רוצה לקבל עדכונים מבלוג שיפט?
הצטרפ.י לניוזלטר שלנו
רוצה לקבל עדכונים מבלוג שיפט?
הצטרפ.י לניוזלטר שלנו
איך אתן מחליטות איזה תוכן להעלות לרשתות החברתיות של הארגון שלכן, ומתי?
במסגרת הייעוצים שאני מעניקה למנהלי דיגיטל או דוברות המנהלות גם את הרשתות החברתיות בארגונים, אני נחשפת לצורות עבודה מגוונות. ברוב המקרים, הפרסומים שעולים הם ספונטניים – בהתאם לאירועי השעה הארגוניים או החדשות האקטואליות, ואין תכנון של הפרסומים לטווח הבינוני והארוך יותר. צורת עבודה זו אמנם גמישה ויתרונותיה בצידה, אולם, החיסרון הגדול הוא פספוס הזדמנויות לייצר תוכן מעמיק יותר, הקשור לתחומי הפעילות של הארגון. כזה שנותן ערך מוסף ממשי לגולשים, ויגרום להם להמשיך ולהתעניין בפעילות שלכן. בנוסף, שימוש בגאנט תוכן, מאפשר עבודה רגועה ומסודרת יותר, מעודד יצירתיות, ומסייע ביישום התכנית התקשורתית האסטרטגית הכללית.
ככלל, אני ממליצה לעבוד עם גאנט תוכן הכולל כ-2-3 "עוגנים" בשבוע – כלומר, אירועים או פוסטים הידועים מראש, ולהעלות פרסומים אקטואליים אד-הוק.
גאנט תוכן הוא תכנית פרסומים תקופתית, הכולל רעיונות ואירועים שונים, שאנחנו ממפים מראש. אפשר להכין את הגאנט על גבי קובץ וורד, אקסל, תכנת ניהול פרוייקטים כמו מאנדיי או כל תכנה אחרת – ובלבד שהפורמט נוח לשימושכן האישי. אישית, אני אוהבת להכין את הגאנט על גבי קובץ אקסל או וורד, לתקופה של 4 – 6 חודשים בכל פעם, ולפשט אותו ככל האפשר. כך למשל הוא נראה אצלי בשלב הראשון.
זהו גאנט בסיסי ופשוט שאפשר לשנות בהתאם לצרכים שלכן. כך למשל, אם אתן מפעילות חשבונות במספר רשתות ויש לכן כמות רבה של פרסומים, כדאי לעבוד עם קובץ אקסל המחולק לימים (עמודות) והרשתות השונות (שורות), ולסמן בצבעים שונים את הפוסטים המיועדים לכל רשת; אפשר גם להוסיף ליד כל פרסום האם הוא מבוסס על טקסט, גרפיקה או סרטון, ובכך לייצר תמהיל מאוזן יותר של פוסטים מסוגים שונים וכד'. כאמור, אני אוהבת לפשט את הגאנט ככל הניתן, על מנת לקבל מבט-על של התכנים והמסרים שלי, אבל בסופו של יום, הגאנט אמור לעזור לכן – ולכן מומלץ שתעצבו אותו לפי צרכיכן הקונקרטיים.
לפני שעונים על השאלה הזו, כדאי לשאול את השאלה האסטרטגית הגדולה יותר: מה מטרת הפרסומים שלכן. זכרו שהסושיאל הוא אמצעי לקידום מטרות הארגון או המאבק, ולא מטרה בפני עצמה. לכן, לפני הכל, כדאי לענות על השאלות הבאות:
אחרי שענינו על השאלות הגדולות, אפשר לצלול לתוך הגאנט ולייצר עוגנים. במקרים רבים תגלו שעצם המיפוי הטכני של ימים מיוחדים, יעזור לכם לחשוב על רעיונות יצירתיים לפוסטים רלבנטיים.
בתמונה: גאנט בגיבוש הכולל את האירועים הרלבנטיים
לאחר ששיבצנו את האירועים הארגוניים והמועדים הכלליים, אפשר להתחיל ולשבץ את הרעיונות לפוסטים ספציפיים, על פי האסטרטגיה שקבענו מראש – בהתחשב בקהלי היעד, המטרות והמסרים שאנחנו רוצים להעביר הלאה. כך למשל, ארגון העוסק בזכויות אדם, יכול להחליט שבמהלך חודש פברואר, לקראת ה-8 במרץ (יום האישה הבינלאומי), הוא יפרסם ברשתות החברתיות סדרת פוסטים/סרטונים הקשורים למעמד האישה מזוויות שונות (פליטות מלחמה, מהגרות עבודה, אמהות חד הוריות, וכד'), ושתמותג תחת מסר על שנוסח מראש, ואף בשפה גרפית אופיינית לסדרה. ארגון העוסק במעמד הבדואים בנגב או בכפרים הלא מוכרים, יכול "לנצל" את יום המים הבינלאומי החל במרץ בכל שנה, על מנת להציף את הנושא הכאוב של החיבור לתשתיות; ואילו ארגון העוסק בזכויות עובדים, יכול לאסוף ולפרסם נתונים עדכניים על העבודה המאורגנת בישראל לקראת ה-1 במאי.
ואם נמשיך את ההדגמה על הגאנט של שתיל, כך הוא נראה בשלב הסופי
אל "תתאהבו" בגאנט התוכן שלכם!:)
במילים אחרות, אפשרו לעצמכם גם מידה של גמישות לפי הצורך, הזזה של פוסטים, מחיקה או הוספה של תכנים חדשים. בסופו של יום הגאנט הוא מעין "מגדלור" שתורם לסדר, ארגון, עקביות והוצאה לפועל של האסטרטגיה התקשורתית, השתמשו בו בהתאם.
וקבלו מייל עם תכנים חדשים שעולים לבלוג
תגובות
כתבו תגובה