טל שגב כהן |

למה כדאי לכם.ן לצאת ליום כיף?

fun

יום כיף לעובדים בארגון הוא אינו דבר של מה בכך בארגוני המגזר השלישי. לרוב, ארגונים חברתיים אינם בעלי תקציב גבוה ופעילויות הרווחה נוטות להידחק לסוף הרשימה. אך חשוב להבין את ההשפעות הרבות והחשובות שיש ליום כזה.

ביום יום כולנו עסוקים ושקועים עמוק בעבודה, יום כיף ארגוני הוא הזדמנות לשבירת שיגרה, אפשרות לעובדים להתאוורר, להתמלא באנרגיות חדשות ובעיקר מהווה הזדמנות לחיבורים, ומפגשים בלתי פורמליים אשר בהרבה מהמקרים מניבים תוצאות נפלאות בעבודה.

המטרה: כיף!

השלב הראשון הוא ההבנה שיש צורך ליום שהוא נטו כיף. יש מספיק זמן להעשרה ולמידה בהזדמנויות אחרות. מותר לנו לפחות פעם אחת בשנה לשים את הכיף כמטרה העליונה כשמארגנים ימים שוברי שגרה.
מהכיף הנהדר הזה נוצרים שיתופי פעולה, רעיונות יצירתיים ותחושה שהארגון משקיע בעובדים, מעריך אותם, ורואה את הצרכים שלהם.

אז מה עושים עכשיו?

השלב השני והמאתגר – למצוא פעילות שהרוב המוחלט של העובדים יתחבר אליה וכמובן תעמוד בתקציב המוגבל שמוקצה לכך. ההמלצה שלנו: קודם כל תחלמו. במקרה שלנו החלומות היו מלדיביים, חוף ים, שמש, חול זהוב, מים תכולים, רוגע, שלווה, גלים ורוח שמבדרת את שערינו. ואז התעוררנו והתחלנו לחפש משהו שייתן את האווירה שרצינו בתקציב שעמד לרשותנו.
החיפוש היה מאתגר כי מצד אחד רצינו להשקיע ולהרגיש הייטקיסטים, ומצד שני אנחנו לא:), ומה שרצינו זה פעילות שתתאים לאופי הארגון שלנו.

גם כיף וגם תרומה לחברה

במהלך השוטטות ברשת והחיפושים אחר הפעילות המושלמת נתקלנו בעמותת "זיו נעורים".
זיו נעורים היא עמותה המתמחה במניעת נשירה של בני נוער ממערכת החינוך על ידי הפעלת תכנית חינוכית שנתית המתקיימת בסביבה הימית.

העמותה מקיימת ימי גיבוש לעובדים, במהלכם נחשפים העובדים לפעילות ימית מגוונת ולאתגרים הקיימים בה. את הפעילות מעבירים מדריכים מנוסים ומקסימים של העמותה.
סביב הפעילות הימית, הארגון יכול לבנות חבילה המותאמת לארגונו ולתקציב העומד לרשותו.
להוסיף לחבילה – אוכל (ברור!), עמדת שייקים, אוהל מוצל עם פינות ישיבה ועוד דברים קטנים שתורמים להנאה.

הרגשנו שיש כאן התאמה מושלמת – גם יום חוויתי עבורנו, המכיל פעילות ימית מגניבה למי שמעוניין או רגיעה מנוחה ופינוק על החוף למי שפחות בקטע הגולש וגם – הדובדבן שבקצפת – התשלום עבור הפעילות הוא בעצם תרומה עבור העמותה החשובה הזו.

ימי כיף בתקציב צנוע

ואם לא מתאפשר לכם מבחינת תקציב או לוחות זמנים להוציא את כלל העובדים ליום כיף, אפשר לחשוב על כל מיני פעילויות שיכולות להשתלב בתוך יום העבודה.
1. המרוץ למיליון ברחבי המשרד – אפשר לעשות המרוץ למיליון באזור המשרד, ולשלב כל מיני מקומות ומשימות, למשל איפה שהעובדים יוצאים לאכול צהריים או משימות במשרדים סמוכים, ועל הדרך גם ניתן להעמיק את הקשר עם השכנים.
2. סדנת בישול – אפשר לארגן סדנת אוכל במשרד, אפשר שכל עובד יכין את "מנת הבית" שלו, ולערוך הגרלה כמו בפורים שכל אחד מעביר את המנה שלו למישהו אחר וליצור חגיגת מנות וטעמים שכל אחד מביא מהבית.
3. סרט או הרצאה – יום שבו כל חברי וחברות הארגון יוצאים יחד לסרט או שומעים הרצאה מעוררת השראה, ואוכלים פופקורן.
4. סיור או טיול במשותף – אפשר לצאת לסיור מודרך בנושאים מעשירים או לערוך טיול לא מאתגר מידי עם פיקניק מפנק.

ואם נחזור לרגע ליום שהיה לנו עם זיו נעורים, בחוף אשדוד… המדריכים שליוו את היום הזה היו מאוד נעימים, גילו סבלנות רבה למתקשים והוסיפו סיפורים אישיים מהעבודה היומיומית שלהם עם הנוער המקסים איתו הם עובדים. היום יצא מוצלח מאוד, אכלנו, שתינו, פטפטנו, צחקנו, נחנו, לקחנו פסק זמן מהעבודה והשגרה וחלקנו זכינו ללמוד איך לגלוש או לחתור בקיאק. לא נגלה שהיו נפילות והתרסקויות מצחיקות למים.

הרגשנו שהצלחנו לייצר יום מגוון בו כל עובד יכל למצוא את מקומו ולבחור מה רוצה לעשות, ובעיקר הצלחנו לגרום לכל העובדים לעצור ליום אחד ולהתנתק מהכול.

משפיעות על העולם? מקדמים שינוי חברתי?

פנו אלינו ליעוץ

כותבים נוספים

עוד פוסטים בנושא ניהול ומנהיגות

הצטרפו לרשימת המנויים שלנו

וקבלו מייל עם תכנים חדשים שעולים לבלוג

    תגובות

    כתבו תגובה