חגית שמלי |

מהן הדרישות ממנהל/ת פרויקט מניב הכנסה?

Stock Photo: 123RF, Copyright: Copyright : Vasin Leenanuruksa

אז החלטתם שאתם הולכים על זה: הארגון שלכם יכול ויודע ליצור אפיק מניב הכנסה, כזה שיפחית את התלות שלכם בפילנתרופיה קלאסית. האח!
הכל כבר סגור. בחרתם פרויקט שמחובר לייעוד ולחזון שלכם, בניתם מודל הגיוני מתומחר היטב שיניב לכם גם רווח כלכלי וגם רווח חברתי, כזה שעונה על צורך אמיתי בשוק ושיש לו גם התכנות ארוכת טווח. נשמע מעולה. נשאר רק העניין הפעוט הזה של "מי-יטפל-בזה-למען-השם?"

אז חשוב להבהיר ולהבין: פרויקט מניב הכנסה הוא כזה שצריך להתייחס אליו כיחידה עסקית לכל דבר. כזה שיש לו תכנית עסקית ובעיקר – כזה שמנוהל על ידי אדם רלוונטי עם יכולות עסקיות. ולא – זו לא יכולה להיות מי שאחראית בארגון על פיתוח המשאבים.
למה? כי נכון שאפיק מניב הכנסה הוא חלק ממערך פיתוח המשאבים של הארגון אבל, כיוון שכבר סיכמנו שיש להתייחס לאפיק הזה כפרויקט עסקי לכל דבר, הרי שגם מי שיטפל בו צריך להתייחס אליו ככזה.

כל הכלים לפיתוח משאבים וגיוס כספים במקום אחד

טוב, אז מה זה אומר?

זה אומר שנדרש מישהו שיעבוד ברצינות כמנהל השיווק של הפרויקט. כדי לעשות את זה, הוא צריך להתפנות לנושא, לקבוע אחוז משרה או היקף שעות, כדי שהוא או היא יוכלו לעשות את הדברים הבאים:

מיפוי קהלי היעד – את מי המוצר שלנו מעניין? למי הוא יכול להועיל? איזו בעיה הוא בא לפתור ושל מי? כדאי לחשוב על הקהלים הברורים מאליהם, ועל אלה שקרובים, דומים או מושפעים מהם. לפעמים כדאי לחשוב גם על צרכנים בלתי צפויים, כאלה שכנראה לעולם לא ירצו את המוצר או השירות שלכם, כי הוא מעורר מבחינתם פרובוקציה נוראית, אבל עבורכם זה יהיה אחלה יחסי ציבור. אם, למשל, המוצר שלכם מבוסס על תוכן אידאולוגי, קחו בחשבון שתהיה קבוצה שתתנגד לו בכל הכוח מה שיכול "להרים לכם להנחתה" בתקשורת. חשוב שתהיו ערוכים לזה מראש ובהתאם.

בחינת אפשרויות של שיתופי פעולה – אולי יש ארגונים דומים או חברות עסקיות שיתעניינו באפשרות לשתף איתכם פעולה? אולי זה יכול לקדם גם אינטרסים שלהם? כדאי תמיד לנסות לערב את כל הגורמים המתאימים בשדה שבו אתם פועלים, ולנסות לאתר בעלי עניין רלוונטיים. זה טוב בשבילכם משתי סיבות: גם כדי לחזק את היכולת שלכם לעבוד ולייצר אימפקט אמתי, וגם כדי להראות לתורמים ותומכים ש"הנה, יש עוד ארגונים שחושבים שמה שאנחנו עושים זה ממש ממש חשוב! "

בנייה של דאטה-בייס – אחרי שהבנו מיהם קהלי היעד, כדאי לחלק אותם לקבוצות בעלות מאפיינים דומים ולבנות לכל קבוצה בסיס נתונים, שאפשר בדרך כלל לדלות מהאינטרנט: שם הארגון/חברה, איש מפתח ליצירת קשר, אתר, פרטים ליצירת קשר, מספר עובדים בארגון, פרטים מיוחדים אחרים וכן הלאה. וגם – איך הכי נכון לגשת לכל אחד מהקהלים האלה? איפה הם נמצאים? מהן הזירות בהן הם מתנהלים? אלו מאפיינים ייחודיים יש להם? חשוב להתאים את סוג הפנייה לקהל שלכם : לחבר'ה צעירים בני דור ה-Y כדאי אולי לפנות באמצעות צ'אט, לאנשים מבוגרים שלא מתקשרים באמצעות מייל כדאי לפנות טלפונית או להכין פלאייר יפה, ולהגיע פיזית למסור אותו במקום שבו הם נמצאים.

להכין תשתית שיווקית – כדי להציג את הפרויקט שלכם צריך לייצר לו חלון ראווה אטרקטיבי. תמיד כדאי שיהיה אתר או כמה עמודים באתר הארגון שלכם ועמוד במדיה חברתית כלשהי, כדי שאפשר יהיה להפנות לקוחות פוטנציאליים לקרוא אודות הפרויקט. נסו לחשוב, בהמשך לסעיף הקודם, איך נכון להציג אותו לקהלי היעד השונים שלכם: אולי באמצעות סרטון? פלאייר שיחולק בתיבות הדואר? אתר המאפשר מילוי פרטים ויצירת קשר בחזרה?

ועכשיו – צאו לדרך! ושיהיה בהצלחה.

מדברות פיתוח משאבים הקבוצה של שתיל בטלגרם על גיוס כספים ופיתוח משאבים

משפיעות על העולם? מקדמים שינוי חברתי?

פנו אלינו ליעוץ

עוד פוסטים בנושא מניבי הכנסה

ברברה אלשטיין | 14 בפברואר 2022

שיטת לין (Lean) לארגונים חברתיים

פוסטים אחרונים

לנה צ'רביצ'ניה | 12 באוקטובר 2023

כיצד לתמוך בצוות ובארגון בזמן משבר?

אסיה לדיז'ינסקיה | 10 במרץ 2024

מה עושה דוברת שהיא גם מנהלת סושיאל?

תומר אביטל | 26 בפברואר 2024

תקווה עכשיו!

שולחן המערכת | 11 בפברואר 2024

איך תמצו את תקציבי הממשלה?

יוליה בנימין | 5 בפברואר 2024

למה ואיך לפתוח ערוץ וואטסאפ?

הצטרפו לרשימת המנויים שלנו

וקבלו מייל עם תכנים חדשים שעולים לבלוג

    תגובות

    כתבו תגובה