לי ווילסון |

כך תשמרו על יחסים טובים עם התורמים שלכם

Photo by Will O on Unsplash

מתברר שככל שאנשים מתנדבים ותורמים יותר, כך הם מאושרים יותר. העזרה לאחר והעשייה שמפיצה טוב גורמת לאנשים להרגיש שהם עושים משהו חיובי שמשפיע לטובה על תחושת הערך העצמי.

שלב ראשון – תגלו למה תרמו לכם

כדאי לברר למה התורם או התורמת תרמו דווקא לארגון שלכם! בדרך כלל התורם מרגיש תסכול לגבי נושא מסיום: גזענות, זכויות נשים, רעב ועוני, היעדר פלורליזים וכו'… ויש דברים הוא היה רוצה לעשות כדי לשנות את המצב, והכי חשוב – יש לו אמון בכם ותחושה שהפעילות שלכם יכולה לספק פתרונות.

אחת הדרכים לשמור על קשר טוב עם התורם היא קודם כל לברר מה גרם לו להתחבר דווקא אליכם, ממה התסכול שלו נובע ומה הוא מאמין שאתם יכולים לעשות כדי לפתור את המצב.

שלב שני – תחליטו מה אתם מציעים לתורם

בדיוק כפי שיש לבצע שימור לקוחות בחברות וארגונים, כך יש לשמר את הקשר בין התורם לעמותה.
אל תחשבו על מה אתם יכולים לקבל מהמתנדב, אלא מה המתנדב יכול לקבל מכם!

אז מה אתם יכולים להציע?

  • אחווה וחיבור עם אנשים בעלי תחומי עניין דומים – כך התורם לא מרגיש לבד בנושא שבוער בו.
  • הזדמנות לקחת חלק בשינוי חברתי.
  • הזדהות וגאווה – לגרום לו להרגיש שזה ארגון שלו.

כל הכלים לפיתוח משאבים וגיוס כספים במקום אחד

שלב שלישי – תבנו קשר לטווח ארוך

תורמים הם הרבה מעבר לנותני תמיכה כלכלית; הם תומכים במטרה משותפת, בחלום משותף. הם בעלי השפעה חיובית על העולם והסביבה.
כהתחלה מומלץ לברר מהי רמת המעורבות בה התורם מעוניין, למשל – מעוניין להיות חלק ממערך קבלת ההחלטות, להתנדב, להגיע לאירועים, להפיץ מידע במדיה החברתית וכו'. ולפנות אליו בהתאם התחומים בהם הוא רוצה לקחת חלק.

איך ניתן לבנות קשר תמיכה לטווח ארוך עם התורם?

  • להגיד תודה: למצוא דרך מקורית להודות לתורם על תרומתו.
  • לדבר עם התורם במייל, טלפון, ניוזלטר, פייסבוק, ולעדכן אותו בהתקדמות בפעילות הארגון.
  • להביא הוכחות: בדיבור עם התורם, התמקדו בסוגיה נקודתית – איך התרומה שנתן גרמה לשינוי לטובה בסוגיה זו?
  • להיות בני אדם: היו שקופים עם התורם, עדכנו על בעיות וכשלים ועל דרכי ההתמודדות שלכם איתם.
  • להציע פעילות: לאלו שמחפשים להיות יותר מעורבים, אתם יכולים להציע להצטרף לסיורים, אירועים, ימי התנדבות, מפגשים, טקסים, הרצאות ומפגשים דרך שיחות וידאו בסקייפ. סביר להניח שתצליחו לשכנע תורמים להתנדב יותר מאשר זרים גמורים.
  • לתת לתורם להשוויץ: הפכו את התורמים לנציגי מכירות שלכם. התורמים הם אנשים שמעודכנים בפעילות הארגון והצלחותיו והם מרגישים גאווה בארגון אליו הם תורמים. בקשו מהתומכים שלכם להפיץ את המסר בין חברים, בני משפחה וקולגות. (קמפיינים אונליין, פוסטים במדיה החברתית, הזמנות לאירועים וכו')

לסיכום

התורמים והתורמות שלכם מסייעים לכם כי הם מאמינים בכם ורוצים לעזור לכם להצליח. אם תשמרו איתם על יחסים טובים, יש סיכוי גדול שהם יהפכו להיות תורמים קבועים שלכם – ואף אוהדים ונציגי המכירות של הארגון, ומעבר לכך, התורמים יביא את החברים שלהם ובני המשפחה, ויהפכו לחלק מהקהילה של העמותה.

מדברות פיתוח משאבים הקבוצה של שתיל בטלגרם על גיוס כספים ופיתוח משאבים

הכתבה הבאה בסדרה

משפיעות על העולם? מקדמים שינוי חברתי?

פנו אלינו ליעוץ

הצטרפו לרשימת המנויים שלנו

וקבלו מייל עם תכנים חדשים שעולים לבלוג

    תגובות

    כתבו תגובה