נועה זילברשטיין |

איך עוברים לעבוד און ליין?

digital-1

מגפת הקורונה גובה קורבנות לא רק בנפש, אלא קורבנות כלכליים רבים. אנחנו יכולים לראות שעסקים וארגונים שהשכילו להנגיש את השירותים שלהם באינטרנט מצליחים לשרוד ואולי אף לחזק את הקשר שלהם עם הלקוחות וקהל היעד שלהם.

אנחנו מניחים שרוב האנשים לא מתעניינים כרגע בשום דבר אחר חוץ מהמאבק ההישרדותי שלהם – אם הקורונה בסביבתם, אם יישאר להם אוכל בסופרמרקט ואם מקום העבודה יוציא אותם לחל"ת. כל זה נכון, אבל הסיבה לכך היא גם הנוכחות המרכזית של נושאים אלה בתקשורת ובדיגיטל.

כרגע כלל האוכלוסייה יודעת שהמקומות היחידים שעוד נותנים שירותים הם סופרמרקטים, חנויות פארם ומסעדות שמפעילות שירותי משלוחים. אלה גם המקומות שתשתיות ההזמנות האינטרנטיות שלהם מלכתחילה היו קיימות, כמו גם הפרסום בנוגע לשירותים האינטרנטיים שהם נותנים.

עכשיו, כשאנחנו מבינים שהקורונה תישאר איתנו בשבועות ואולי בחודשים הקרובים, הגיע הזמן לחשוב איך ארגוני החברה האזרחית יכולים להנגיש את השירותים שלהם באינטרנט ולהפיץ את הבשורה לעולם.

הקמת מערך שירות און ליין

רוב הארגונים החברתיים לא מוכרים מוצרים ואין להם חנויות און ליין, אלא נותנים שירות אנושי, מובילים מאבקים או עסוקים בפעולות סנגור, שכרגע קשה יותר לספק. עם זאת, אנחנו שומעים שחלק מארגוני הסיוע עברו לתת מענה חירום טלפוני או אינטרנטי, מענה פסיכוסוציאלי עבר לפגישות וידאו והכשרות עוברות לזום. אז אם הארגון שלכם טרם עבר למערך שירות און ליין, זה הזמן לעשות זאת. כרגע כל התקשורת האנושית מושתת על יחסי און ליין, אם עד כה לא האמנתם באפשרות שאפשר לתת שירות אישי ואנושי באמצעות מקלדת זה הזמן להתחיל להאמין.

גם אנחנו התאמנו את השירות שלנו למצב החדש ואנחנו מציעים שירות ער"א (עזרה ראשונה ארגונית) – ייעוץ קצר מועד במענה מהיר לתמיכה מקצועית בסוגיות נקודתיות ארגוניות.

גם אם אתם חושבים שהשירות שאתם יכולים ורוצים לתת לא יכול להיות מתורגם לאון ליין, תחפשו את הזווית שבכל זאת תאפשר זאת או פן מסויים בשירות שלכם – מרכז קהילתי שמושתת על מפגשים אמנם לא יכול להמשיך לקיים אותם פיזית, אבל יכול לייצר מרחב אינטרנטי בטוח למפגש, בשעה קבועה ושעדיין ישמור על תחושת הקהילתיות והאינטימיות באמצעות זום. ארגון שמושתת על סיורים ועבודת שטח אמנם לא יכול לצאת החוצה ולהוציא סיורים, אבל יכול לייצר סיור וירטואלי ולהעלות אותו לאתר ולרשתות החברתיות בחינם. דוגמה לסיור וירטואלי של Barcelola Tours ברצלולה.

לפעמים קשה לחשוב בתוך המצב הנוכחי איך אפשר להפוך את השירות שלכם לדיגיטלי ולא להוציא עכשיו כסף שאין לכם. לכן אתם מוזמנים לכתוב לי , לספר לי על הארגון שלכם והשירות שאתם נותנים, ונוכל לחשוב ביחד איך אפשר להפוך אותו לדיגיטלי במינימום עלויות.

יידוע על שירות און ליין

הארגון שלכם כבר עבר את הטרנספורמציה הנדרשת? אחלה. מישהו יודע את זה? לא בטוח. רוב האנשים בטוחים שהכל סגור חוץ מסופרמרקטים, חנויות פארם ומשלוחי מסעדות. קהל היעד שלכם צריך לדעת שבמיוחד בשבילו התאמתם את השירותים לאון ליין.

המובן מאליו הוא שאתם צריכים לפרסם את השירות החדש או התאמת השירות באתר וברשתות החברתיות. שימו לב שהרבה מפרסמים יצאו עכשיו מהשוק. מועדוני לילה, מופעים ואירועים ועוד – זה נכון בעיקר לפייסבוק אבל לא רק. זה אומר שני דברים, האחד, שהפרסום כרגע צריך להיות מאוד פרקטי ולהציע שירות או קריאה ממשית לפעולה, והשני שהעלויות לקליק נמוכות בהרבה מבימים רגילים ומאפשר לכם להגיע לקהל גדול יותר באותו סכום כסף שאתם משקיעים בדרך כלל.

מעבר לכך, תמשיכו לתקשר עם הקהלים שלכם בערוצי התקשורת הרגילים, תעדכנו אותם איך אתם מתמודדים עם המגבלות החדשות, מה אפשר לקבל מכם בימים אלה, מה כבר אי אפשר לקבל, תראו לקהל שלכם שיש לכם דופק, שאתם עוד כאן ויכולים לסייע..

קהילת און ליין

אם עוד לא הקמתם לכם קהילת און ליין, אין זמן יותר טוב מזה כדי להתחיל. אנשים במצבי משבר ותחושת חוסר אונים מחפשים עוגן, מחפשים להרגיש שייכים למשהו חזק יותר ורחב יותר. אתם יכולים עכשיו לכוון את המאמצים שלכם לגיבוש קהילה אינטרנטית לא רק סביב המאבק שאתם מובילים או המטרה של הארגון שלכם, אלא סביב הצורך בשייכות.

כפי שכתבתי בהתחלה, נדמה שכל אחד עסוק בהישרדותו האישית כרגע, אבל תחושת שייכות היא גם אקט הישרדותי לנפש – תקימו קבוצות של בוגרים, מתעניינים, תהיו שם במרחב האינטרנטי בשביל הקהל שלכם. אנחנו בשתיל הקמנו פורום של מנכ"לים לארגונים שנועד לשיחות שבועיות לשעת משבר. אתם גם מוזמנים להצטרף וגם לנסות לחשוב איך אתם יכולים להיות שם בשביל הקהילה שלכם.

משפיעות על העולם? מקדמים שינוי חברתי?

פנו אלינו ליעוץ

הצטרפו לרשימת המנויים שלנו

וקבלו מייל עם תכנים חדשים שעולים לבלוג

    תגובות

    כתבו תגובה