רוצה לקבל עדכונים מבלוג שיפט?
הצטרפ.י לניוזלטר שלנו
רוצה לקבל עדכונים מבלוג שיפט?
הצטרפ.י לניוזלטר שלנו
ב-2022 השימוש של כולנו בסמרטפון רק ילך ויגדל, וחלק ניכר מהפעילות הפיננסיות שלנו תעבור לטלפון. בשנה האחרונה ניכרת עליה בגלישה מדפדפנים של מובייל לעומת דסקטופ (מחשב שולחני). כמו כן, יש עליה בהיקף תרומות בסמרטפון וזה גם תואם לעליה שרואים בהיקף הרכישות מהטלפון הנייד. למשל, האם ידעתם, שכרבע מהתורמים מסיימים את הנתינה שלהם דרך הסמרטפון? כלומר, שוחחו עם מישהי שביקשה מהם לתרום, קיבלו לינק לנייד וביצעו תרומה בסמרטפון?
מחקר שיצא ממש עכשיו, בינואר 2022, טוען כי האדם הממוצע יבלה כמעט 5 שעות ביום מול הסמארטפון שלו, כשליש(!) משעות הערות שלו, והשעות האלו באות על חשבון הבילוי מול המסך הגדול (מחשב שולחני, טלויזיה וכו')
אפליקציות התשלומים השונות כמו: ביט, פייבוקס, גוגל פיי ודומותיהן, הפכו את התרומה לנוחה ומהירה יותר. זאת הסיבה שהתורמים שלכם רוצים לקבל את הלינק לתרומה בהודעה לנייד ולבצע את התרומה משם. הנתונים ברורים: במהלך 2020, חלה עליה של 205% (!!) בתרומות דרך טלפונים ניידים.
כמה מגמות שכנראה יתפסו תאוצה במהלך 2022, תחת הכותרת: "הסמארטפון והחיים"
כן, אנחנו מדברות על sms ולא ווטסאפ. מסרון sms ולא ניוזלטר במייל. משרדי ממשלה, בנקים, וגורמים נוספים מזהים אותנו בזיהוי כפול, וקופת חולים שולחת לנו מסרון תזכורת לקראת התור הבא. בשל כך, מרבית האנשים תופסים sms בצורה שונה מאיך שהם תופסים הודעות ווטסאפ או מייל. לרוב הוא נתפס כהודעה אמינה יותר, וככזאת שדורשת מענה מיידי.
כנראה שגם ב-2022 יהיו מי שימשיכו להתייחס להודעות אלה כספאם, אבל לגבי חלק ניכר מהציבור זו דרך פנייה שמניבה תוצאות. הנתונים בארה"ב מראים שרוב הודעות הטקסט בסמס נקראות מיד כשהן מתקבלות, זאת בניגוד לרשימת ההודעות הלא נקראות האינסופית שלנו בווטסאפ. כך קל יותר להניע אנשים לפעולה מיידית וכך גם הנעה לפעולה מבוססת peer to peer donations אפקטיבית יותר ב-sms מפוסט בפייסבוק.
השימוש במסרונים עובר למעגלים הקרובים לנו. כחברות מועדון אנחנו מקבלות מידע על הטבות ומבצעים, בית הספר שולח לנו הודעות ב-sms ובסביבי הבחירות התרגלנו לריבוי מסרונים ממפלגות שמבקשים מאיתנו לענות על סקרים או ללכת להצביע.
יש גם ארגונים שפונים אלינו לתרומה ב-sms. השימוש הבולט יותר הוא של ארגוני רווחה כמו בית חב"ד ו"לתת" שמבקשים תרומות לסלי מזון לנזקקים, אבל השימוש במסרונים אינו רק נחלתם של ארגוני מיינסטרים, כך למשל, נשים עושות שלום שולחות מסרונים בכל פעם שקורה משהו גדול בארגון, למשל הפגנה או אירוע או ארגון עומדים ביחד שמזמינים את העוקבים להצטרף למאבק ולחתום על עצומה.
מה חשוב לזכור כשמשתמשות בזה?
קחו בחשבון שאסור שידכם תהיה קלה על המקלדת. היו ערים למגבלות חוקיות, ועבדו רק עם מערכות דיוור שמטמיעות את חוק הספאם ומאפשרות למקבלת ההודעה לבצע פעולת הסרה בכל משלוח.
התרמה של לקוחות בקופה היא אחת משמונה דרכים ליצור שיתוף פעולה עם עסקים. היא לא עולה לעסק עצמו כמעט שום דבר, אבל היא יופי של דרך עבורו למצוא לכם תורמים ותורמות. כמו שסופרפארם מוכרת מרצ'נדייז של איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית בקופה או הסופרמרקטים שמבקשים מכם 10 ש"ח לטובת האגודה למלחמה בסרטן. אותו דבר, רק בסמארטפון.
אחרי שבחרנו מצרכים ולפני הצ'ק אאוט בקופה מציעות עתה האפליקציות מסך "אולי שכחת לקנות", ועל הדרך גם מציעים לנו לתרום לארגונים נבחרים. זה קורה לא רק באפליקציה של שופרסל, אלא גם באתרי קניות כמו מרקס אנד ספנסר, אמזון סמייל, וגם באפליקציות תשלומים כמו פייבוקס.
מה חשוב לזכור כשמשתמשות בזה?
שיתוף פעולה עם הקהילה העסקית הוא רעיון טוב, אבל לא תמיד עובר חלק בגרון. אם אתם ארגון שפועל מחוץ למיינסטרים הישראלי או שתחום העיסוק שלכם נמצא בליבת איזשהו קונפליקט חברתי בישראל קשה יותר לגייס עסק שירצה לתמוך בעשייה שלכם. חפשו עסקים אקטיביסטים שלא מפחדים ללכת נגד הזרם.
כשאנחנו חושבים "מכירה פומבית" אנחנו ישר חושבים מכירה של חפצי אמנות, אבל אפשר למכור דברים רבים במכירה פומבית: כרטיסים למשחק כדורסל, הרצאה מעניינת, ארוחת ערב עם סלבריטי, ועוד. המכירה הפומבית מכניסה אלמנט של משחק, תחרות, יצירתיות וחוויה.
אפשר לשלב מכירה פומבית במהלך כנס שאתם מנהלים. למשל – תוך כדי הכנס אפשר לכרוז מהבימה שמתנהלת מכירה פומבית וכך להכניס אלמנט משחקי אל תוך כנס רעיוני. שילוב של עולם חדש עם עולם ישן מאפשר לכם לרתום את הקהילה לעשייה בצורה כיפית ונעימה. המכירה הפומבית "מנגנת" היטב על יצרים של ציד, תחרות ורצון להביס את המתחרה. אה, וזה גם מוסיף ריגוש בין הרצאה להרצאה, מעורר ומכניס עניין.
יש בשוק אפליקציות רבות שמוכנות לנהל עבורכם מכירות פומביות ואנחנו מזהות את זה כטרנד שצומח בעולם. מבין חמשת מקורות ההכנסה הטרנד הזה משתלב טוב גם עם הרצון לחבר את הקהילה ולעודד אותה לתרום וגם כפעילות מניבת הכנסה, לכן אנחנו ממליצות למצוא דרך ולשלב אותו בשנה הקרובה. בארץ, בינתיים, ראינו ארגונים כמו "איחוד הצלה", קו לחיים ו make a wish הישראלית שעושים שימוש במכירות פומביות.
כמו תמיד, אנחנו מעודדות אתכם לעשות שימוש בכלים יצירתיים, שמחים ומעניינים כדי לפתח משאבים עבור הארגון שלכן.
וקבלו מייל עם תכנים חדשים שעולים לבלוג
תגובות
כתבו תגובה