לי ווילסון |

כמה פעמים צריך לומר תודה?

Photo by Kate Macate on Unsplash

תודה! מילה כל-כך פשוטה, וכל-כך חשובה.

קיבלתם תרומה, מה עכשיו?

הכי חשוב שתתייחסו אל תרומה כאל צעד בתוך מערכת יחסים ולא כאל עוד העברת כספים עסקית. אקט של נתינה ממלא אנשים ברגש ובלהט. מי שתורם לכם עושה את זה כי הוא מאמין בכם ובארגון שלכם, ורוצה לעזור לכם להצליח.
מהניסיון שלי צריך לומר חמש פעמים: תודה. ככה מי שתרם לכם ירגיש שהכסף הלך למקום הנכון, הסיכוי שירצה לתרום תרומה נוספת, יגדל, וגם הסיכוי שיביא את החברים שלו.

פעם ראשונה: מיידיות

הוציאו מכתבי תודה לא יאוחר מ-48 שעות אחרי תרומה שקיבלתם. אם לא תודו לתורמים באופן מיידי, ייגרם נזק לעבודה הקשה שלכם. שימוש מיידי בתרומה מחזק את האמון של התורם. ככה מי שתרם לכם ירגיש שאתם מסוגלים להגיב מהר, והתחושה שלו שעשה בחירה נכונה רק תלך ותתחזק.

פעם שנייה: פרסונליזציה

אין מקום לתודות משעממות. במכתב השני שלכם תכתבו מדוע המענק שקיבלתם היה בדיוק הדבר הנכון – והדבר יגרום לתורם או לתורמת לתת אפילו יותר בפעם הבאה. שתפו סיפורים על האופן בו התרומות מביאות לשינוי. התורם רוצה להרגיש שהשימוש בתרומה שלו נעשה בהתאם לכוונתו. שלחו לינק עם וידאו קצר ומשכנע או תמונות חדשות, אפשר גם ציטוט של אדם שהתרומה השפיעה עליו.

קיבלתם תרומה, מה עכשיו?

אמירת תודה צריכה להיות עניין מתמשך, זוהי פרקטיקה מלאת שמחה. אם תחשבו על זה בתור חובה, סביר להניח שתעשו את זה פעם אחת בלבד, תעשו על זה וי ברשימת המשימות וזהו.
עכשיו זה הזמן להציע לתומכים דרכים שונות לחוש מחוייבות שאינה מערבת כסף.
הציעו להם דברים שהם עשויים ליהנות מהם. דברים שיגרמו להם להרגיש טוב, כמו: להתנדב, להצטרף לוועדה מסוימת או לסיור, להגיע לאירוע, לחתום על עצומה או לשתף משהו עם חברים שלהם.
תנו לשותפים שלכם את התחושה שלמעורבות שלהם יש השפעה. בקשו פידבק: שאלו אותם האם ירצו לעזור בפרוייקט מסוים? מה היו משנים בפריוקט אחר? או איך יוכלו לשפר על האירוע הבא?

כל הכלים לפיתוח משאבים וגיוס כספים במקום אחד

פעם רביעית: מתנות

תשלחו לתורמים מרכזיים משהו אישי שמביע תודה!
צילומים של אנשים שהם עזרו להם, או מכתב ידני עם ברכות לחג, תמונות שלהם שצילמתם באירועים, הכרה בפרסומים בפייסבוק או באינסטגרם, סרטוני תודה ששמם מוזכר בהם.

פעם חמישית: בקשו פרסום

הניעו לפעולה את התורמות והתורמים שלכם, וזאת באופן רצוף ובהיר. התורמים נתנו לכם כסף כדי לייצר יחד מציאות טובה יותר, הם רוצים לעזור לכם להשיג את המטרה, ועבורם המעורבות שלהם בנושא היא הרבה מעבר לתרומה.
יש לכם הזדמנות לבקש מהתורמים לעזור לכם ליצור קהילה סביב מטרה משותפת. בקשו מהם להפיץ את המסר בין חברים, בני משפחה וקולגות, בקשו מהם לדבר על המעורבות שלהם.
שלחו אימייל שתורמים יכולים להעביר הלאה לאחרים בקלות, בקשו מהם לשתף פוסט מסוים במדיה החברתית.
שאלו אם יש מקום בקהילה שלהם (בית כנסת, חוג בית, בית ספר) שהיו רוצים שתבואו להציג את הארגון והעשייה שלכם.

לסיכום:

האנשים שתורמים לכם נותנים לכם הרבה מעבר לתמיכה כלכלית, הם תומכים במטרה משותפת, בחלום והינם בעלי השפעה חיובית על העולם והסביבה.
מכתבי תודה הם דרך לגייס חיבור אמיתי ורגשי לפרויקט שלכם ולאפשר לתורמים להרגיש חלק ובעלי ערך.

הכתבה הבאה בסדרה

משפיעות על העולם? מקדמים שינוי חברתי?

פנו אלינו ליעוץ

הצטרפו לרשימת המנויים שלנו

וקבלו מייל עם תכנים חדשים שעולים לבלוג

    תגובות

    כתבו תגובה