Shift מארח |

איך להפוך את הארגון שלכם ללהט"ב פרנדלי בשבעה צעדים פשוטים

להט"ב פרנדלי

אז נכון, אתם עובדים בארגון חברתי, יש לכם את הכיוון שלכם, יכול להיות שאתם מתעסקים בזכויות אזרח כלליות, יש מצב שאתם ארגון משפטי ויכול להיות שאתם עובדים עם קהילה מאוד ספציפית כמו פליטים. אז בואו נגלה לכם סוד, לא משנה עם איזו אוכלוסייה אתם עובדים, יש בה גם להט"בים.
הפוסט נכתב בשיתוף האחווה הסטודנטיאלית הגאה.

כדי לוודא שבמהלך עבודת הקודש שאתם עושים, בין אם זה צמצום פערים חברתיים ובין אם זה עבודה למען הדמוקרטיה, אתם לא משעתקים דפוסים ארגוניים שעלולים בלי משים לדכא אחוזים נכבדים מהאוכלוסייה שאתם עובדים למענה – במילים אחרות, קבלו כמה טיפים לאיך לוודא שהארגון שלכם להט"ב פרנדלי:

1. לדבר עם ולא על

החל מאחרון הפוסטים שלכם בפייסבוק, ועד  לניוזלטר הרבעוני. כאמור, בכל אוכלוסייה יש להט"בים, אנחנו לא מדברים על אוכלוסייה נפרדת, להט"בים הם תמיד גם הקהל שלכם, יותר מזה, אתם כארגון לעולם תייצגו גם להט"בים. לדוגמה, אתם שולחים לעובדים ולמתנדבים ברכה לראש השנה? לחג הסיגד? לכבוד איד אל אדחא? תשלחו גם ברכה ליום הגאווה. לא יודעים מתי מועדי הקהילה הגאה? כנסו ללוח השנה של הקהילה הגאה

2. לשון זכר/נקבה או רבים/רבות

ואם כבר אנחנו מדברות על פנייה לכל המגדרים, אם כל המיילים הארגוניים שאתם שולחים והפוסטים שלכם נכתבים בלשון זכר – אולי שווה מדי פעם להשתמש בלשון נקבה, או לשון מעורבבת. למשל: "נשמח לקבל פניה מחוקרות מובילות בתחום". ואז להוסיף בתחתית המייל – כפי שלרוב מוסיפים – הפנייה מיועדת לכל (ולא רק לשני) המגדרים.

3. ייצוג חסר

מארגנים פאנל בנושא גזענות ואפליה? או כנס בנושא חלוקת תקציב חברתי? אנחנו בטוחים שחשוב לכם מאוד לדאוג לייצוג נשי מספיק, וכמובן למגוון אתני ועדתי, אז באותה מידה יש להקפיד על ייצוג להט"בי ראוי.

4. הורות גאה

להט"בים שהופכים להורים עוברים גם ככה מלא מהמורות ביורוקרטיות לקראת ההורות המיוחלת – תהליכים משפטיים ארוכים להכרה בצו הורות או באימוץ ילד. אז תהיו צעד אחד לפני החוק ותכירו בזכויות ההוריות, גם אם המדינה טרם הכירה בהן – חופשות לידה לבני ובנות זוג, ימי מחלת ילד/ה, מתנה ללידה (אם יש לכל העובדים כמובן).

אנחנו מבינים שעל פי חוק לא תוכלו לתת את נקודת הזיכוי המגיעה במס, אבל יש הרבה מאוד שאפשר לעשות כדי להראות לעובדים ולעובדות הלהט"בים שאתם מכירים במעמדם החדש כהורים טריים.

5. אל תתביישו ללמוד

אתם לא יודעים מספיק כמעסיקים? מרגישים שהצוות שלכם לא מספיק מבין בנושא? אל תתביישו להזמין ליום עיון או לימוד לצוות ארגון להט"בי שיבוא להסביר ולענות על שאלות, כמו ארגון חושן ורשימה של ארגונים להט"בים נוספים. אם יש בצוות שלכם עובד או עובדת להט"ב, תתייעצו איתם. אולי הם מתנדבים בארגון כזה וישמחו להעביר בעצמם הרצאה או שיוכלו לתת דגשים שמתאימים ספציפית לארגון שבו אתם עובדים. הרי העובדים הלהט"בים שלכם ידעו הכי טוב מה חסר להם במקום העבודה או במקום ההתנדבות.

6. לא רק להט"ב

מספר הדעות בקהילה הגאה מגוון (לפחות) כמו מספר החברים בה. אין שום סיבה לצפות שכל הלסביות תהינה תמימות דעות לגביי פונדקאות, מצעד הגאווה או אסי עזר, בדיוק כמו שזה מופרך לחשוב שכל הדתיים חושבים אותו דבר על "חוק המרכולים". יותר מזה, יכול להיות שאפילו אין לעמיתים הגאים שלכם בעבודה עמדה, רחמנא ליצלן.

בקיצור, כמו שלא כל העובדים הנוצרים ירצו לדבר על חג המולד בפני חבריהם לעבודה כל שנה, כך לא בטוח שעובד או עובדת גאים ירצו לדבר על המצעד פעם בשנה בפני כל העובדים. נכון, הם להט"ב אבל לא תמיד מתאים להם להיות נציגי הקהילה ודובריה, אם בכלל.

7. סממנים גאים עושים פלאים

אז נכון, השירותים שלכם מחולקים מגדרית לנשים ולגברים או הם בכלל יוניסקס, אתם אולי לא שמים לב לכך, אבל צעד פשוט של הכרה בעובדים טרנסים וטרנסיות באמצעות החלפת השלט לשירותים בשלט לשלושה מגדרים, או ציון מפורש כי השירותים מיועדים לכ-ל המגדרים, יכול לעשות המון – מדבקת גאווה קטנה במשרד, דגל גאווה ניצב על איזה שולחן, לא תאמינו כמה הסממנים האלה בולטים בדיוק למי שהיה צריך להבחין בהם. הם יעבירו מסר שמדובר ב"מרחב בטוח" ושאתכם אפשר לדבר על הכל.

ואחרי כל העצות הכלליות שלנו, בארגון שלכם יש להט"בים? הם ידעו להגיד לכם כנראה באופן הטוב ביותר הרבה יותר מאיתנו, איך הם היו ממליצים להפוך את הארגון לפרינדלי עבורם. פשוט תשאלו אותם 🙂

חן אופיר, האחווה הסטודנטיאלית הגאה.

משפיעות על העולם? מקדמים שינוי חברתי?

פנו אלינו ליעוץ

הצטרפו לרשימת המנויים שלנו

וקבלו מייל עם תכנים חדשים שעולים לבלוג

    תגובות

    קשה, קשה לי מאוד לקרוא את זה ולא לבכות.
    גבר לעולם לא יוכל ללדת, אישה לעולם לא תוכל להכניס את חברתה להריון. ככה העולם בנוי.
    נכון, יש בינינו בעלי נטיות מיניות שונות. זה קשה. אבל להפוך את הקושי לגאווה, ולאלץ את כולם לחיות לפי הנורמה הפסולה הזו? הלכנו קצת רחוק מידי.
    לא, אני לא חשוך. אני מואר. הבעיה היא שיש כאלה שהסתנוורו והפכו לעיוורים.

      היי אלי, אני מודה לך על התגובה לפוסט. אני חושבת שזו דוגמה ממצה וברורה ליחס שלהט"בים מקבלים מהסביבה. בדיוק בגלל עמדות כאלה חשוב שהארגון שבו אדם עובד יגבה אותו ויתן לו מקום בטוח. מנהלי ארגונים שרוצים לגרום לכל העובדים שלהם להרגיש בבית, צריכים לזכור תגובות כמו שלך ועד כמה הן נפוצות. כמו שאין מקום בארגון לאפליה מגדרית או להערות גזעניות, כך אין מקום לאפליה על רקע נטייה מינית, שעודנה קיימת, חיה ובועטת בחוץ.

    כתבו תגובה