מירנה קציר |

מה מטרות ערוץ התוכן שלכם?

Photo by Kate Oseen on Unsplash

נדמה שבשנה האחרונה יש התפוצצות של תוכן בכל ערוץ אפשרי. פודקאסטים, בלוגים, טיקטוק או סרטונים ביוטיוב – מציפים אותנו בתוכן חדש כל הזמן. וגם לנו – ארגונים לשינוי חברתי – יש מקום להעלות תוכן ולהפיץ אותו באופן עצמאי, ולא רק לנסות 'לדחוף' אותו מול התקשורת המסורתית.

כל ארגוני השינוי שאני מכירה מחזיקים לפחות ערוץ אחד שאליו הם מעלים תכנים: פייסבוק, אינסטגרם, בלוג, או ניוזלטר. השאלה מה מטרות ערוץ התוכן שלהם והאם הם מצליחים להשיג אותן?

לא פעם קורה שמשקיעים הרבה בערוץ, ולא בטוחים אם הוא עושה את העבודה. במילים אחרות האם ערוץ התוכן מצליח לקדם את מטרות הארגון?

אז מה צריך לעשות כדי ליצור ערוץ תוכן משפיע? ערוץ שלא קיים רק כדי להאכיל אותו בפוסטים, אלא כדי שישרת את מטרות הארגון?

אספתי כאן חמישה דברים שארגונים עושים כדי להצליח בכך.

1. מגדירים מטרות לערוץ התוכן

לפני מספר שנים הגדרנו לעצמנו בשתיל משימה: לעודד את ארגוני השינוי להצמיח ולטפח קהילות מעורבות, ועשינו על זה פודקאסט. המטרה של הפודקאסט הייתה לתת למאזינים רעיונות, כלים והשראה להקמה ופיתוח של קהילות. ראיינו אנשים על סיפורי הצלחה שקרו יחד ובזכות הקהילה. אני מקווה שהמאזינים קיבלו רעיון או שניים, ואפילו חשק או דחיפה קטנה לפתח קהילות.

הדבר הראשון והחשוב ביותר שכדאי לעשות הוא להגדיר איזה תוצאות הערוץ אמור להשיג. כדי לעשות את זה תשאלו את עצמכם: מה המטרות של ערוץ התוכן שלנו, ואיך נממש אותן?

מטרות ערוץ התוכן יכולות להיות מגוונות: להביא מידע אובייקטיבי לציבור, להיות המומחים בתחום, להצמיח קהילת פעילים בארגון, להשפיע על תפיסות או לגרום לאנשים לבוא לפעילות שמתקיימת מחוץ לרשת.

אחרי שיש מטרות ברורות לערוץ, חשבו על רעיונות איך אפשר לממש אותן. למשל, אם המטרה שלכם היא להיתפס כמקצוענים בתחומכם, העלו תכנים מקצועיים ברמה גבוהה ואל תתפשרו על איכות, דייקו בפרטים, הציעו לעוקבים שלכם להזמין אתכם להרצאות או הזמינו את העוקבים לשלוח שאלות למומחים שלכם.

הנה דוגמה למטרות ערוץ תוכן שהגדירו באחד הארגונים:

2. מוסיפים הנעה לפעולה לכל פוסט בערוץ התוכן

ערוצי תוכן שמצליחים לקדם את מטרות הארגון משלבים בכל פוסט הנעה לפעולה. פעולה מעשית שתקרב אתכם עוד קצת למטרות שלכם.

בכל פוסט שמעלים, מציעים לאנשים לעשות משהו. לשתף את הפוסט, לכתוב תגובה, או להירשם לערוץ. וזה יכול להיות גם מחוץ לגבולות הערוץ – להתנדב בארגון, לתרום כסף, או לפעול ברשת.
הפעולה הכי מתאימה תהיה זו שמקדמת את המטרה של הערוץ. אם למשל מטרת הערוץ היא למצב את הארגון שלכם כמומחים בתחומכם, תציעו לעוקבים שלכם להזמין אתכם להרצות בנושא, להירשם לוובינר עם המומחים שלכם, או לקרוא מידע שאספתם והנגשתם עבורם בערוץ.

3. מתכננים מסלול שמוביל לפעולה הנדרשת

באחד הארגונים שפגשתי קיוו מאוד לגייס פעילים חדשים מתוך העוקבים בערוצי התוכן. זה לא צלח כל כך. ובירור קטן העלה שאין מסלול מסודר ופשוט לקליטת פעילים.
הרעיון הוא שאם רוצים לחבר את העוקבים לעשייה, צריך להכין מראש את התשתית שתקלוט אותם בצורה חלקה. ואם אפשר אז גם חמה ומזמינה ?

נניח שרוצים לגייס פעילות חדשות להתנדבות, כדאי להכין הכל מראש: כפתור 'להתנדבות', טופס הרשמה, רשימת תחומי התנדבות, הסבר על תהליך המיון, ורכזת שתעבור על הפניות ותדע לנתב את המתנדבות החדשות אל הפרויקטים השונים.

4. מחברים בין הפעילות של הארגון מחוץ לרשת לבין הפעילות בערץ

למשל, בערוץ האינסטגרם של כולן הן מעלות פוסטים בנושאים פמיניסטיים, וסביבן נוצר שיח. הפוסטים האלה פעמים רבות קשורים לנושאים אקטואליים שעולים לכותרות, ונגדן הארגון נלחם: פגיעות מיניות בנשים, האשמת הקורבן ותרבות האונס. הפוסטים האלה, שאליהם העוקבות מוזמנות להגיב, מחברים את העשייה שמתקיימת מחוץ לערוץ פנימה ולהיפך. הן מזמינות את העוקבות להשתתף, אם זה להצטרף לתלונה על חשוד שפגע בהן, או להיות שותפות למימון הפעילות.

דרך נוספת לחיבור בין מה שכותבים ומה שעושים, היא על ידי זה שמעדכנים את העוקבים כיצד מתקדמת הפעילות שסיפרתם עליה בערוץ. כך ניתן ליצור תחושה של רצף והמשכיות וגם לחגוג הצלחות בשינוי החברתי. אם גייסתם תרומות באמצעות הערוץ, ספרו להם איך הגיוס מתקדם, או כמה כסף הצלחתם לגייס מהקהילה. אם אתם עוסקים בשינוי מדיניות – שתפו אותם בהצלחות וספרו להם איך מתקדם הקמפיין שדיברתם עליו.

5. מפיצים לבעלי עניין

אם רוצים שהתוכן הטוב, המושקע והחכם שלכם יעורר שינוי, אתם צריכים שהוא יגיע למי שיכול לעשות עם זה משהו. לדוגמה – אם אתם עוסקים באפליה גזעית ועשיתם על זה פודקאסט, תפיצו אותו הפודקאסט שלכם בקרב כל מי שעשוי להיות בעל השפעה במצבים כאלה – מורים, עובדים סוציאלים, שוטרים ועובדי רשויות.
הפיצו את התכנים בצורה אקטיבית – שתפו מכרים או נושאי תפקידים שונים בפוסטים שעשויים לעניין אותם בפניה אישית. קידום ממומן יכול כמובן לעזור לדייק.

מעבר לחמש הדרכים האלה, אני בטוחה שיש דרכים נוספות להשתמש בערוץ התוכן כדי לקדם את מטרות הארגון שלכם. נשמח אם תגיבו כאן ותכתבו לנו כיצד אתם עושים את זה.

משפיעות על העולם? מקדמים שינוי חברתי?

פנו אלינו ליעוץ

הצטרפו לרשימת המנויים שלנו

וקבלו מייל עם תכנים חדשים שעולים לבלוג

    תגובות

    כתבו תגובה