גלי בסודו |

אז למה פייפאל – PayPal?

paypal

רוצים לגייס תמיכה ציבורית און ליין והחלטתם לעשות זאת באמצעות פייפאל? בפוסט הזה יש מידע שיכול לסייע לכם להבין אם אכן פייפאל היא בחירה נכונה עבור הארגון שלכם.

לקריאת הפוסט הקודם: גיוס און ליין מאיפה מתחילים?

מה זה?
PayPal היא מערכת מסחר אלקטרוני המאפשרת העברת כספים וביצוע תשלומים. (מכונה גם ארנק דיגיטלי או ארנק אלקטרוני).

איך זה עובד?
הארגון שלכם נדרש לפתוח חשבון פייפאל. ניתן לעשות זאת אל מול חשבון הבנק של הארגון, או עם כרטיס אשראי ארגוני.

יתרונות וחסרונות:
בהתקשרות עם פייפאל לא נדרש תשלום מראש: לא גביתם כסף ? לא שילמתם. זו הסיבה שארגונים רבים נוטים לבחור בפייפאל, כיוון שזו מערכת שנתפסת קלה ליישום ונטולת סיכונים, אך יש עוד כמה היבטים שכדאי לקחת בחשבון.
מצד אחד, עבור תומכים שיש להם חשבון פייפאל פעיל, התשלום הוא קל ופשוט, ורבים יעדיפו אותו על פני הוצאת כרטיס האשראי מהארנק. שימו לב שבמקרה זה אם לא תשלבו טופס מקדים ובו תדרשו מהתומך למלא את פרטי הקשר שלו, המידע היחיד שיישאר לכם עליו הוא כתובת המייל שלו.

מצד שני, מי שאין לו חשבון פייפאל נרתע לעיתים מהשיטה. בעבר גם לא ניתן היה לשלם בפייפאל למי שלא היה בעל חשבון פייפאל, ויש אנשים "שעדיין תקועים בעבר", ומניחים בטעות שדרך זו לא רלוונטית עבורם. דבר נוסף, אי אפשר לשלם בפייפאל בכרטיס אשראי ישראלי, אלא רק בינלאומי. למשל, צעירים, שאין להם עדיין עבודה קבועה לא מחזיקים כרטיס אשראי בינלאומי. על רקע נתונים אלה, מי שעוסק בתחום של מסחר אלקטרוני טוען שכאשר פייפאל מוצע כדרך יחידה לתשלום, יחס ההמרה נמוך יחסית לאפשרויות סליקה אחרות. ולמי שלא בקי עדיין במושגים, יחס המרה מתייחס ליחס בין כמות הגולשים שגלשו באתר, ובין אלה שביצעו פעולה כלשהי שבעלי האתר רצו שיבצעו, במקרה זה: קנו שירות או מוצר שהצעתם להם, שילמו דמי חבר או תרמו לארגון שלכם.

זה אומר, שפייפאל היא אולי מערכת שבה אתם לא לוקחים סיכון, אך ייתכן שאתם מקטנים את הסיכוי לקבל תמיכה מגולשים שכבר מגיעים לאתר שלכם, אשר מעוניינים לתמוך, אך לא מרגישים בטוחים לעשות זאת דרך פייפאל.

כמה זה עולה לנו?
התשלום לפייפאל נעשה פר עסקה, והוא מתחלק בין תשלום קבוע ע"ס: 1.20 ש"ח ולעמלת עסקה ע"ס: 3.4% (בסכומים של מעל 12,000 ש"ח בחודש אחוזי העמלה יורדים בהתאמה לעלייה בסכום הגבייה).

שורה תחתונה: ההחלטה אם לעבוד עם פייפאל או לא, תלויה בעיקר בסוג התומכים שלכם. למשל, התומכים הפוטנציאליים של מגזין רשת חברתי כמו המקום הכי חם בגיהנום, או אתר המקדם שקיפות כמו 100 ימים של שקיפות, הם אנשים שחיים ברשתות, העולם המקוון אינו זר להם, הם מעדיפים קיצורי דרך, וייתכן שפייפאל מתאים להם כמו כפפה ליד. הארגון אולי משלם עמלה גבוהה יותר פר עסקה, אבל הוא חוסך הרבה מאוד התעסקות. עם זאת, כאשר נפח הפעילות גדל ומגיע לכמה אלפים מידי חודש, נראה ששווה לבחון אופציות עם עמלות נמוכות יותר.

החלטתם לאמץ את פייפאל?

אם כבר אתם עושים את זה, תחשבו איך להיות יצירתיים, ולעודד תמיכה משמעותית ומגוונת.
זכרו שניתן להציע גם תמיכה חד פעמית וגם תמיכה מתמשכת, זה בהחלט אפשרי באמצעות פייפאל. כמו כן תוכלו לבחור אם להטמיע כפתור כזה או אחר, גם כאן יש כמה אפשרויות. תמיד כדאי לראות מה עושים אחרים, ולחשוב מה מתאים לתומכים שלכם.

הנה כמה דוגמאות שניתן לשאוב מהן השראה:
המקום הכי חם בגיהנום עושים את זה, ובגדול. הם מציעים דרכים שונות למעורבות, החל מתמיכה חד פעמית דרך השתתפות חודשית, מכירת חולצות ועד הזמנת הרצאות של כותבי המקום (אפשרות זו ניתנת בשלב זה רק באמצעות פנייה במייל) המקום הכי חם בגיהנום

שיחה מקומית בחרו להטמיע שני כפתורי פייפאל, האחד, "הצטרף כמנוי", תחת הכותרת תרומה חודשית, והשני: "תרום" תחת הכותרת תרומה חד פעמית. שיחה מקומית

שתי מדינות מולדת אחת, למרות שהדרך, איך ניתן לתמוך כספית ביוזמה די מוצנעת, כשכבר מגיעים לדף הנכון מוצעים לינקים לפייפאל, בדירוג לפי סכומים שונים ואפשרויות שונות. גם במקרה זה הכפתור של פייפאל לא מוטמע באתר. שתי מדינות מולדת אחת

הדוגמאות הללו מציגות דרכים לתקשר את פייפאל לתומכים שלכם. יש ארגונים שיבחרו להבליט את העובדה שמדובר על תמיכה באמצעות פייפאל ואחרים יעדיפו להצניע זאת. השאלה שאתם תמיד צריכים לשאול את עצמכם, מה הכי נכון לתומכים שלכם.
ולסיום: בחרתם בפייפאל כאפיק לתמיכה און ליין בפעילותכם? חשוב שתבחנו זאת אחרי תקופה, ותראו אם הוא אכן מניב תוצאות.

פוסטים נוספים בנושא:

איך לבקש תמיכה און-ליין
אז למה פייפאל – PayPal?
סליקת אשראי זה לא נורא מסובך?
פלטפורמות ישראליות לגיוס תרומות און ליין

קישורים חיצוניים:

לאתר: פייפאל ? PayPal
100 ימים של שקיפות

משפיעות על העולם? מקדמים שינוי חברתי?

פנו אלינו ליעוץ

עוד פוסטים בנושא קהילה

מירנה קציר | 29 בנובמבר 2023

איך לנהל שיחה עם מי שחושב אחרת

פוסטים אחרונים

לנה צ'רביצ'ניה | 12 באוקטובר 2023

כיצד לתמוך בצוות ובארגון בזמן משבר?

אסיה לדיז'ינסקיה | 10 במרץ 2024

מה עושה דוברת שהיא גם מנהלת סושיאל?

תומר אביטל | 26 בפברואר 2024

תקווה עכשיו!

שולחן המערכת | 11 בפברואר 2024

איך תמצו את תקציבי הממשלה?

יוליה בנימין | 5 בפברואר 2024

למה ואיך לפתוח ערוץ וואטסאפ?

הצטרפו לרשימת המנויים שלנו

וקבלו מייל עם תכנים חדשים שעולים לבלוג

    תגובות

    כתבו תגובה