איריס ארבל |

האקתון בזירת השינוי החברתי? להיפתח לכלים מעולמות תוכן אחרים

hakaton

ההאקתון נולד אי שם בשנות ה-2000 והוא שילוב של "האקינג" יחד עם מרתון. הפירוש הנפוץ כיום, נקשר לאירוע רב משתתפים בעל אופי תחרותי שנמשך בין יום לשלושה ימים. במהלך ההאקתון צוותי עבודה וחשיבה עומדים בפני אתגר וכל צוות מנסה למצוא את הפתרון הכי יעיל, רלוונטי ונגיש מבין הצוותים. בסוף תהליך מובנה ומונחה, צוות מנטורים ומשקיעים בוחרים מנצח אחד ומסייעים לו ביישום הפתרון כולל השקעה כספית.

האקתונים הפכו פופולארים מאד בקרב חברות וארגונים גדולים תוך שהם מתאימים את עצמם לאופי האירוע ולמטרותיו. עם הזמן, זירות עבודה נוספות מאמצות את הכלי כהזדמנות לחשוב אחרת על אתגרים מגוונים, מוצרים שונים או תהליכים מורכבים.

5 סיבות למה כדאי לכם להתנסות בהאקתון?

  1. להיות חלק מקהילה ומדבר גדול יותר: בשלבי ההיערכות להאקתון ובמהלכו נוצרת סוג של קהילה – חילופי המידע והשיתוף בין המשתתפים תחת הנחייה של המנטורים פותחים את הראש לרעיונות חדשים דעות שונות ונקודות מבט מגוונות כלפי האתגר.
  2. לחוות יום באווירה חדשנית מרעננת ויצירתית, עם הרבה רגעי הנאה ופרצי יצירה הנגרמים, בין היתר, גם על ידי הסביבה המיוחדת, התמריצים, כיבוד מפנק לאורך כל היום.
  3. להיות בעמדה משפיעה מתוך חוויה שנוצרת בעקבות חשיבה משותפת, מאמץ אינטנסיבי ותוצרים יישומיים. כל אלו יוצרים תחושה של מסוגלות שייכות והישגיות פורה ומפרה.
  4. קשרים קשרים ועוד קצת. קשרים להאקתון מגיעים אנשים ממעגלי שייכות מגוונים ושונים וזהו פוטנציאל אדיר להרחיב את הרישות המקצועי מעבר לגבולות העבודה המשותפת על האתגר. למשל, בשנה שעברה קיימנו האקתון ליצירת משחקי שולחן לקידום חברה משותפת, ובאמת הגיעו אנשים מעולם עיצוב המוצר, כאלה שנושא המשחוק קרוב לליבם, היו נציגי ארגונים שמפעילים תכניות משותפות יהודים-ערבים והיו גם חובבי האקתונים (כן כן, יש גם כאלה) והם עבדו בצוותי עבודה מעורבים.
  5. כל אלו ביחד יוצרים תחושה של נחיצות והזדמנות לצאת מאזור הנוחות ולהשפיע על המציאות! הביטוי של ההשפעה יכול להיות תוצר פיזי או פרוטוטייפ של מוצר או תכנית פעולה עם תקציבים וליווי להמשך יישום.

אז בפעם הבאה שאתם נתקלים בפרסום להאקתון תעצרו לבדוק, אולי שווה לכם להגיע. לבד או כצוות, ולפרגן לעצמכם יום חווייתי שתצאו ממנו עם הסתכלות חדשה על נושא מוכר, עם חיבורים לאנשים מזירות שאתם בדרך כלל לא פוגשים, ואולי גם עם תוצרים ממשיים שיוכלו לשמש אתכם בעבודתכם השוטפת.

 

משפיעות על העולם? מקדמים שינוי חברתי?

פנו אלינו ליעוץ

הצטרפו לרשימת המנויים שלנו

וקבלו מייל עם תכנים חדשים שעולים לבלוג

    תגובות

    כתבו תגובה