חגית שמלי |

איך תהי מלכת ה AI: שדרגי את ארגז הכלים שלך לפיתוח משאבים

פיתוח משאבים עם AI

גילוי נאות: המאמר הזה נכתב כמעט כולו בעזרת AI, ליתר דיוק בעזרת ChatGPT. זה לקח לי בערך שלוש שעות לכתוב פוסט על פיתוח משאבים עם AI, לתרגם ולערוך אותו. השקעתי את רוב הזמן בשיחה עם הצ'אט, בהגדרה של הדברים שרציתי שיכתוב עבורי ובחידוד שלהם, אחר כך העברתי את התוכן לגוגל טרנסלייט, השקעתי קצת בעריכה של התכנים המתורגמים ו-Voilà!

האם זה הפוסט הכי טוב שכתבתי בחיים? כנראה שלא. האם זה הפוסט הכי מהיר ומעניין? לגמרי כן!!!!
בתחום הדינמי של פיתוח משאבים, הופעת הבינה המלאכותית (AI) מבשרת עידן חדש של יעילות ויצירתיות. האם אי פעם תהית כיצד בינה מלאכותית יכולה לייעל את תהליך כתיבת המענקים שלך או להביא רעיונות חדשניים לאסטרטגיות גיוס התרומות של הארגון?

ברור שיש המון סוגים של מפתחות משאבים: עם המון ניסיון או בלי, עם גישה לטכנולוגיות או בלי, עם פתיחות לשינויים או לא. אבל אני חושבת שחשוב מאד שלא לפחד מ-AI ופשוט להתנסות בכלים שונים וביישומים שיכולים לעזור לך, גם אם ניסית פעם וקיבלת תשובה ממש אידיוטית, זה לא אומר שלא צריך להמשיך ולנסות – הכלים האלה הולכים ומשתכללים כל הזמן.

איך ניתן לפתח משאבים עם AI?

לשפר את הכתיבה והדיווח עם AI

איכות הבקשות והדוחות למענקים יכולה להשפיע באופן משמעותי על הצלחת הארגון. בינה מלאכותית מצטיינת בחידוד השפה והמבנה, ומבטיחה שהמסמכים לא יהיו רק נכונים ובהירים מבחינה לשונית אלא גם משכנעים יותר בעיני תורמים ובעלי עניין.

לדוגמה: אני יכולה להשתמש בChat GPT כדי לחדד ולשפר לי מבחינה לשונית בקשה למענק.

ההנחיה (PROMPT) שאתן לכלי יכולה להיות: "עיין בטיוטה זו של הצעת המענק שלנו והצע שינויים בשפה כך שתהיה משכנעת, חזקה יותר ותציג בצורה ברורה יותר את המטרות שלנו." אעלה את הבקשה לכלי ותוך שניות אקבל הצעה מעניינת שאוכל להשתמש בחלקים שלה או בכולה.

דוגמה נוספת: AI יכול לעזור לזהות נקודות מפתח בדוחות ארוכים ולסכם אותם בקריאה קצרה.

ההנחיה לכלי תהיה: "סכם את הממצאים וההמלצות העיקריים של דוח זה בן 100 עמודים בתקציר מנהלים תמציתי של 10 משפטים."

AI כשותף בסיעור מוחות יצירתי

הרבה מדי פעמים אנחנו, מפתחות המשאבים, פועלות לבד. AI יכול להיות "חבר צוות" עוצמתי בתהליך יצירתי של סיעור מוחות, שהוא חיוני בשמירה על אסטרטגיות פיתוח משאבים חדשות ויעילות. אפשר להשתמש בכלים האלה ביצירת רעיונות חדשניים למעורבות תורמים או בהמשגה של נושאי קמפיין ייחודיים.

לכלי AI יש יכולת לעבד כמויות אדירות של נתונים ולזהות דפוסים שאנחנו לא יכולות, וכך לעזור לנו לפתח רעיונות חדשים שלא חשבנו עליהם.

דוגמה: איך נבסס את אירוע גיוס הכספים הבא שלנו על מגמות עולמיות עכשוויות ועל היעדים הארגוניים שלנו, או באיזה אסטרטגיות ייחודיות נוכל להשתמש כדי להוקיר תורמים, או איך נשלב יצירתיות בתכנון משימה חדשה.

ההנחיה שאתן לכלי: "צור חמישה רעיונות חדשניים ופרקטיים לגיוס כספים, שמתיישרים עם המשימה הארגונית שלנו של שימור הסביבה. קח בחשבון שבשנה הקרובה לא נוכל להיפגש פיזית עם תורמים פוטנציאליים".

דוגמה נוספת: בינה מלאכותית יכולה לנתח משוב מהתורמים ולהציע אסטרטגיות מעורבות מותאמות.

ההנחיה לכלי תהיה: "בהתבסס על התגובות האחרונות של סקר התורמים שלנו שמיד אצרף לך, הצע חמש אסטרטגיות מעורבות יצירתיות להגברת שביעות הרצון והגדלת התרומה שלהם."

דוגמה נוספת: בינה מלאכותית יכולה להציע נושאי תוכן לקמפיינים או לקידום מודעות.

ההנחיה תהיה: "זהה נושאים מגמתיים בשימור הסביבה והצע כיצד נוכל לשלב אותם בקמפיין המודעות הבא שלנו."

יצירת תוכן עם AI

בינה מלאכותית יכולה למלא תפקיד מרכזי ביצירת תוכן מרתק. תוכלי ליצור פוסטים מעניינים במדיה חברתית שיתאימו לקהל שלך, ליצור ניוזלטרים אינפורמטיביים המספרים את הסיפור של הארגון שלך, או לעזור בהסברה על ידי יצירת נרטיב עקבי ומשפיע בפלטפורמות שונות.

הנחיה: "צור סדרה של פוסטים במדיה חברתית עבור קמפיין הקרוב שלנו. הקמפיין יעסוק בגיוס תרומות לקהילת הלהט"ב שנפגעו כתוצאה מהאירועים האחרונים. הוא מכוון למבוגרים צעירים ומדגיש את ההשפעה שיש לקהילה על חיי האוכלוסייה הזו. מצורף קובץ ובו מספר פרטים על הקמפיין המתוכנן" (וכמובן – לצרף את הקובץ).

דוגמה נוספת: בינה מלאכותית יכולה לסייע ביצירת קמפיינים ממוקדים בדוא"ל עבור תורמים שונים.
הנחיה: "פתח סדרה של תבניות דוא"ל עבור הגיוס השנתי הקבוע שלנו, המותאמות לארגונים תורמים, תורמים פרטיים קבועים ותורמים חדשים שעדין אינם מכירים אותנו."

ככל שתזינו את הכלי ביותר מידע על קהל היעד, היעדים, המטרות, דברים שהצליחו לכם ואתם רוצים לעשות שוב וכן הלאה – כך תקבלו תשובות יותר מעניינות. ואל תשכחו שכל תשובה היא תחילתו של דיאלוג עם הכלי ואפשר לשפר אותה.

יצירת תוכנית עבודה לשנה הבאה עם AI

היכולת של AI לנתח נתונים ולייצר תובנות אסטרטגיות יכולה להיות משמעותית עבורכן כשאתן בונות את תוכנית העבודה שלכם לשנה הבאה.

לדוגמה: תוכלי לבקש מהבינה המלאכותית לגבש עבורך תוכנית עבודה פרקטית המותאמת למטרות ולמשאבים ארגוניים.

כתבי קודם את ההנחיה: "בהתבסס על היעדים שלנו שהם הגדלת התרומות ב-20% בשנה הבאה, צור תוכנית עבודה מפורטת הכוללת פעילויות מפתח, לוחות זמנים, הקצאת משאבים ואתגרים פוטנציאליים עם אסטרטגיות פרקטיות. מיד אזין לך את כל המידע הנדרש לפיתוח תוכנית כזו". כדי שהכלי יוכל לסייע לך חשוב שתזיני אותו במידע רלוונטי כמו: המטרות והיעדים של הארגון לשנה הקרובה, הישגם ואתגרים מהשנה הקודמת, אילו משאבים זמינים יש לך לשנה הבאה כדי לבצע את תוכנית העבודה, צייני לוחות זמנים או אירועים ספציפיים, אסטרטגיות קודמות או גישות מועדפות וגם כל אילוץ או אתגר שאת מודעת אליהם.

אחרי שהזנת את ההנחיה ואת כל הפרטים הנוספים תקבלי תשובה כלשהי. קראי אותה בעיון וחדדי את ההנחיה הבאה ("הרחב לגבי סעיף 1, סעיף 3 לא רלוונטי"), בקשי מהכלי לתת לך מידע נוסף, או להוסיף דוגמאות, או לתת הצעות פרקטיות וכו'.

סיכום (של הצ'אט)

AI אינו רק מושג עתידני; זוהי ערכת כלים מעשית שיכולה לחולל מהפכה בדרך שבה עובדים אנשי פיתוח משאבים. AI מציעה מגוון פתרונות שחוסכים זמן ומשפרים את האפקטיביות, החל מתכנון אסטרטגי ועד ליצירת תוכן. ככל שהתחום ממשיך להתפתח, שמירה על ראש פתוח והתנסות עם AI יכולים להוביל לשיפורים משמעותיים בעבודה שלך ולהשפעה הכוללת.

סיכום (שלי):

תקפצי למים. תרשמי לאחד הכלים ותשאלי אותו כל יום שאלה אחת לפחות שקשורה לעבודה שלך. בהתחלה תקבלי כנראה תשובות טיפשיות אבל עם הזמן תתחילי להטמיע את השימוש בזה כל הזמן. תתחילי ממשימות קטנות כמו לבקש מהכלי לנסח מייל בתשובה למייל שקיבלת (מעתיקה את המייל שקיבלת ומנחה בקצרה מה את רוצה שתהיה התשובה), או פוסט לעמוד הפייסבוק של הארגון. נסי, מה יש לך להפסיד? אני מבטיחה שזה גם יחסוך לך זמן וגם יתן לך רעיונות ותשובות שלא חשבת עליהם.

כל ההנחיות והתכנים עובדים כרגע טוב באנגלית, ובעברית זה עדיין קצת מקרטע, ולא ניסיתי.

נהלי דיאלוג עם הכלי. אני משקיעה המון זמן בקריאת התוכן שאני מקבלת ומבקשת מהכלי חידודים, שינויים ותוספות כל הזמן. מה שאני בעצם עושה זה לנהל איתו דיאלוג: ככל שאתן לו יותר מידע הוא יוכל לעזור לי טוב יותר. תזכרי שכל מה שמתקבל זה בעצם נקודת מוצא שאת חייבת לעדכן בעזרת התובנה האנושית שלך. בשביל זה אנחנו (עדיין) כאן. אז אל תתייאשי אם לא קיבלת את התוצאה שרצית על ההתחלה. זה לוקח זמן אבל שווה את זה.

לא אהבת את הרעיונות שקיבלת? בקשי 10 נוספים. אהבת אחד מהם ואת רוצה עוד מידע – בקשי מהכלי עוד דוגמאות בנושא הזה. הרגשת שהכלי "לא פוגע"? כתבי הנחיה נוספת: "שאל אותי 10 שאלות כדי שאוכל לתת לך מידע מדויק לפני שאתה עונה". זה prompt מעולה שאני דואגת להשתמש בו כמעט תמיד והוא אף פעם לא מאכזב.

הכלי יודע ללמוד באופן מתמשך: אם תשתמשי בו באופן קבוע ותחזרי לשיחה הקודמת שלך איתו – היעילות שלו תשתפר עם הזמן כי הוא כבר מכיר את הנושא ואת הכיוונים שמעניינים אותך.

ספקי לו מידע. ככל שתספקי לכלי יותר נתונים, יותר תובנות (שלך או ממקורות חיצוניים) הוא יוכל לעשות אינטגרציות מעניינות ולתת לך תוצאות טובות יותר. ככל שתזיני לו יותר מידע כך תקבלי תשובות מעניינות ורלוונטיות יותר.

עבודה עם AI עוזרת להתגבר על חרדת הדף הלבן: במקום שאתחיל מאפס, מישהו כבר התחיל לחשוב ולכתוב עבורי ומה שאני צריכה לעשות זה לדייק ולהתאים את התוכן למה שאני צריכה.

אל תתפתי לעשות קופי-פייסט לכל מה שהצ'אט מציע לך. הכלי הוא מודל שפה משוכלל, אבל הוא לא באמת מבין שום דבר ממה שהוא כותב עבורך והוא לא עושה את ההקשרים המתאימים שאת צריכה לעשות. התפקיד החשוב שלך הוא לוודא שמה שעולה על הכתב בסופו של דבר עבר עריכה ואישור שלך ושהוא מגיע ברמה הגבוהה ביותר. הכלי חסר אחריות, את – לא (סאם אלטמן, אני מדברת גם אליך).

משפיעות על העולם? מקדמים שינוי חברתי?

פנו אלינו ליעוץ

הצטרפו לרשימת המנויים שלנו

וקבלו מייל עם תכנים חדשים שעולים לבלוג

    תגובות

    כתבו תגובה