצ'ניה | 12 באוקטובר 2023

כיצד לתמוך בצוות ובארגון בזמן משבר?

מיכל גרינברג כורך | 25 במרץ 2024

מי הם גופי העיתונות העצמאית בישראל?

אסיה לדיז'ינסקיה | 10 במרץ 2024

מה עושה דוברת שהיא גם מנהלת סושיאל?

תומר אביטל | 26 בפברואר 2024

תקווה עכשיו!

שולחן המערכת | 11 בפברואר 2024

איך תמצו את תקציבי הממשלה?

הצטרפו לרשימת המנויים שלנו

וקבלו מייל עם תכנים חדשים שעולים לבלוג

    תגובות

    כתבו תגובה