רוצה לקבל עדכונים מבלוג שיפט?
הצטרפ.י לניוזלטר שלנו
רוצה לקבל עדכונים מבלוג שיפט?
הצטרפ.י לניוזלטר שלנו
אם עשיתם את המעשה הכי מוצלח ומרשים בעולם, אך הוא נסתר מעיני הציבור, ממובילי דעת קהל או מהאנשים שתורמים לכם, מבחינתם הוא כאילו לא היה. לצד החשיבה על העשייה תחשבו כל הזמן גם על תיעוד, כי אחת הדרכים להביא לשינוי היא להראות שהוא קורה הלכה למעשה.
אנשי הפיתוח בארגון וכמובן גם אנשי התקשורת, עוסקים בהעברת המסר שבא מהשטח לקהלים מוגדרים ולציבור הרחב, ותמונה היא האל"ף-בי"ת בהעברת המסר. כמו למשל, תמונה של איש צוות מדבר עם חבר כנסת מהקואליציה, יכולה להעיד על חשיבות העבודה שלנו.
כאשר מדובר בפרסום, גם אם כתבתם הכי טוב בעולם, אם אין לכם תמונות, הסיכוי שיקראו את מה שכתבתם נמוך בהרבה. אנשים קוראים פחות ואלה שכן קוראים בדרך כלל מסתכלים קודם כל על התמונה שמושכת אותם. גם בפייסבוק זה בעיקר ה"פייס" (תמונות) ופחות ה"בוק" (מילים).
יכול להיות שכל מה שנכתב עד כה די ברור לכם, אבל אם בכל זאת יש אצלכם בארגון פערי ציפיות בין אלה שבשטח ואמורים להעביר חומרים טובים, ובין אלה שבמטה המחכים בקוצר רוח לתיעוד, שלא תמיד נעשה כמו שצריך, אם בכלל, כדאי אולי לעצור שניה ולבדוק מה לא עובד.
חשוב לקיים דיאלוג בין אלה הזקוקים לחומרים ויזואליים, כדי שידגישו מה חשוב להם, ובין אלה שאמורים לספק את החומרים, שישתפו במגבלות ובקשיים שלהם "לספק את הסחורה". דוגמה לכך יכולה להיות מגבלה הנוגעת לאישורי חשיפה, דיאלוג משותף יכול להביא לפתרון אפשרי, כמו למשל לצלם אנשים מהגב.
עוד בנושא צילום בהפגנות: תיעוד כראיה משפטית וככלי לשינוי חברתי.
עוד בנושא ראיונות בודדים: איך משלבים סיפורים אישיים בעבודה עם תורמים?
לצפייה בסרט הדוקומנטרי של רונית בצלאל על פינוי 15,000 אפרו אמריקאים מפרויקט דיור ציבורי בשיקגו.
*הסדנה נערכה בקרן החדשה לישראל, אוקטובר 2017
וקבלו מייל עם תכנים חדשים שעולים לבלוג
תגובות
כתבו תגובה