Shift מארח |

קידום ממומן בפייסבוק, איך לעשות את זה נכון

12993596_ss

אם אתם בני אדם שחיים על הפלנטה הזאת, כנראה שגם אתם מבלים מספר שעות מדי יום ברשת החברתית פייסבוק וסביר למדי שנתקלתם בפוסטים שונים עם הכיתוב "ממומן" בראשיתם. חלקכם בוודאי תהיתם איך זה שאותם הפוסטים מציעים מוצר או שירות שבהחלט מעניין אתכם ורלוונטי אליכם בנקודה זאת בחייכם.

צוקרברג והחברים שלו שם בפייסבוק ממש לא פרייארים, וכשהם נותנים למפרסמים את האפשרות להגיע לקהל יעד מתאים ונכון, הם בעצם מבטיחים יותר תנועה ברשת וכמובן עוד הכנסות על שטחי פרסום. מיליוני אנשים מבלים שעות רבות בפייסבוק, בכוחו של קידום חכם ונכון של פוסטים להביא לחשיפה גדולה ואיכותית ולקדם את המטרות שלכם. לכל מי שמעוניין בעוד דרך נחמדה ודי יעילה לקדם ולשווק את המטרות שלו, הנה כמה טיפים לקידום המסרים שלכם:

הגדירו מטרות

חשוב לדעת כי במערכת המודעות של פייסבוק ישנם מגוון סוגים של קמפיינים שמיועדים לענות על מטרות שונות כדוגמת חשיפה גדולה ומרובה ככל האפשר בקרב הקהל, מעורבות בפוסטים, לחיצה על לינק לקישור חיצוני לפייסבוק, חיוג למספר טלפון ועוד. לפני שאנו נקדם פוסט מסוים נגדיר מראש מהי מטרתו ובהתאם לכך ניצור את הקמפיין הנדרש. כך למשל אם אנו מעוניים ליצור באזז סביב נושא חברתי מסויים, נבחר בקמפיין מעורבות. אם אנו רוצים לגרום לאנשים לחייג אלינו נבחר בקמפיין תפוצה עם קריאה להתקשר. בעזרת בחירת קהל נכונה ובעזרת האלגוריתמים של פייסבוק המודעות יחשפו לאנשים עם הפוטנציאל הגבוה ביותר להיענות להן.

השקיעו בגרפיקה ובטקסט

אנשים כיום חשופים להררי מידע ובאופן טבעי הם נוטים לדלג על הרבה מאד תוכן ברשת החברתית. לא כל שכן, רבים מעידים שכאשר הם נתקלים בפוסטים ממומנים הם מדלגים עליהם באופן אוטומטי ולא מתעכבים עליהם כלל. כדי לוודא שאנשים לפחות יעצרו ויקבלו את המסר שלכם עליכם לדאוג לעצור אותם בצורה נכונה. תמונה שונה ומעניינית (לאו דווקא יקרה ומסובכת טכנית) תעשה עבודה טובה. טקסטים קצרים וממוקדים יבטיחו שהמסר שלכם יעבור באופן חלק. משפט פתיחה לא שגרתי במלל כנראה יגרום לקורא לעצור לעומת משפט רגיל "שאינו מבטיח".

וודאו שאתם מכוונים לקהל שלכם

לא אחת פייסבוק יציע לכם לעשות "Boost Post" ולקדם פוסטים שלכם תמורת סכום מסוים, לרוב בחירת הקהל שם תהיה בסיסית ביותר. ההמלצה החמה שלנו היא לא לבחור באופציה הזאת, שכן מדובר פה בקידום פשוט יחסית, "על עיוור" שכנראה יביא לכם תנועה לא ממש רלוונטית. במערכת המודעות אנו מגדירים את אופציות הטרגוט: איזור גיאוגרפי, גילאים, תחומי עניין ומצד שני הגדרות של מי אלו שאנחנו רוצים להימנע מלהגיע אליהם. בשלבים מתקדמים יותר אפשר לבחור להגיע לכאלו שביקרו בעמוד או באתר שלנו או שיצרו מעורבות עם הפוסטים שלנו.

אל תשכחו למדוד!

כלים כמו גוגל ופייסבוק אנליטיקס ייתנו לכם מידע חשוב ומהימן על הפרסומים שלכם: מה עובד יותר או פחות, איזה טקסטים או גרפיקות מביאים תנועה ומהי האופטימיזציה האידיאלית בכל פרסום. במערכת המודעות ישנם נתונים פשוטים מאד להבנה וניתן לקבל מידע בהתאם למטרות שהצבנו לעצמנו. הקפידו להכיר את המערכת ואת אפשרויות הניתוח העומדות בפניכם ולעצב את הפרסומות שלכם בהתאם.

מה שעובד טוב אורגנית יעבוד גם בקידום

ככלל, בידינו האופציה להריץ פוסטים שלא יראו בדף אבל ירוצו כמודעות, אפשר לחלופין להפוך פוסטים אורגניים שקיימים אצלנו בעמוד למודעות ממומנות. אם אתם רואים שפוסט מסוים שהעליתם בדף צובר הרבה תגובות חיוביות, לייקים ושיתופים, כנראה שהוא מדליק משהו אצל אנשים וזאת אינדיקציה טובה לתוצאות הפוטנציאליות כאשר הוא יהיה מקודם לקהל הנכון.

למי שיש את הפנאי והסבלנות להתעמק באפשרויות הרבות שמציעה מערכת הפרסום של פייסבוק יכול להגיע לתוצאות יפות ולקדם את מטרותיו נאמנה. עם זאת, גם מי שבוחר לעבור עם ספק חיצוני חשוב מאוד שיכיר את האופציות השונות והיכולות של המערכת. ואם בחרתם בנתיב הזה וודאו שאתם משתפים פעולה עם הספק: מעבירים חומרים גרפיים ומלל בזמן, דואגים להרשאות ולאמצעי תשלום לתקציב הפרסום ומקבלים את הבחירות המקצועיות שלו.

כמובן שמדובר בעמוד שלכם ואין ספק שעליכם להיות עם היד על הדופק ולעצב את המסרים, אך עם זאת חשוב לזכור כי משרדי פרסום (לפחות הטובים שבהם) הם כאלה העוסקים במלאכה וכנראה שהעצות וההערות שלהם לגבי הפוסטים ודרכי הפרסום מגיעות מתוך ניסיון.
ושיהיה בהצלחה!

Oasismedia.co.il
Oasis Media – הוא משרד פרסום המתמחה במדיה הדיגיטלית, הפועל מלב הנגב. הצוות של Oasis Media מורכב מאנשי שיווק בעלי השכלה אקדמית בתחומי תקשורת, עיצוב, פסיכולוגיה וניהול וניסיון פרקטי בעבודה עם לקוחות מתחומי תעשייה מגוונים.

משפיעות על העולם? מקדמים שינוי חברתי?

פנו אלינו ליעוץ

הצטרפו לרשימת המנויים שלנו

וקבלו מייל עם תכנים חדשים שעולים לבלוג

    תגובות

    כתבו תגובה