מיקי גיצין |

לכבוד חודש הגאווה: על חופשת לידה לאבות והזכות להיות שונה

חופשת לידה לאבות

מיקי גיצין מנכ"ל הקרן החדשה לישראל כותב בניוזלטר לתומכות ותומכי הקרן: "לאחרונה המשפחה שלי התרחבה, והייתה לי הזכות המדהימה להביא לעולם ילדה שנייה עם בן זוגי מוטי. עמליה היא אחות קטנה לאליענה, ושתיהן נולדו לג'נבייב, הפונדקאית שלנו שהפכה להיות חלק מהמשפחה שלנו. בגלל הסיבה המשמחת הזו, בתקופה הקרובה תשמעו ממני קצת פחות, עד שאשוב מחופשת הלידה."

לצאת לחופשת לידה

"פונדקאות היא תהליך מיוחד, שעבורי היה חוויה יוצאת דופן. אני יודע שעבור רבים פונדקאות היא סוגיה שנויה במחלוקת, ולכן אני מאמין שהגיע הזמן לדבר על מחויבות להליך פונדקאות אתי. ברור לי שהיכולת לעשות זאת אינה מובנת מאליה, והייתה לי זכות אמיתית להקים כך משפחה. היציאה לחופשת לידה פתחה עבורי פרספקטיבה חשובה על ההקרבה המלווה בהורות ובעיקר עד כמה חופשת לידה משפיעה על נתיב הקריירה והביטחון המקצועי. עבור נשים רבות, ההחלטה להביא ילד לעולם כרוכה פעמים רבות במחיר לא הוגן.

אני מודה שחופשת הלידה עבורי היא אירוע משמח מאוד אבל גם קצת מפחיד. מניהול ארגון, עבודה מול גורמים רבים ושונים, קביעת סדר עדיפויות ותקציב, אני כבר כמה חודשים מתנהל בעיקר מול תינוקת קטנטנה. ועם זאת, אי אפשר להשוות בין החוויה שלי לבין מה שעוברות אמהות שיוצאות לחופשת לידה. חופשת הלידה אמנם אמורה לתת לאמא שקט כלכלי וזמן להתאוששות מבלי לחשוש לאבד את מקום העבודה, אבל בפועל היא מאלצת אותה לשים את הקריירה בצד, לעכב אותה או לשלם מחיר כבד אחר. אני כמובן לא נמצא באותו מקום, אבל אני מקווה שדווקא המודעות הזאת, כמי שמעסיק עובדים ועובדות תחתיי, תהפוך אותי לרגיש יותר לחששות הטבעיים של נשים מפני עתידן התעסוקתי.

בדיוק מהסיבה הזאת, כוונת הממשלה לקדם בחקיקה חופשת לידה לאבות, מהלך שזוכה לתמיכה ציבורית רחבה, היא הישג פמיניסטי ואנושי גדול. זה מעיד יותר מכל על הרצון הציבורי בשוויון מגדרי ובגידול משותף ושוויוני יותר של הילדים."

חופשת לידה לאבות וחודש הגאווה

"חודש הגאווה הוא הזדמנות נוספת עבורי לחשוב על הקשר שבין האישי לפוליטי. העובדה שאני, בתור גיי בישראל, יכול לחגוג לידה שנייה, מעידה משהו על כברת הדרך שהחברה הישראלית עברה, ובשנה האחרונה ראינו תזוזה נוספת במאבק ללגיטימציה ולשוויון עבור קהילת הלהט"ב עם הסדרת הפונדקאות לזוגות הומואים וגברים יחדניים.

פעמים רבות המאבק הלהט"בי מוצג דרך הרצון להשתלב בחברה, אבל המאבק האמיתי הוא דווקא על הזכות להיות שונה, לא להיות כמו כולם, ולהתקבל כשווה בתוך החברה. והמאבק הזה רחוק מסיום. הוא נמצא בעיצומו, על אחת כמה וכמה כשמדובר על קבוצות שונות וייחודיות בתוך הקהילה, שעדיין נאבקות על דברים שעבורי הם כבר מובנים מאליהם.

נתראה בעוד כמה חודשים."

משפיעות על העולם? מקדמים שינוי חברתי?

פנו אלינו ליעוץ

הצטרפו לרשימת המנויים שלנו

וקבלו מייל עם תכנים חדשים שעולים לבלוג

    תגובות

    כתבו תגובה