Shift מארח |

מימון המונים? עכשיו?

מימון המונים בקורונה

בשבוע הראשון של המגיפה כשהרבה אנשים יצאו לחל"ת, היה קשה לצפות איך המצב במשק ישפיע על תרבות הנתינה. אבל בהמשך התמונה הלכה והתבהרה. נראה שלמרות הכל, ההרגלים שהקהל הישראלי אימץ בימי שגרה תקפים בהרבה מובנים גם בימים אלה. על רקע זה פנינו לנטע יהל – מרקוס, מנהלת שיווק של קבוצת הדסטארט, וביקשנו להבין מה מייחד את הקמפיינים שעלו לאוויר לאחרונה.

מביאות כאן את דבריה של נטע:

כשאנחנו מדברים על מימון המונים בימי שגרה (שגרה? מי זוכר מה זה), אנחנו מדברים על הגשמת חלומות ומטרות, על יצירתיות, קהילה ועל רתימה של הרבה אנשים לטובת המטרה הזו. אז מה קורה עכשיו? האמת, ממשיכים (כמעט) כרגיל.

בימים המורכבים שעוברים עלינו, המציאות משתנה מאוד מהר, הרבה יותר מהר משהכרנו.
דווקא בתוך המצב הזה, הרעיון הבסיסי העומד מאחורי עולם מימון ההמונים מאפשר לחשוב יצירתי, דינמי, מהיר ודיגיטלי. בקמפיין מימון המונים מותר להתקהל (דיגיטלית, כמובן) דווקא כשאסור בעולם הפיזי, ולבנות קהילה מחוברת מטרה. תוסיפו לכך את העובדה שבתקופות מאתגרות מתעוררת הסולידריות החברתית הישראלית הידועה, ואת שעות הגלישה שעולות עקב השהות בבית, ותראו שמי שכבר יצא לדרך, עושה את זה בהצלחה רבה, בחלק מהמקרים אפילו יותר מבשגרה.

הנה כמה דוגמאות מרגשות גיוסים שקורים ממש עכשיו:

ועד הפעולה של איגוד האמרגנים ומפיקי אמנויות הבמה בישראל, נאבק בימים אלה להכרה בנזקי משבר הקורונה שנגרמים לאנשי תעשיית התרבות, האירועים והמופעים, וקורא לציבור הרחב להירתם ולתמוך בפעולותם, תחת הכותרת: מצילים את התרבות!

העברת כלל הפעילות של ביה"ס לריקוד לאונליין – במודל חברתי של "העברת כובע" – במסגרת הקמפיין מציעים מערכת שלמה של שיעורים לקהילה של רקדנים ורקדניות.

החווה של דני, חווה טיפולית ושיקומית שעובדת עם ילדים, הלומי קרב, בעלי צרכים מיוחדים ועוד – עלולה להסגר עקב המצב. דני נלחם על מפעל חייו ומגייס מקהילת החווה תמיכה כדי להמשיך לפעול.

למי שבאמת צריך – מיזם שמבקש ממי שאין לו צורך אמיתי במענקי הסיוע שניתנו מהמדינה, לתרום אותם לאוכלוסיות שבאמת זקוקות להם.

אז אם יש לכם מטרה משמעותית או צורך שעלה עכשיו – זה לגמרי הזמן לפעול אקטיבית, לחשוב יצירתי ולראות איך עושים את זה יחד.

הכותבת: נטע יהל – מרקוס, מנהלת שיווק | קבוצת הדסטארט.

מתוך הדוגמאות שעלו כאן ומהסתכלות על קמפיינים נוספים, מוסיפות כמה תובנות לגבי מה עשוי לעבוד.

כמה דברים שכדאי להתייחס אליהם:

  • תדגישו את השינוי שנגרם בעקבות המצב לאוכלוסיה שאיתה אתם עובדים.
  • דברו על הפגיעה במטרה שלשמה אתם פועלים.
  • תמסגרו את הסוגיה באופן רחב ורלוונטי לא רק לקהילה שלכם אלא גם למעגלים רחבים יותר.
  • נסו לבחון את הרלוונטיות של המיזם שלכם גם עבור קהילות שנזקקות בעת הזו לסיוע יותר מאחרות.
  • תחשבו על שירות שאתם יכולים לפתח ולהציע עכשיו במסגרת הפרויקט.
  • תבחנו אם יש שירות שאתם יכולים למכור עכשיו, ולאפשר את מימושו אחר כך.

ליעוץ בתחום ניתן לפנות דרך אתר שתיל. ואפשר גם דרך המייל: galib@shatil.nif.org.il

משפיעות על העולם? מקדמים שינוי חברתי?

פנו אלינו ליעוץ

הצטרפו לרשימת המנויים שלנו

וקבלו מייל עם תכנים חדשים שעולים לבלוג

    תגובות

    כתבו תגובה