רוצה לקבל עדכונים מבלוג שיפט?
הצטרפ.י לניוזלטר שלנו
רוצה לקבל עדכונים מבלוג שיפט?
הצטרפ.י לניוזלטר שלנו
פרויקטים מניבי הכנסה הם לא דבר חדש, אלא תחום שהולך ומתפתח בעשורים האחרונים, כאשר יותר ויותר גורמים פילנתרופים מוצאים בו עניין ומפנים אליו משאבי פיתוח.
כארגונים חברתיים אנחנו יכולים להסתכל על מיזם עסקי גם כמקור הכנסה לארגון וגם כפעילות שמאפשרת לנו למכור את מרכולתנו לקהלים חדשים. כי לצד מפת המשאבים המשתנה המביאה אותנו לבחון דרכים חדשות לפתח משאבים, משתנה גם השדה הפוליטי, ואיתו הרצון להגדיל את המעורבות הציבורית בעשייה שלנו, בין היתר על ידי מכירה של שירות או מוצר המבטאים את ערכי הארגון.
כדי לפתח מיזם מניב הכנסה, הארגון צריך לזהות את הנכסים שלו, להבין מהן המגבלות, להכיר מודלים עסקיים שונים, ולבחון מה מתאים לו, לעומת ארגון שכבר מפעיל פרויקטים מניבי הכנסה, שעסוק באתגרים כמו "ניהול מוצר", שיווק ומכירות.
מה יש לנו להציע? האם יש קהל שיהיה מוכן לשלם על הידע המקצועי שפיתחנו? ומיהו אותו קהל יעד? המדינה? הציבור שאותו אנחנו משרתים? קולגות?
איך נגיע ללקוחות שלנו? וכמה השקעה נדרשת כדי להניב הכנסה שתכסה עלויות ואולי אף תביא לרווחים? זה משתלם בכלל?
עד כמה זה יתחרה בשליחות שלנו, והאם זה ישרת אותה?
במסגרת הייעוץ שאנחנו כבר נותנים בנושא מניבי הכנסה, והרצון להעמיק בידע ולפתח מענים אפקטיביים קיבלנו הסכמתה של עמותת נובה לעשות שימוש בסקר שנבנה במסגרת מחקר בנושא הכנסות עצמיות בשיתוף עם BDO , 2BCOMMUNITY והמכון למשפטים ופילנתרופיה של אוניברסיטת תל אביב, שיסייע לנו להבין איפה אתם נמצאים, מה האתגרים העומדים בפניכם והאם הנושא רלוונטי מבחינתכם.
***תוצאות הסקר (13.3.2019)
נשמח שתשיבו לסקר שנמצא כאן עד לתאריך 9.6.18.
ואת תוצאותיו נציג באופן סטטיסטי (ללא זיהוי שמות הארגונים) ביום עיון שיעסוק בנושא.
וקבלו מייל עם תכנים חדשים שעולים לבלוג
תגובות
כתבו תגובה