שחר ניר |

מנהלות לשינוי חברתי עם אורית סוציליאנו

orit

נעים להכיר: אורית סוליציאנו

תפקיד:
מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית

מה זה איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית?
ארגון הגג של כל מרכזי הסיוע במדינת ישראל והארגון המוביל במאבק באלימות המינית בחברה הישראלית. אנחנו פועלים בגישה רב-תחומית למגר את התופעה הקשה של אלימות מינית ופועלים מול מערכת אכיפת החוק כמו גם בתחומי הבריאות, הרווחה והחינוך, על ידי מניעה, טיפול וזיהוי מקרים של פגיעה מינית.

מה המטרה של הארגון?
למגר את האלימות המינית במדינת ישראל ולקדם זכויות של נפגעות ונפגעי אלימות מינית.

כמה שנים את בתפקיד? 6 שנים

עם מי גרה? עם בן זוג ושלושה ילדים- 24,22,16

ומה עושה בשעות הפנאי? רצה, שוחה, משחקת מטקות, מצלמת והולכת הרבה לים.

איך הגעת לתפקיד?
"אחרי שסיימתי את הלימודים לתואר שני בתקשורת באוניברסיטה העברית ראיתי מודעת דרושים שמחפשת עוזרת דוברת בשדולת הנשים וידעתי שזה בדיוק בשבילי – משלב את הרצון של להשפיע על קידום מעמד האשה ואת הידע המקצועי שלי. הגשתי מועמדות והתקבלתי, עבדתי שם שבע שנים, כדוברת הארגון. לאחר מכן רציתי לעשות שינוי והתחלתי תפקיד כדוברת ומנהלת המחלקה לדוברת באוניברסיטה העברית. גם שם הייתי פעילה בתחום של קידום נשים באקדמיה, מניעת הטרדות מיניות, וריכזתי את ועדת המגדר באוניברסיטה. הבנתי שזה הנושא שלי בחיים, בזה אני רוצה לעסוק.
תוך כדי העבודה שם התחדד לי שמעבר לתחום הנשים באופן כללי, אני רוצה להיות חלק מהחברה האזרחית ולכן עשיתי תואר שני בניהול מלכ"רים באוניברסיטה העברית. לאחר מכן, במקרה, בן זוגי שלח לי את המודעת דרושים של איגוד מרכזי הסיוע, התלבטתי קצת ואמרתי יאללה, בואו נראה. גיליתי שזה עולם ומלואו, מאוד עמוק, מאוד מורכב ומאוד מגוון. עולם הנושק לכל תחומי החיים של הנפגעות והנפגעים- חינוך, בריאות, רווחה, משפט, תרבות, תקשורת ועוד, וככל שמבינים יותר לעומק את התופעה החברתית הזאת רואים עד כמה היא רחבת היקף ומורכבת".

מה את זוכרת מהיום הראשון שלך בעבודה?
"הייתי בשוק. אני באה מהרבה שנים באוניברסיטה, הגעתי למשרדים מאוד מינימאלים, דחוסים עם תשתיות מאוד שונות ממה שהכרתי. אני זוכרת את הרגע בו הבנתי שאין אף אחד שיעשה את הדברים בשבילי, שאני צריכה להתרגל לייצר לעצמי את הכל מא' עד ת'. ויחד עם זה הייתה המון שמחה. הבנתי שזה מה שאני הכי אוהבת בעולם של חברה אזרחית, את התחושה הזו שיש בכוחי לקדם את מה שאני מאמינה בו, ולהוביל תהליכי שינוי. הרגשתי ממש פריבילגיה להיות במקום הזה"

במה את גאה כמנהלת?
קודם כל אני גאה בצוות המעולה שיש היום בארגון. גאה בנשים, שכל אחת בתחומה, יכלה לעבוד בשוק הפרטי ולהרוויח פי שלוש ובכל זאת בחרה לעבוד פה ולהשקיע את כל כולההחל ברמה האידיאולוגית ועד הרמת הביצוע, והיכולת להניע דברים. יש לנו תשתית ארגונית ואנושית מעולה שבזכותה אנחנו מצליחות לייצר שינוי אמיתי. אני גאה מאוד שהצלחתי לייצב את הארגון ולפתח אותו, הן מבחינת גודל והן מבחינת פיתוח של תחומים נוספים, שיטות עבודה מהפכניות שהטמענו בארגונים שונים בארץ ועוד. ומאוד גאה במהלכים הגדולים שעשינו והשפיעו על המציאות.

מה האתגר שלך כיום?
האתגר שלי היום הוא לקדם את תחום מניעת האלימות המינית יחד עם כל 9 מרכזי הסיוע שפרוסים בארץ. הרבה מאוד מהפרשיות הקשות שהתרחשו בחודשים האחרונים נובעים מכך שבני נוער וצעירים לא עוברים בבתי הספר חינוך על מיניות בריאה ועל מניעת אלימות מינית והאתגר הגדול שלי הוא להרחיב את נושא המניעה ולא רק הטיפול,על ידי שיח פתוח ועבודה שיטתית מגיל צעיר.

טיפ למנהל/ת המתחיל/ה:
הקיפו את עצמכם באנשים טובים!

מה את יכולה להציע לארגונים חברתיים אחרים?
אנחנו בעלות יכולת מצוינת בתחום קידום מדיניות בכנסת ומול משרדי הממשלה השונים,יודעות לעבוד מעולה בתחום התקשורתי ויכולה להציע עזרה לארגונים בנושאים אלו.

גם בתחום גיוס הכספים הצלחתי להפוך את צוות הארגון לצוות מגייס עם מודעות והבנה עמוקה בנושא ובעיני זה דבר קריטי עבור כל ארגון החי מתרומות. בנוסף, היבט חשוב אותו אני מפתחת הוא תחום מיזמים מניבי הכנסה ויכולה לסייע לארגונים אחרים לחשוב על רעיונות לפיתוח מיזמים.היבט נוסף הוא רגולציה אלטרנטיבית שיש בה צורך בהרבה מאוד תחומים. אני מציעה להרים טלפון, להתייעץ וללמוד מהניסיון שלנו.

בנוסף, יש לנו הרבה שנים של ניסיון כארגון גג המרכז קואליציה חזקה מאוד בחברה הישראלית וניתן להתייעץ גם בנושא הזה.

משפיעות על העולם? מקדמים שינוי חברתי?

פנו אלינו ליעוץ

הצטרפו לרשימת המנויים שלנו

וקבלו מייל עם תכנים חדשים שעולים לבלוג

    תגובות

    כתבו תגובה